Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag brukar ta Cyklo-F men tyvärr hjälper det inte smärtan, brukar dessutom få värre blödningar efter det.
Och ja, jag fattar inte hur läkare etc. kan ta så jäkla lätt på det. "Alla har mensvärk, du kan få de här värktabletterna (som inte hjälper ett skvatt) utskrivna men det är allt vi kan göra". Ja, alla har kanske mensvärk, men jag är rätt övertygad om att inte alla har en sådan mensvärk att de springer runt och svettas, yrar och skriker i panik innan de kollapsar i duschen utan att ha ett minne av det; Fick det berättat för mig sist jag hade så ont att jag inte visste vad jag hette.

Och just nu är jag irriterad på att jag ligger i bilen med typ tio Ipren i kroppen och hör speakern och applåderna och ropen från travet och är så bitter att jag vill grina. Jag ville ju också.

*kl*

jag är så jävla irriterad på att det är 28 grader i min lägenhet och att jag inte kommer kunna sova inatt heller för att jag bara ligger och svettas floder. JAG VILL HA HÖST!

+278 på den! Känner mig som om jag sprungit en halvmara, men jag har egentligen bara gått från vardagsrummet till köket... :meh: Svalare, lättare luft tack!

Och jag är irriterad på min kropp. Äckligt irriterad. Den värker, kliar, svider och är varm. Den blöder, får sprickor, svårläkta sår. Den är labil och svarar inte på medicineringen. Och nu har den tydligen bestämt att jag ska ha höga blodfetter och kolesterol.. Hur f*n har jag fått det?!

KL

Jag är irriterad på Facebook, som vägrat ladda upp bilder i 5 dagar nu. Det blir typ 95 % klart (vilket tar en halv evighet), men sedan kommer det en notis som säger "Error. Max numer of retries exceeded: Error 2032." Och så kan jag inte göra någonting, med någon av bilderna. Trots att typ 28 av 30 har kommit upp som vanligt och detta har tagit 35 minuter. Men nej, då ska jag tydligen börja från början med allt igen, men då kommer bara varannan bild upp. Kuuul.

Nu har den fastnat på den allra sista bilden, och jag kan inte göra någonting. Avbryter jag så försvinner alla bilder (och därmed drygt en timmes jobb/väntan), men samtidigt har jag väntat i 20 minuter på samma bild nu utan att något hänt. Alls. :banghead:

Gaaah, sånthär (och långsamma nätverk) irriterar mig verkligen något helt sjukt mycket! Vaddå I-landsproblem? :arghh:

Senast ändrad:

KL

Jag är irriterad på Facebook, som vägrat ladda upp bilder i 5 dagar nu. Det blir typ 95 % klart (vilket tar en halv evighet), men sedan kommer det en notis som säger "Error. Max numer of retries exceeded: Error 2032." Och så kan jag inte göra någonting, med någon av bilderna. Trots att typ 28 av 30 har kommit upp som vanligt och detta har tagit 35 minuter. Men nej, då ska jag tydligen börja från början med allt igen, men då kommer bara varannan bild upp. Kuuul.

Nu har den fastnat på den allra sista bilden, och jag kan inte göra någonting. Avbryter jag så försvinner alla bilder (och därmed drygt en timmes jobb/väntan), men samtidigt har jag väntat i 20 minuter på samma bild nu utan att något hänt. Alls. :banghead:

Gaaah, sånthär (och långsamma nätverk) irriterar mig verkligen något helt sjukt mycket! Vaddå I-landsproblem? :arghh:

Vilken webbläsare använder du? Ska jag ladda upp en och en bild så funkar det i Explorer, men ska jag ladda upp ett fotoalbum på FB så måste jag göra det via chrome, annars låser det sig och krånglar :p! Kanske är något så lätt åtgärdat för dig med?

Hmm, jo jag har klurat lite på det här med webbläsare och provat både Chrome (som jag vanligtvis använder till allt utan problem) och Explorer. Det gick lite bättre i Explorer; där laddade den i alla fall upp 16 bilder ordentligt innan den frös på de sista 10 och inget hände på 20 minuter (sedan gav jag upp och stängde ner). I Chrome däremot står den och jobbar med de första tre bilderna om och om igen, de blir liksom 90 % färdiga och sedan avbryter den och börjar om igen. Det jag försöker göra är att lägga till bilder (26 st) i ett redan existerande album... Försöker nu idag igen och det är ingen märkbar ändring, utom att Chrome kommer till 6 uppladdade bilder innan den fryser. Grr...

Tack för tipset, jag ska fortsätta försöka och dela upp bilderna i omgångar istället!

KL

Denna jädra värme :wtf:
Och att alla ska kommentera mitt val av kläder.
Är väl fullt normalt och gå i jeans i 40gr värme? :angel:
Ska in till stan för och käka kinamat och gå på bio, vill känna mig lite hyfsad klädd alla fall. Jeans är det enda jag trivs i då ju.

Är väl fullt normalt och gå i jeans i 40gr värme? :angel:

Det är inte normalt att gå i den här värmen överhuvudtaget.
wink.gif

kl

Irriterad på att resten av Sverige tydligen har oväder, åska, spöregn och översvämningar.
Jag tar gärna 50% av det till Falun alltså för den här ihållande torkan är inte okej.

Du har en poäng där :p
Alla frågar om det inte blir varmt, jo klart som fan att det är varmt, men måste ju inte skylta med att bo i ett bondesamhälle ;) (ja jag är ytlig, jag vet)

Irriterad på att resten av Sverige tydligen har oväder, åska, spöregn och översvämningar.
Jag tar gärna 50% av det till Falun alltså för den här ihållande torkan är inte okej.

Jag vill inte ha översvämningar, men gärna åska och regn och friskare luft!

Jag har röjt en kartong och en byrå, startat en tvättmaskin och en diskmaskin. Nu RINNER svetten. Fy fan vad trött jag är på det.

Jag tar gärna en översvämning. Inga problem. En tornado också, om det så behövs.
Jag sitter still på golvet och den enda ansträngningen jag gör är att trycka på knappar på en PS3-kontroll, och svetten rinner av mig. Jag FÖRSTÅR INTE hur det är möjligt att vara så här stekhett och luftfattigt.

Och ändå tycker jag att i Sverige är värmen tolerabel nu när jag fått stå ut två veckor med värme mellan 32-36 grader!

Åh fy fan. *dör en smula*

kl

På att folk tror sig veta och ha rätten att tycka så otroligt mycket om andra specifika individers erfarenheter och ståndpunkter, och på att det i antirasismens namn alltid är en fullt legitim argumentationsteknik att förlöjliga och håna meningsmotståndare även i s.k. seriösa sammanhang. (Och nej, jag påstod inte att andra grupperingar inte brukar samma taktik, men de ingår inte i det specifika fallet jag irriterar mig på.)

Är även i egoismens namn irriterad på att folk är ute och reser istället för att, tja, ha tid för mig.
angel.gif

KL

Blir så less på kommentarer som "ska du bara äta det där? Ta mer!"
Eh ja jag ska bara äta min fullt normala portion, vadådå?
:meh:

Måste folk ha sådana bekymmer om andra hela tiden?

Är även i egoismens namn irriterad på att folk är ute och reser istället för att, tja, ha tid för mig.
angel.gif

Skriver under på denna. Speciellt när "folk" är pojkvännen.

*KL*

Annars irriterar jag mig på att världen är så sjukt materialistisk. Gå och dö världen.

*kl*

På att jag köpte världens godaste likör när jag var i Danmark för ett par dagar sedan. Tror ni inte att jag lyckats dricka upp typ halva flaskan? OCH DEN GÅR SJÄLVKLART INTE ATT FÅ TAG I HÄR I SVERIGE. FÖÖÖCK.... :arghh:

Åh var glad att du inte var med mig på en tvådagars göteborgsresa med min kära mormor (bilresa på 8 timmar tur och retur).

Fanatisk LCHF-are, där allt annat i världen utom LCHF är feeeeel. :banghead: Varenda gram av VADSOMHELST gav kommentaren "ska du verkligen äta det där?". Eller ja, till och med när jag INTE ätit något fick jag diverse olika upplysningar. Som när jag ätit två pannkakor och lite äggröra till frukost, gått på ullared i flera timmar och sedan, nio timmar senare, säger att jag är jättehungrig. Då får jag kommentaren; "Det är bara för att du äter så mycket skit, jag åt minsann mycket mindre än dig och jag är INTE hungrig!". Att människan tryckte i sig massa valnötter två timmar tidigare, och åt typ... Ost till frukost, samt att hon är 40 år äldre, 20 cm kortare och 20 kg lättare, samt rör sig inte en meter mer än nödvändigt och på grund av detta har en NÅGOT annorlunda ämnesomsättning är väl inte något som hon insett precis :angel:

Nu blev jag irriterad igen, haha. Blir alltid så irriterad när folk ska lägga sig i ens matvanor så vida det inte är en ömsesidig diskussion, alt att man faktiskt frågat om någon annans åsikt om saken i fråga :mad:

KL

Irriterad på att min hjärna (ofrivilligt) valt att förlänga mitt dygn med typ 20 timmar :banghead:
Känns ju sådär att vara snorpigg varannan natt, så att man inte får sova fram tills nästa natt. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama