Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Eh ja, jag intalar mig att det är en avundsjuk soffpotatis :banghead:

Jag menar. VAR finns nödvändigheten i att skriva något sådant? Jag har 1. Inte bett om någon annans åsikt, 2. Jag har all rätt att skriva om mina träningsresultat om jag vill det.

Och bara för att jag pallar att springa 150 varv i en trappa betyder det ju inte att jag behöver SE vältränad ut.

Kl
Lite lätt irriterad på butikschefen som inte ger mig ledigt några dagar för att hon har planer...
Tjejen har precis haft fyra veckors semester medan jag jobbat arslet av mig hela sommaren och inte tagit ut en enda ledig dag, dessutom tagit väldigt mycket extra pass av andra för att de ska få vara lediga...

irriterad på min hals, gick hem i måndags från jobbet p.g.a tjock i halsen, röd i svalg, svullna halsmandlar med dom där typiska "halsfluss"vita äckelprickarna... Mår bra men halsen är fortfarande inte helt ok! Men får dåligt samvete för jag är hemma för mår ju som bra om jag inte pratar allt för mycket, helst har enbart stängd mun och andas via näsan, men fara ut och röra på sig är inte att tänka på för då blir jag tjock i halsen och får ondare...

*kl*

På att jag är en korkad/okunnig omogen och värdelös ungdom. Hur fan startar man ens ett eget liv? Eller för den delen: Hitta bostad? Skaffa jobb? Betala räkningar?

Jag känner mig så jävla dålig.
Jag kan ingenting.
Värdelös.
:arghh: :cry:

Smart! :banghead: :rofl:

Tror du att jag kan ha med Google i mitt CV?
"Expert på att googla"? :eek:

Hitta jobb? Ska inte du plugga heltid? :o

Hitta bostad: ställa sig i bostadskö (den långa vägen) eller försöka höra sig för om någon hyr ut i andrahand eller om det finns ett kollektiv med behov av ännu en inneboende. De flesta är nog sugna på att få ner eventuell hyra. Man får inte vara alltför kräsen. :D

Betala räkningar: beroende på bank så tar du din bankdosa och googlar hur man gör, har du ingen dosa går du ned på banken och skaffar en.

/Moni som inte heller kan någonting. Eller betala räkningar kan jag ju. :p

Tack! :D

Nordea!
Har dock ingen aning om det är bra eller inte, har alltid haft den O_o

Irland: Jo, men med tanke på att jag troligtvis står utan bostad i typ Oktober/November så känner jag att det är tid att lära sig en massa saker jag borde lärt mig för länge sedan :( :crazy:

Förhoppningsvis kan jag plugga heltid, annars får jag hoppa av och söka jobb :arghh:

Jaså? Då är goda råd dyra! Du vet ingen som känner någon som känner någon som behöver en inneboende? Står du i någon bostadskö? Annars kan det vara bra att anmäla sig, vet att det är hur lång kö som helst i Umeå i alla fall, det var just uppe på regionala nyheterna.

Det står väl på ansökningen vilken studietakt programmet är på? Det borde ju vara helfart. Det är så jobbigt att känna att man ska tvingas bli vuxen ändå. :D Jag kan inte förstå att jag snart ska flytta hemifrån och klara mig själv. Världens mest bortklemade människa. :nailbiting:

Får ta och kolla upp bekantas bekanta! :up:

Har för mig att jag står i någon slags bostadskö. Ugh, mina föräldrar har liksom koll på allt och jag mest bara... Lever? :eek: Ptja, tills nu när de inte längre tycker att det var ett bra sätt. Mest arg på mig själv som inte tagit mig i kragen och lärt mig saker tidigare.

Helfart är det. 100%, så jag är tveksam till att jag skulle kunna orka med jobb & studier utan att gå in i väggen. Tyvärr :(

Du och jag Irland, du och jag! :rofl:
(jag är också jättebortklemad och förvirrad).
Antar att vi kommer fixa det, även om det känns svårt! :D

Flurris: Jag tror dig! Men vägen dit känns väldigt krånglig och svår. Särskilt när man inte har en aning om någonting :rofl:

McFlurry: Det är tur att jag bor med 2 stabila damer som är vana med att inte bo hemma. :D

Island: Du och jag. :p Två förvirrade unga damer.
100% är faktiskt ganska tufft (du har ju fått mina desperata SMS!) men det beror så mycket på utformningen av program. Vi har haft 2 timmars föreläsning per dag och sedan mycket läsa hemma och källtextseminarium till förbannelse. Men ert upplägg lär ju se totalt annorlunda ut. Du får se hur du ställer dig till att kombinera arbete med studier när du känt på studierna. Jag hade nog inte klarat av det med vår belastning. :o

Glöm inte att söka CSN! ;)

Du fixar det! Jag har nog haft en sådan där "hur fan bygger man upp ett liv och varför är inte mina föräldrar här och fixar allt sådant här praktiskt obegripligt grejs åt mig?"-kris sedan jag började gymnasiet, nu är jag alltså 24, och jag har trots det på något magiskt vis lyckats ordna med bostad och studier och grejer under åren på egen hand ändå. Fast jag är fortfarande förvirrad och fattar inte mycket. Vuxenlivets vägar äro outgrundliga!

kl

Irriterad på att jag bestämt mig för att jag är för tjock för att kunna åka till Göteborg i helgen och träffa internetvänner. Hade verkligen verkligen sett fram emot det här. Men vad är väl en bal på slottet. (Och det blir säkert ändå så varmt att jag mår bäst hemma. Säger vi. Punkt.)

kl

Irriterad på mig själv och hur jag ätit senaste månaden. Tror jag håller på att pajja magen. Ett par knäckebröd om dagen verkar inte riktigt räcka som "bra mat". (Inte heller det vita rostbrödet, chipsen eller glassen.)

MÅSTE ta tag i det där... Okej, det är ju gott, men inte helt värt det när man faktiskt börjar må piss fysiskt.

KL

Irriterad som bara den på halebop! Varför kommer inte mitt nya simkort när telefonen kom för 2 dagar sedan?! HUR kan det vara svårare att skicka ett simkort än en hel telefon?

Och nu kommer det ju inte förrän tidigast måndag och jag måste vänta hela helgen utan internet på min nya stjärntelefon :rage: :arghh:

KL

Irriterad på att min ansökan om bostadsbidrag avslagits. Arsle. Bara att göra om då :mad:

Åh, hoppas det löser sig.

kl

Irriterad på alla sympatiskriverier och "SKANDAL"-tjat som uppstår vare gång det avlivas danska hundar som misstänks vara blandningar med förbjudna raser. Alltså, jag är varken för eller emot lagen om rasförbud i sig eftersom jag är osäker på vad jag tycker om den, och jag förstår helt hur obeskrivligt hemskt det måste vara att få sina djur tvångsavlivade, men jag förstår inte varför ägarna försätter sig i de här situationerna. Det är ju så enkelt avhjälpt genom att inte skaffa en hund utan papper, så att man kan bevisa att hunden inte är av är förbjuden ras. Och lagen trädde ju inte precis i kraft igår, folk vet ju hur det fungerar. Jag blir mest irriterad för hundarnas skull, ta ansvar för sjutton.

Även irriterad på kommentarsfältet till Aftonbladets artikel om att Charlotte Perrelli (till mitt försvar såg jag faktiskt bara artikeln för att en FB-vän kommenterat på den) haft fräckheten att stå på scenen ett par dagar efter sin förlossning, för vem ska ta hand om baaaaarnet, och veeeeem ammar barnet, och mammor skaaaaaa faktiskt bara ligga hemma och amma den första tiden för att inte ge skuldkänslor till andra mammor som inte orkar vara aktiva. Jag vet inte riktigt vilken sorts kommentarer jag förväntat mig - det är ju Aftonbladet - men vad fan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama