Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Åh vad gullig du är! :) Tack!

Och liillagoajag: Kram tillbaka!

kl

Jag är så jäkla irriterad på min kropp i allmänhet och min hals i synnerhet. Alltså VARFÖR KAN DEN INTE BARA BLI FRISK OCH FRÄSCH?!?!?! Gaah.

Kl

Så less på att ögonen gått sönder igen. Kvällen kommer spenderas på akuten och jag ser fram emot en vecka med brutal smärta.

Jag orkar verkligen inte, jag gör inte det. Jag hatar mina ögon! Jag vill inte ha dem! :(

Åh vad hemskt jobbigt det låter! Jag har också problem med jävla smärta i ögonen till och från och det är verkligen inte kul någonstans. :( Vet inte vad det är med dig, men hoppas det bättrar sig snabbt i alla fall!

KL

Jag är irriterad över att jag är så orkeslös... Fan också.

knapp

- På att den förkylning som cirkulerat bland kursarna nu till slut nått på mig. Mitt i en vecka då jag absolut måste vara i skolan hela veckan.
- På att jag inte har något vettigt internet hemma
- På att jag, pga internetproblemet, gjort av med extremt mycket pengar denna månad
- På att jag inte trivs där jag bor :(

KL

Jag är irriterad på att jag, som mått så himla fint och varit så himla glad hela dagen, avslutar dagen med att vilja skrika rakt ut för att min rygg gör så ont. Dumma, dumma, dumma rygg. Nu ska jag gå och lägga mig.

Har inte hamnat med rätt människor så jag kikar efter nytt boende. Så katastrof är det ju inte men är lite less på att flyttstöka.

Åh vad tråkigt. Förstår att du är less på det. Hoppas du hittar nåt suveränt snart där du trivs jättebra :)

KL
Jag är less på att "familjekorset", den ärftliga sjukdom jag bär på, har gett sig till känna. Samtidigt borde jag vara tacksam att jag mått helt bra i fem månader, vilket inte hänt sen 2006 eller så.

Ögonen är det värsta stället på kroppen att ha ont i... :(

Jag har en reumatisk ögonsjukdom som gör att hornhinnan går sönder. Jag har blivit opererad (stamcellstransplantation i båda ögonen), men effekten från operationen verkar ha avtagit för detta är andra omgången i år som det är så illa att jag behövt åka in och få ögat skrapat och fått bandagelins pålagd. Sedan finns det ju inte en enda jävel på kvällstid som har ögonkompetens heller. Först fick jag tillbringa nästan en timme i telefon med en ssk på 1177, som försökte ringa runt till alla sjukhus i sörmland för att hitta någon som kunde hjälpa mig ("Men i värsta fall kan jag väl vänta till i morgon?" sade jag. !Nej! Du ska ha hjälp NU!" fick jag till svar :p Skönt iaf att vården tar mig på allvar, och att jag faktiskt blir trevligt bemött).

Till slut hänvisade hon mig till Nyköpingsakuten, så det var bara att knalla dit (problemet med att vara helt ensam i en stad är att man vid sådana här tillfällen också är helt ensam - och då är det bara att knalla. Kan säga att man känner sig BRUTALT ensam och ynklig när man har ont :(). Där fick jag hjälp av en trevlig sköterska som också ringde runt överallt för att hitta någon som kunde hjälpa mig. Och hon tyckte jättesynd om mig som var ensam. Jag började grina när hon ringde runt för då orkade jag inte hålla masken längre. Till slut fick hon tag på en ögonjour i Eskilstuna - men han skulle precis överlämna till kvällsjouren så han fick mitt telefonnummer och skulle ringa upp mig. Vilket han sedan gjorde. Och då fick jag veta att det bara var att åka till akuten i Katrineholm i stället, där sörmlands enda ögonjour på kvällstid befann sig.

Så det var bara att genomlida en bussresa dit.

Där slapp jag som tur var vänta allt för länge, så fick ögat skrapat och han ta 20-bussen tillbaka till Nyköping igen. Min värsta bussresa, kul att behöva ha solglasögon på bussen när det är MÖRKT ute. Ungefär framme i Nyköping hade bedövningen släppt och jag insåg att jag inte har något smärtstillande, för det hade jag inte fått. Så med lite halvt panik över smärtan och att jag vet att den skulle komma att eskalera under kvällen, så hoppade jag av bussen vid akuten igen och gick in dit. Där kände dem igen mig och blev väl mer eller mindre förskräckta över att jag inte fått smärtstillande. Varken alvedon eller diclofenak hjälper, ens i kombination. Det är för svaga piller helt enkelt. Så det slutade med att jag fick två extra starka alvedon, diclofenak OCH tramadol i en härlig kompott + en omgång till som jag skulle ta tre timmar senare.

Och det hjälpte dessvärre inte jättemycket kan jag säga. Jag har tagit tre omgångar verktabletter sedan kl 21 och jag har något så brutalt ont. Finns inte en chans att jag kan öppna ögat, trots att jag nu har lins på. Tårarna rinner över hela tiden för att det är så irriterat - och det rinner även genom näsan så att jag blir helt täppt med tårar. Lyckats slumra ungefär en halvtimme i taget men det gör ont att ligga ned för då trycker ögonlocket mot ögat (känns lite brutalt att ens eget ögonlock ska vara för tungt). Så jag bävar inför morgonen då jag ska vara på ögonmottagningen. Jag kommer inte klara av att gå dit i dagsljus :(

Wall of text som ingen bett om precis, men jag behövde skriva av mig för jag är så jävla ledsen. Samtidigt är jag orolig - om effekten från operationen avtagit och det fortsätter så här så är risken stor att jag blir blind så småningom. Och blir jag det tänker jag fan inte finnas kvar längre.

Vet inte vad jag ska säga, men kramar och kärlek, fina V! Jag hoppas så att precis allt får bli bra för dig!

+ G2B

Fina ni <3

Det finns mycket man kan gnälla på - komplex, dåliga dagar, dåliga resultat, idioter i sin omgivning... Jag gnäller nog hela tiden. Men det här är min största last och det som verkligen tynger mig på riktigt. Riktigt, riktigt djupt. Det har förstört stora delar av mitt liv hittills och kommer troligtvis förstöra mycket framöver också. Det värsta är dock att det i princip inte är någon som faktiskt kan förstå, för det är bara jag och kvinnorna i min släkt samt en släkt till som lider av detta. Och i min släkt är jag den som är värst drabbad. Och ibland är det bara jävligt jobbigt att orka med det här.

Åh fy tusan, och här satt jag och klagade över lite ischias... Stackars, stackars dig! Det måste vara extra hemskt när det handlar om en så viktig "kroppsdel" som ögonen kan jag tänka mig, så jag lider verkligen med dig och håller alla tummar jag har för att allt ska ordna sig till det bästa! Stor kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 969
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits