Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Fy fan, jag lider verkligen med dig. Jag har som sagt också fått lite problem den senaste tiden. Nästan samma sak här dessutom (vad det verkar, jag är väl under någon slags utredning just nu); mer eller mindre "okänd" ögonsjukdom som tycks gå i släkten, mest min mamma som tidigare har haft det enormt jobbigt. Det gör ont så man kan knappt titta och ännu mindre blunda när det sätter igång, och ögonen och näsan rinner konstant. Mina problem har inte alls varit så illa som du beskriver, men jag kan ana känslan... :(

Vet att det omöjligt kan ge så mycket, men jag sänder ett helt gäng tröstkramar i alla fall. Hoppas verkligen att du blir bättre!

+ Mineur, LZ

Tack, fina ni <3

Det jobbiga är att man känner sig så sjukt liten och ensam när man har så här ont. Bästa vännen kom över under kvällen och hjälpte mig att få i mig lite middag. Är otroligt tacksam över allt stöd jag fått från bukare och vänner. Det är skitjobbigt att hantera det här. Jag går på mediciner som är så pass starka att ögonläkaren inte får skriva ut dem, därför har jag fått vara runt överallt med olika ärenden för att få ordning på allt. Ändå hjälper inte medicinerna helt. Och så får de mig att må illa. Och nu gnäller jag igen, men det här är så otroligt påfrestande..

LV, jag lovar, det är verkligen HELT okej att gnälla <3
Det måste kännas förjävligt! Jag har gnällt på min hosta konstant, och det är liksom paradiset kämfört med hur du måste ha det just nu. Så KRAMAR i massor, och gnäll precis hur mycket du vill!

Tack <3

Jag känner mig ju bara så jobbig när jag gnäller. Men jag är fruktansvärt bölig just nu. Situationen med mina ögon är rent känslomässigt det jobbigaste jag vet, förutom att det gör så ont och att jag mår så illa pga medicinerna. Inte nog med en känsla av att vara liten, ensam och ynklig - det finns också en underliggande oro om hur det ska bli när det läkt ihop sen. Kommer denna omgång påverka min syn? När kommer de paja nästa gång? o.s.v. Mamma är nästan helt blind på ena ögat för att de gått sönder så ofta. Och mina ögon är snäppet värre än hennes, så om läkarna gör fel finns det en risk att jag blir blind inom en tid. Och då är hela min framtid förstörd.

Åh, jag har redan varit på sjukhuset. Spenderat ungefär 6 timmar där det senaste dygnet. Jag har fått hornhinnan skrapad och bandagelins ditsatt och var på återbesök på ögonkliniken i morse för att de skulle kontrollera så att linsen satt rätt. Men trots detta gör det ju fruktansvärt ont och det går tyvärr inte att göra något åt det mer än att ta ordentliga smärtstillande.

Tack!

Jag kan nog inte ens föreställa mig den smärtan i ögonen. Låter fruktansvärt! Tur du har smärtstillande iaf. Kanske kan hjälpa att ligga och lyssna på nån ljudbok och dricka nått gott till? Kanske inte just för smärtan men försöka tänka på nått annat, lixom avleda den värsta smärtan? Med så ont är det nog svårt att sova. Hoppas verkligen det blir bättre snart!

Att ligga ned är faktiskt värst, för tyngdlagen gör att mina ögonlock blir för tunga (helt sjukt egentligen), så de trycker för hårt på ögat när jag ligger ned och blundar. Blundar jag en längre stund får jag väldigt ont när jag tittar, så det där är en pest eller kolera-situation. Det går inte riktigt att avleda smärtan, har nog provat alla metoder som går under alla år jag haft dessa problem. Allting som gör att jag måste koncentrera mig eller använda ansiktsmusklerna gör ont. Jag kan titta, läsa och skriva - men jag kan inte t.ex. tänka och läsa eller fokusera på någon uppgift, utan bara "skriva utan att tänka" (som nu). För minsta lilla koncentration så spänns små muskler i ansiktet som man annars aldrig tänker på - och det gör ont. Samma sak med att äta - det gör ont.

Min mamma som har samma ögonproblem men inte lika höga smärtor, har beskrivit det som att det är värre än att föda barn. Och det säger folk är den värsta smärtan. Och jag har värre problem än henne. Så det är liksom obeskrivbart hur ont det gör. Men som tur är så brukar det bli bättre inom några dagar, så det är bara att rida ut vågen helt enkelt.

KL

(jag ber om ursäkt för mitt språkbruk i förhand)

På att någon helvetes jävla fucking jubelidiot till människa tyckte det var roligt att stjäla min plånbok igår kväll. En 5 månader gammal mobiltelefon, körkort, bankkort och en hel del andra lite mindre viktiga kort blev jag av med, och det finns absolut ingenting jag kan göra för att få tillbaka den. Har ringt till stället där den försvann, till den lokala polisen, till själva telefonen (där jag i alla fall kunde prata in på telefonsvararen vilket ger mig lite hopp) och gjort allt möjligt utan resultat. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.

Men herregud! Det låter som värsta tortyren den där smärtan! Jag ryser i hela kroppen!
Så hemskt!

kl

Mineur: :eek: Hur blev den stulen?!

På en bar i går kväll. Jag la den ifrån mig på bardisken (också jävligt dumt gjort av mig, så ångestnivån är skyhög) i en halv minut när jag vände mig om för att räcka min kompis de två glasen jag fått av bartendern, och när jag vänder mig igen ligger den inte kvar där jag la den. Note to self: Ha aldrig plånboken löst i handen bara, det slutar aldrig bra.

Det enda jag är glad över är att jag lämnade mitt svenska bankkort hemma, så det var inte mycket pengar på det som blev stulet. Pass och nycklar har jag också fått behålla, och telefonen var försäkrad, så det är väl alltid något antar jag...

Fy fan vad trist :(
Vilka idioter det finns!

Var själv med om det för typ 2 veckor sen när jag blev bestulen på 1000-1300 kr i plånboken. Det värsta är ju att jag vet vilka det kan ha varit, men kan ju inte anklaga någon utan får gå runt och vara trevlig mot tjuven eftersom jag inte vet vem av dom det är.

Är irriterad på mig själv. Över hur dum jag är mot mig själv. Önskar jag bara kunde sluta men jag är ju störd så det går ju aldrig. Fattar inte hur jag orkar ibland. Hur kan man gå runt och vara så sjuk som jag är och stå ut med sig själv?
Det är väl därför jag gör som jag gör.

Men suck vad tråkigt!

kl

Jag är jävligt irriterad på att jag måste vänta 10 dagar på provresultatet.

På att jag var på festhumör å de är fest ikväll, men skulle jobba 6-14 hela helgen = nyktert, slutade istället med att jag fick gå hem med ont i magen, huvudvärk och allmänt mådde inte bra, så inge fest för mig, sambon for däremot, lovade att "kommer hem då dom andra går ut" slutade med att han kom hem just efter 11, so far so good, men nej då ska han VIIIIIISSSST ut, jag bad han stanna hemma bl.a. för jag blir orolig då han festar själv, var väldigt strulig som yngre å lärde känna han då som kompis i flera år och har tidigare haft diverse skumma pojkvänner som testat tilliten lite för mycket...

Har sovit 3-4 timmar dom senaste nätterna, sov iofs en stund då jag kom hem och nu har jag att välja på att typ försöka somna, vilket oftast inte går för jag blir nojig, å somnar jag och vaknar någon timme senare så mår jag ofta illa och har svårt att somna om, eller så får jag helt enkelt vänta tills fanskapet är hemma 2-3 inatt!

ÄR fest med exakt samma folk nästa helg oxå vilket jag informerade om och att då är jag ledig så då kan vi vara ute hur länge vi vill men de dög inte han skulle ut exakt nu, finns det killar som INTE gör precis som deras killkompisar säger?

kl

Är irriterad på min sjukdom som får mig att göra en massa saker jag inte vill. Mitt huvud fungerar inte längre. Var köper man reparationsdelar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 968
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama