Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

Irriterad på priserna på kurslitteratur.. De är inte trevliga direkt. Varför kan jag inte läsa lite mer normala ämnen där begagnatmarknaden ser bättre ut?

Nåja, bara att acceptera att jag kommer behöva lägga minst 2000 kr på böcker närmsta veckorna. Tänkte avvakta och se om jag kanske kan använda några av de jag har och se om biblioteket i stan har några av de andra. Har man tur kanske jag bara behöver köpa böcker för 1000 kr första dan :meh:

kl

På att mina linser är så gamla att de skaver och trycker på ögonen och svider samt ger mig huvudvärk, att jag inte kan ta ur dem eftersom mina glasögon mystiskt gått sönder (och dessutom ändå var 7-8 år gamla), och Specsavers nästa lediga tid är på MÅNDAG. Och jag gissar att jag inte kommer få de nya glasögonen i handen när jag gjort synundersökningen. Fan helvetes horyngel.

knapp

På att ett enda ofarligt samtal i kombination med ett enda lika ofarligt mail, får mitt humör att bara störtdyka. Ingenting har liksom ändrats, saker och ting är precis lika bra nu som för en timma sedan - enda skillnaden är att jag nu har en knut i magen som vägrar lyssna på logiska resonemang :banghead:

Kl

Telefonförsäljare. Fick precis ett samtal från en tidning där jag blivit speciellt utvald å bla bla. Jag är inte intresserad av erbjudandet då jag inte läser tidningen och har annat att läsa (kurslitteratur, trafikkörbok och sånt).
Samtalet gick till ungefär så här, efter att jag lyssnat på erbjudandet och sagt att jag är inte intresserad:
- Det är jätte bra att du säger det, men jag kan skicka två tidningar och två tidningar är inte mycket för endast 79kr. Det låter väl som ett jätte bra erbjudande?!
- Jag är inte intresserad, jag har annat att läsa och vill inte ha tidningarna.
- Jag bjuder på frakten och portot och vi är en av de mest populära tidningarna i hela Norden.
- Jag vill inte ha tidningarna, jag är inte intresserad.

Efter en stund fattade dock försäljaren att jag faktiskt inte är intresserad och tackade för min tid.

fast det där är rätt enkelt ändå. jag säger alltid jättejättetrevligt "låter fint men jag är inte intresserad ha det bra heeeeeeej!" och lägger på. man behöver liksom inte övertyga dem, räcker med att trevligt säga nej och sen lägga på.

knapp

Smått irriterad på att jag klippt av mig håret och inte kan bestämma mig för om det passar mig eller bara är vansinnigt tråkigt :mad:

KL.

... att jag inte kan vara glad, käck och positiv lite oftare. (Eller är det bara idag jag tänker så? :crazy: hmm.)

*kl*

Jag är irriterad på regnet. Jag vill ha SOL!

Hahaha, och jag som just skulle skriva att jag är irriterad på solen, jag vill ha mera regn! Det ösregnade jättemysigt här i två timmar i förmiddags, men sen slutade det och blev liksom bara fuktigt och varmt med inslag av sol. Jag som ställt in mig på en riktigt mysig regn & ruskdag!

Här regnar det som bara den nu! Är väl typ klass 1 varning. Men det behövs. Har varit så himla torrt! Men jag hoppas att vi får tillbaka solen nästa vecka!

Krafft gör i ridsport reklam för nytt foder i lila säck.
Med i reklamen är en kvinna, hennes häst och en
transport. Allt väldigt lila.
Om de hade stoppat dit en man istället för att
bryta den könsstereotypa färgkoden hade jag inte
behövt irritera mig. Då hade det handlat om det
nya fodret i den lila säcken.
Nu är det bara irriterande.

KL

Stör mig på en kompis som dagligen skriver om sina problem på fb.
Med enbart versaler, utropstecken och frågetecken i mängder samt x antal svordomar i varenda mening.
Frågade om hon skulle flytta (eftersom hon svor över att inte få bostad) och fick världens utskällning tillbaka. O_o

Ursäkta men red upp ditt liv istället för att gnälla på fb.:meh:
Låt oss som tvingas läsa skiten slippa bli verbalt döva tack.

kl

Irriterad på att jag inte har nått att göra...eller kanske snarare på att jag är lat.

KL

Irriterad på grannfan. Vem kör igång en motorsåg/röjsåg/whatever oljudsmaskin halv åtta en fucking fredag kväll?! En fredag kväll som bjuder på fint väder = öppna fönster och dörrar och balkonghäng. :banghead:

kl

På att jag scrollade igenom min Facebookfeed och råkade fastna på ett inlägg i någon grupp, där någon av ett eller annat skäl kommenterat att det tydligen finns bajsdonationer som tydligen injiceras i ändtarmen på folk som lider av en viss sjukdom, eller något. Jag hade precis ätit mig "må illa"-mätt, fick en alldeles för stark kväljning och var således tvungen att skena in på badrummet och hänga över toalettstolen. Nu sitter jag och hulkar igen. Det var väl jävligt onödigt.

kl

Min mobil har badat. Och dött.
SIM-kortet funkar inte i någon mobil och Kjell & Company har stängt så jag kan inte köpa en adapter. För 30kr. Jag har 31kr på kontot.

Life is fucking glorious.

KL

Jag är omänskligt irriterad på folk som inte kan skriva ordentligt, och alldeles särskilt på de icke språkkunniga skåningar som envisas med att säga "jobb" istället för "jobbet". På väg hem från jobb. Det här hände idag på jobb. Vill inte gå till jobb imorgon. Gaaaah! Det heter JOBBET för faan, JOBBET!

Mvh

PMS-tjej

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama