Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Visst är det jobbigt?

Min styvfar är hopplös med det där, han kan vräka ur sig vad som helst och tro att han är rolig. Särskilt "ät mer, du är så mager och eländig",
Min sambo får det ofta, även mina kompisar fick höra en del när jag bodde hemma.

kl

Jag är irriterad på att jag använde mammas sminkborttagningspaddar. Fy fan vad jag har ont i ögonen nu!:arghh:

Nu blev jag irriterad igen, haha. Blir alltid så irriterad när folk ska lägga sig i ens matvanor så vida det inte är en ömsesidig diskussion, alt att man faktiskt frågat om någon annans åsikt om saken i fråga :mad:

Sånt kan jag också bli förbannad på! Sen jag började försöka träna regelbundet och hålla lite koll på kosten är det BRA mycket mer folk som börjat bry sig om min kosthållning än när jag låg på soffan och åt skit.

"Gud vad du blivit mager" (nej), "det är inte nyttigt att träna flera dagar i rad som du gör, varannan ska det vara och helst bara två gånger i veckan, har jag läst i Aftonbladet" (åh snark), "det är inte nyttigt att vara besatt som du är" (besatt för att man ibland prioriterar träning?), "herregud, ät en kaka, det kommer inte ha ihjäl dig" (MEN HERREGUD JAG VILL INTE HA), "ska du verkligen äta på Max, du som tränar och är så nyttig av dig? :grin: " (ja usch nu känner jag mig påkommen här, vilken fejknyttig person jag är!).

Alltså om folk bara brydde sig om sig själva och sin egen kosthållning & träning hälften så mycket som andras skulle de inte behöva klaga på extrakilon och dålig kondition.

Det är det värsta jag vet när det gäller sötsaker! Jag kan inte är sugen eller vill bara inte ha! Då får man nästan kakan nertryckt i halsen!:eek: Herregud, acceptera att jag kanske inte vill!

Ja jag förstår inte att folk orkar. Jag bryr mig väl aldrig i vad andra äter. Inte en chans att jag skulle sitta och picka på nån och mena på att "jamen du som släpar runt på alla de där extrakilona, ska du verkligen äta bearnaise till????!!!!!".

Och just med fikat tycker jag det är jobbigt för jag tycker från början det är lite jobbigt att stå emot och när jag gjort det känner jag mig duktig. Då hatar jag när folk ska hålla på att truga eller lägger upp åt en ändå eller tjatar. Gör ju inte mitt beslut lättare precis. O andra sidan kan det trigga igång min envisa sida ordentligt och ibland tänker jag att jag hellre kvävs av kakan nertryckt i halsen än äter den självmant :p

Vilka jävla puckon!

Det är så grymt störande.
Såg en bra kommentar på fb om det.

Angående alla dessa kommentarer och "oron" över ändrad livsstil som ni brukar få.
Var var dessa alla omtänksamma när man varit fet? Fråga dem det!

*KL*

GAAAAAHAHAHHAA :mad:

Är med i en förening och sitter där med i en grupp som ansvarar för att arrangera div. evenemang och grejor. Vi har nu under sommaren jobbat för att planera och arrangera ett event (pratat med kommunen, raggat sponsorer, raggat volontärer osv.) och nu när allt i princip är klart då kommer styrelsen och tar över hela grejen. "Men ni kan få vara med." Och alla utomstående applåderar styrelsen för tänk vilken driftig och duktig styrelse vi har som fixar nåt sånt här!
:crazy: Och jag framstår som en surtant som inte vill dela med mig (vilket jag gärna gör men jag tycker inte det är okej att åka snålskjuts på andras arbete för att själv framstå som framgångsrik).

För att spinna vidare på det där:

Varför får man frågan "bantar du?" När man säger att man tränat? Är det för att jag är tjock och tränar eller är det för att jag... Tränar? Och det på något vis inte är normalt? Fattar inte...

Mvh Fick precis frågan på jobbet, vilket är typ tionde gången den här sommaren

Mitt i prick!

Jag hatar när folk blir besvikna för att jag bara vill ha vatten och inte läsk/saft/annat. Ska jag dricka något jag inte tycker om för att du ska bli glad? När blev det så hemskt att gilla vatten mer än läst? Är inte det en BRA sak?

Vet du inte att alla som rör på sig eller som ibland tackar nej till sött bantar? ;)

Varför tror folk att det är helt ok att klanka ner på, och ifrågasätta en om man inte äter sött? Skulle man säga "fan vad du är fet, ska du äta det där?" skulle det bli ett himla liv. Men omvänt är helt ok :meh:

Är sååå saatans bitter idag.
Skitvärld.
Less på att inte ha jobb så jag kan köpa det jag vill ha, på att jag glömt tagit ner hantlarna från vinden och jag som skulle köra överkropp idag och på att min dator är dum. (moget och bra va? ;) ) :meh:

Varför kan man inte bara få ett satans jobb någon gång?
Söker som en dåre men inte ens ett svar får man. :banghead:

kl

Att jag börjat äta tills jag måste spy, igen. Inte pga ångest, 'bara' för att jag rent fysiskt ätit så mycket.
Skäms dock för mycket för att komma tillbaka till boot campet som jag nu missat ända sedan första veckan i juli.... Fan.

KL

Sökte just jobb som diskare på en sportbar här.
Skrev det till mamma på skype, förväntade mig då ett positivt och uppmuntrande svar. Inte "det låter ju kul! NOT! "
Sedan letade hon genast upp en annons där de sökte serveringspersonal."det här kan vara nåt" Bara för att hon har jobbat inom restaurang i flera år.:banghead:

Visst kan jag söka det, men hon behöver ju inte klanka ner på att man söker annat också. Det är ett jävla tjat om att jobba inom samma yrken som hon har gjort. Börjar inse var mina nojor och kassa självförtroende bottnar i :meh:

Varför får man frågan "bantar du?" När man säger att man tränat? Är det för att jag är tjock och tränar eller är det för att jag... Tränar? Och det på något vis inte är normalt? Fattar inte...

Asjobbigt. Jag kanske gillar att träna och mår bra av det?

Vad svarar du då?

Lustigt som sagt att folk orkar bry sig..

kl

Irriterad på att dagens försök att vända mig till vården för mitt mentala illamående slutade med att fanskapet till psykolog, eller vad det nu är, bestämt sig för att jag har dysmorfofobi.
Fucking. Jävla. Bullshit.
Om den här totalt grundlösa diagnosen på något vis kommer finnas i någon journal för folk att få fram så kommer jag att strypmörda sagda psykolog.

Även irriterad på att samtalen gick precis som de brukar göra.

Idiot: Men alla tycker ju faktiskt olika om utseende.
Jag: Ja, men det finns universell skönhet. Det finns liksom skäl till att det inte är Babben Larsson utan Megan Fox som är en sexsymbol.
Idiot: Fast jag tycker ändå inte att du är ful.
Jag: Även om du tycker att jag ser hemsk ut skulle du som anställd här aldrig få säga det till mig.
Idiot: ...nä, kanske inte, men...

Jag tror på något tragiskt sätt att mitt liv varit enklare om alla bara vågat säga det rakt ut: Ja, Stormkast, du är tjock och ful och kommer inte ifrån det, lev med det för helvete. Hade förmodligen haft lättare att acceptera mitt öde och kunnat leva resten av livet sjukskriven och asocial i min lägenhet, för det hade inte funnits något annat att hoppas på, och då hade jag bara kunnat släppa taget. Skälet till att jag pendlar såhär i måendet är förmodligen att någon idiotisk gnista av hopp då och då gör entré, och får mig att inbilla mig förhoppningar som aldrig kunnat bli sanna, och varpå måendet kraschar än djupare.

Folk säger att man ska tänka positivt och inte sluta kämpa, men jag tror tamigfan att de två sakerna är precis vad som förvärrar depressioner och självhat för mig. Jag borde ha en personlig mobbare som följde efter mig hela dagarna och bara "Gud vad ful du är! Du vaggar fram när du går! De där byxorna får din röv att se enorm ut! Sitt inte med benen sådär, låren bara väller!". Jag behöver hitta en egen Sheldon Cooper.

Så, nu ska jag tröstäta en Snickers och sluta uttrycka mitt hat för utvalda delar av mänskligheten för idag.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama