Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På att jag tydligen är vaken. Och tydligen börjat vakna med hjärtklappning och svårt att somna om om nätterna igen. Ska det hålla på såhär blir det ett besök till vårdcentralen...
Och försäkringspengarna för väskan har inte kommit än (VAFAN) och det känns just nu som att jag håller på att bli sjuk och isf behöver jag verkligen de där pengarna.

Dålig DVD jag lånat på biblioteket. Började hacka mitt i filmen och nu har det varit stopp i flera minuter.

Less på att jag håller på bli sjuk och att min käke tycks ha hakat upp sig på nåt vis. Kan inte gapa ordentligt utan att det "hakar ur" på ena sidan. Gör inte direkt ont, det känns bara som att den liksom "hakar ur" på ena sidan O_o

kl

På att jag måste ta hem min häst från betet nästa helg.
Har ångesttryck i bröstet, hjärtklappning och ont i magen och har varit gråtfärdig hela kvällen, för jag vill inte ha någon dum rutin att behöva åka till stallet varje dag, eller rida, eller ta ansvar och ordna med hovslagare, foder och allt annat. Gud så jag inser att jag bara vill ha det som den här sommaren, bara vara hemma och spela PS3, och jag vill verkligen verkligen vara hästfri...

Kan du inte sälja hästen då?
Har ju varit många inlägg tidigare där du tydligt visat att du inte verkar speciellt förtjust i din häst. Är det inte och bättre och sälja då till någon som faktiskt vill ha henne?

Det alternativ jag har är ju att slakta henne. Ingen vill köpa en outbildad travare som dessutom attackerat folk, och jag skulle för den delen inte våga sälja henne heller eftersom det vore detsamma som att skicka henne rakt på en slakttransport till Italien.

Men någon lösning lär jag väl hitta för att slippa hamna i en ännu djupare depression, jag vet bara inte vilken den lösningen ska bli.

kl

Alla oseriösa jävla människor som lägger timmar på att maila fram och tillbaka och ffa tar timmar av MIN tid för något som sen inte blir av ändå. GAAAH :rage:

Less på att jag håller på bli sjuk och att min käke tycks ha hakat upp sig på nåt vis. Kan inte gapa ordentligt utan att det "hakar ur" på ena sidan. Gör inte direkt ont, det känns bara som att den liksom "hakar ur" på ena sidan O_o

Sådär har jag också haft jätteofta! Har till och med grinat för att det gjort så ont! Det bara knakar och knäpper!

KL

Just nu är jag väldigt irriterad över att jag och min mamma sitter fast utanför en affär för att bilen vägrar starta. Suttit här i en timme snart...

KL

På den satans huvudvärken som orsakas av åskvädret.
Enda som hjälper då är att det brakar lös ordentlig, vilket det såklart inte gör utan det går bara runt på avstånd. :cautious:

Irriterad på apoteket inte kan sin medicin ordentligt, eller om det kanske var läkaren som fått allt om bakfoten?

Irriterad på sambon för att han inte handlade i morse, han har mycket väl kunnat gjort det när han lämnat mini på dagis, men nej han gick hem och satte sig framför dataspelen istället.

Nu måste jag och mini handla, det ösregnar (verkligen ÖSregnar ) och åskar så fönsterrutorna skallrar. Tur att affären är öppen till 20, hoppas vädret ger sig snart.

Fast OUTBILDAD kan du väl knappast kalla henne:crazy:??? Jag har sett bilder på hästen under ryttare, och det där är ingen outbildad häst!

En häst som är riden rakt fram i skritt och trav och på bra dagar kan ta en fyrtaktig galopp?
OK. Då har du, jag och resten av ridsportvärlden nog lite olika syn på vad en utbildad häst är.

Blandar jag ihop dig med någon annan, menar du? För jag har ABSOLUT för mig att du och hästen ibland tränar för tränare, och att ni till och med tävlat lite grann på klubbtävlingsnivå? I så fall är det väl inte en outbildad häst, och speciellt inte när man pratar om en travare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama