Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl
Jag är inte irriterad, jag är arg. På våra jävla grannar som eldar när det är eldningsförbud och var 1 min ifrån att bränna upp vår åker (pga torkan hade det antagligen inte bara dragit till skogen utan även ut på andra ännu torrare åkern och då hade jag saknat hus och hund)
Enda anledningen att det gick bra var för att en annan traktor körde förbi och ringde svärfarbror/svärfar/brandkår och började hjälpa till att hålla elden ifrån åkerkanten.
Brandbilen var där minst 45 min och släckte.

Verkligen, om inte han hade åkt med traktorn då (rättare sagt sett röken så han hade kört så fort det gick hit) hade vi haft skogsbrand:( Dessa grannar eldar några gånger i veckan så hoppas de får betala en del nu! (är f.ö vår mark med...)

Men fy :crazy:

KL
På att detta är min sista semesterdag, imorgon ska jag köra 110 mil med en bil som inte har ac och det kommer bli megavarmt. Wo to the ho!

Att sambon bjudit in typ 15 stycken från hans släkt imorgon, han ligger på soffan och väntar på att de han ska bara ska bli rumsvarmt medans jag stressat runt och försökt hänga tvätt och städa, har dessutom haft typ halsfluss hela veckan, senare på kvällen blir det fest här hemma hos oss, så hemmet bör ju som gå att gå in i... Ska man måsta tjata på att fanskapet ska hjälpa till eller kan han inte förstå det själv som: Hmmmm jag bjöd in folk, kanske ska hjälpa till att städa...

Sätt dig ner och säg det "Du bjöd in folk så du får städa inför det" och gör inget mer

Sugen, får göra imorgon, måste in till stan eftersom jag inte kunnat fara in i veckan eftersom kan ju vara någon som klagar om man är sjukskriven och går runt inne i ett köpcenter, då ska han tydligen baka... så kan han väl städa oxå..

Kör på säger jag bara:D 15 pers är inte lite heller...
Hade blivit galen om det var min sambo

kl

På att folk inte kan hålla tiden.
Jag sa att vi måste åka 05:10 absolut jävla senast. 05:20 behagar man komma och säger bara "hehe, ja" när jag apstressat och ilsket anmärker på hur sena vi är.
Jag betalade 1000 spänn för den här tågbiljetten.
Blåser nu i 160 på motorvägen för att hinna fram. Woop.

Irriterad på det jävla otyget som polisen och tidningar börjat med om att blanda presens och imperfekt :banghead:

Typ "En man i 40-årsåldern rånade i tisdags en tant. Mannen springer fram till kvinnan och tar hennes plånbok. Kvinnan får hjälp av en annan man"
Herregud, har de inte gått i skolan någon av dem?! Jag vägrar tro att alla som skriver polisens "hänt i länet"-notiser och alla som skriver små notiser i tidningar om händelser aldrig hört talas om presens och imperfekt, eller är det så illa? :crazy:

kl

På mig själv, för att jag efter sista LiA-dagen för fyra veckor sedan ställde ifrån mig min väska i hallen och glömde bort den. Väskan med viktiga papper, instruktioner, hemstickade sockor, mammas iPad och... yoghurt. Sitter just nu med tops och försöker desperat pilla bort yoghurt-ludd och mögel från uttaget i paddan. :banghead:

Åh nej! Håller tummarna för att allt går bort!

KL

Jag är så irriterad på mig själv för att jag tror det går att packa ihop alla mina tillhörigheter på en timme. Note to self for future reference: DET GÅR INTE DIN NÖT.

kl

På personen bakom mig på bussen som låg så att hans fot stack fram mellan mitt säte och väggen och petade mig på armen. Fötter är fan den äckligaste kroppsdelen av alla. Löste dock problemet genom att hamra foten svinhårt mot väggen med armbågen. Han tog bort foten väldigt fort. Beviset på att våld är svaret på allt.

*kl*

Jag är irriterad på att en krona just lossnade. Ännu ett besök hos tandläkaren. Jippie.

Och nu är jag inklämd mot fönstret pga. fet bredbent gubbe som satte sig bredvid mig och därtill läser en tidning med armbågarna i jämnhöjd med mitt ansikte. Jag får sitta på halva mitt säte med armen låst mot fönstret för att slippa bli vevad på och ha hans ben mot mina. Jävla kuk.

Jag är irriterad på de andra i "mitt" stall. De råkar alltid vara i stallet samtidigt när någon av dem har med fika, de råkar få hästarna klara precis samtidigt så de kan rida ut tillsammans, de råkar skriva till varandra på fb om hur trevlig senaste ridturen/fikastunden/stallpysslet/whatever-the-fuck som de bara råkade hitta på samtidigt var.
Det intressanta är att det alltid råkar vara jag och en till tjej som aldrig vet om det där, förlåt jag menar råkar vara där samtidigt som alla de andra...

Varför i helvete är de så uppenbara med att de totaldissar just mig och den andra tjejen? Varför gör de det ens? Jag vet att jag är en störd person och sådär, men jag har inte gjort nåt för att de ska ogilla mig och inte bjuda på fika, inte fråga om jag vill rida tillsammans etc. Jag är så jävla, in-i-helvete, extremt irriterad på dem :rage:

Senast ändrad:

Tja, antingen får väl du och den andra tjejen "råka" göra saker tillsammans, eller så får du väl ta och bjuda in de andra två på fika/ridturer/dylikt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama