Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3
Som sagt, ingen vill ha en outbildad travare som attackerat folk till varken sällskap eller skogsmulle. Ingen skulle heller betala över 10-12 000 för en sådan häst, vilket är det absolut minsta jag skulle kunna sälja för med tanke på alla märkliga människor där ute. Distans passar hon inte heller till, alldeles för lättstressad, lättskrämd och misstänksam, veterinärkollerna skulle gå tvärbort (om hon nu ens skulle ta sig ur starten utan att stå på bakbenen dvs.).
Det är synd att hon är som hon är, för både jag och alla runt mig vet att hon har enormt mycket kapacitet i dressyren för att vara travare, mycket gång och lätt för sig. Men vad gör det när hon flugit på folk...
Jag hade henne ute på en "stor" sida för svårsålda hästar på FB tidigare, och fick då uteslutande svar från kategorierna 1) 14-åriga tjejer som ridit jättelänge på ridskola och faktiskt var vana vid alla sorters hästar, 2) människor som skrev "hej jag vill jete jerna ha din hest jag har inte så mycket pengar och kann inte betala nogot men jag lovar att jag har ett jete got hem på landet!!!!!!!!!", och 3) folk som tyckte att det absolut bästa annonssvaret var "kan den hoppa högt?" och inte ett ord till. Så nej, intresset och möjligheterna är inte precis enormt.
Det är så synd att det inte finns några bra lösdrifter här där hon bara skulle kunna få gå med en flock tills jag eventuellt återfått någon form av motivation igen, hade varit en smidig lösning på problemet för båda parter.