Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Precis. Klubbtävling på en nivå som travare som varit aktiva på travet där och då utan problem gått igenom.
Men som jag just skrev: En häst som kan skritta och trava rakt fram och fatta en fyrtaktig galopp på bra dagar är enligt mig och garanterat de flesta ryttare inte en utbildad häst, oavsett ras.

Han jobbar, men vädret blev bättre en stund så vi kom iväg ändå. :)
Dock glömde jag ju en del av det vi skulle ha, men det kan jag fixa i morgon.

Stormkast: men hästen är ju ändå inriden och går och ridas i alla tre gångarter.
Den kan funka hos någon som bara vill rida i skogen eller som sällskapshäst (som min tokiga mob ändrade till Sällskapsöarna, det finns det väl inget som heter )

KL

Irriterad på att jag blir som en unghäst när det kommer till hoppning. Får jag bara 2-3 dåliga språng i kroppen i början av passet så blir jag helt blockerad mentalt, spänner mig, lägger i handbromsen, tappar hjärnan och vill bara sitta av och sluta. Vågar ingenting, och när jag gör det i alla fall är jag så spänd att det sällan blir bra språng i alla fall. Ond cirkel? You bet! Jag vill vara en sådan där som bara kan skaka av sig de dåliga sprången, rida på ordentligt och försöka igen och igen utan att tänka så mycket på det...

Som sagt, ingen vill ha en outbildad travare som attackerat folk till varken sällskap eller skogsmulle. Ingen skulle heller betala över 10-12 000 för en sådan häst, vilket är det absolut minsta jag skulle kunna sälja för med tanke på alla märkliga människor där ute. Distans passar hon inte heller till, alldeles för lättstressad, lättskrämd och misstänksam, veterinärkollerna skulle gå tvärbort (om hon nu ens skulle ta sig ur starten utan att stå på bakbenen dvs.).
Det är synd att hon är som hon är, för både jag och alla runt mig vet att hon har enormt mycket kapacitet i dressyren för att vara travare, mycket gång och lätt för sig. Men vad gör det när hon flugit på folk...

Jag hade henne ute på en "stor" sida för svårsålda hästar på FB tidigare, och fick då uteslutande svar från kategorierna 1) 14-åriga tjejer som ridit jättelänge på ridskola och faktiskt var vana vid alla sorters hästar, 2) människor som skrev "hej jag vill jete jerna ha din hest jag har inte så mycket pengar och kann inte betala nogot men jag lovar att jag har ett jete got hem på landet!!!!!!!!!", och 3) folk som tyckte att det absolut bästa annonssvaret var "kan den hoppa högt?" och inte ett ord till. Så nej, intresset och möjligheterna är inte precis enormt.

Det är så synd att det inte finns några bra lösdrifter här där hon bara skulle kunna få gå med en flock tills jag eventuellt återfått någon form av motivation igen, hade varit en smidig lösning på problemet för båda parter.

Senast ändrad:

Du får helt enkelt ta ditt pick och pack och flytta ned till Nypan, här finns världens bästa lösdrift!

Irriterad på att jag måste bo hos mamma, det funkar inte. Vill flytta och det helst igår.

Måste lösdriften vara i absolut anslutning till där du bor då, om du ändå inte vill rida/göra något med hästen? Kan den finnas några mil bort, och att du åker dit ibland och hälsar på? Bara man när noga med att kolla referenser, så antar jag att det borde gå bra.

Vidare, vad är det som gör att du tappar motivationen? Är det nuvarande stall som du inte trivs i, eller är det hästen i sig själv du inte är nöjd med? Hur kan du få motivationen tillbaka?

Har kollat i hela länet, noll resultat. Det är tydligen ettåring, konvalescent eller fölsto man ska ha.

Jag trivs inte med hästen och att jag inte kommer någonvart med ridningen.

kl

* På Treyarch och deras totalt efterblivna matchmakingfunktion. Det är så fruktansvärt inte okej att ett av världens mest populära FPS ska ha sådana enorma issues med att dra igång en match. Det är inte okej att en lobby kan pågå i fem minuter för att "lagen är inte jämna".

* På Infinity Ward som inte verkar bry sig så mycket om att typ ALLA på MW3 använder ett osynlighetsfusk och har gjort det sedan, typ, alltid.

* På att det känns som om jag och alla nära vänner börjar glida ifrån varandra mer och mer. Det är ingen angenäm känsla.

Har inte läst igenom allt ordentligt, men åh vad jag önskar att jag bodde närmare :( Jag vill busa och bråka med din madam, så även mor min som haft häst.
BLÄ på avstånd.

Jag är irriterad på att vi inte kom iväg till landet idag, att jag har exakt 0kr på kontot, att försäkringspengarna inte kommit, att jag måste skadeanmäla telefonen och att ett forum jag skulle behöva just nu bestämt sig för att inte fungera.

KL

Mitt försäkringsbolag drog nyligen 3000kr för mycket från mitt konto.
Man kan då tycka, i ett logiskt ögonblick, att bolaget borde föra över dem igen på kontot de tog pengarna ifrån.
Men nej, jag har fått en bankgiroavi som utlöses för 40kr om jag inte tar mig till bankkontoret.

Varför göra det enkelt när man kan göra det komplicerat :up:

KL

Irriterad på att jag gått runt som en zombie hela dagen, och nu när jag vill sova så går det inte :mad:

kl

På idiotgrannen som uppenbarligen är totalt oförmögen att träna utan att lyssna på så hög musik att det vibrerar i mitt golv och jag kan höra låttexterna. Kontrar med att spela FPS på PS3:t på så hög volym att jag knappt fixar att vara i rummet. Mvh tjurig.

KL

Jag är irriterad på att jag är så trött jämt! Vill inget hellre just nu än att krypa upp i soffan och se en film, men jag kommer ju för fan somna innan jag hunnit fram till soffan ens. Det var den fredagskvällen det! :arghh:

First person shooter, och i det här fallet mer specifikt krigsspel. Så ikväll har grannen fått njuta av det extremt höga ljudet av explosioner, skott, stridsvagnar, helikoptrar och vrål på ryska.
biggrin.gif

Att jag är bakis, att jag har mail jag borde svara på och telefonsamtal jag borde svara på... Nåja. Visst kan det väl vänta ett par timmar?

kl
På att jag hade en dålig arbetsställning när jag skulle förhindra att en patient ramlade i golvet, ryggen mår inte bra nu :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama