Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag är normalt inte särskilt känslig för könsrelaterade eller andra politiskt inkorrekta skämt, men hade någon på min FB postat den där hade densamma rykt från min vänlista faktiskt.

Nej inte jag heller, men det där var bara lågt och kränkande.
Lite besviken över att svärfar postar en sådan text faktiskt, men han fick en kommentar med min åsikt om den alla fall ;)

Bra gjort! Hoppas det får honom eller någon annan att åtminstone tänka till.

Lite besviken över att svärfar postar en sådan text faktiskt, men han fick en kommentar med min åsikt om den alla fall ;)

Bra att du vågar säga ifrån! :bow:

KL

Förutom att jag nu också blev irriterad (:yuck: :banghead: :yuck:) av FB-texten ovan är jag irriterad på mig själv för att jag glömde min bok ute i bilen och jag ORKAR INTE GÅ NER OCH UT TILL PARKERINGEN FÖR ATT HÄMTA DEN. Fan dåååe.

Hoppas det, han är ändå en vettig person egentligen så det var lite förvånande.

aiquen: :) har inte fått något svar på det jag skrev dock :p
Trist med boken

kl

På föräldrarna till ungarna som i detta nu leker på en flotte ute på dammen utanför min pappas lägenhet (och på ungarna för att de GALLSKRIKER MED SINA FALSETTRÖSTER, herregud, är det fysiskt omöjligt att leka utan att låta "WWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIRRRRIIIII" varannan sekund när man är under 15?). Hörde nämligen just en av dem säga "sluta knuffas, jag kan inte simma". Man bottnar inte i den där dammen. Visst, det är ju inte mina ungar och det angår/påverkar ju inte mig om någon drunknar så suit yourselves, men jag fattar i alla fall inte riktigt hur man som förälder tänker när man låter ett gäng åttaåringar, varav minst en icke simkunnig, vara ute och leka på en flotte helt själva utan en enda vuxen inom synhåll. Fint föräldraskap.

Oj! Låter ju vansinnigt farligt ju O_o
Man undrar verkligen var föräldrarna är i det läget.

vad störande, såg ett inlägg på fb förut där nån hade gjort en hållare för toarullar av ett stigläder. Nu hittar jag det inte och minns inte vem som lagt ut det heller. Vill ju se hur det var gjort.

KL

Irriterad på att det är helt kört att jag får en chans att sova i natt. Blöh. Jag vet, klockan är "bara" tolv, men jag är helt uppe i varv och börjar jobba 7.30. Det betyder att jag förmodligen skulle lyckas somna tidigast kl 2. 4,5 timmars sömn gör mig mer zombie än en vaken natt... Så frågan är hur jag ska spendera de närmaste 6 timmarna? Städa, träna, läsa kanske? Allt hade varit så mycket lättare om jag bara kunnat sova :p

Ja, man kan ju undra lite hur högt man egentligen värderar sina barn då.

kl

Irriterad på lokaltidningen som skriver om en av länets äldsta hundar i positiva ordalag. Och det vore ju fint. Om det inte vore för att det står svart på vitt i artikeln att hunden har ont i lederna och inte kan resa sig upp när den lagt sig ned. Skulle vilja kommentera på artikeln, men då vet jag att jag kommer få hela lokaltidningsmaffian på mig. Och ja.

Nej vad jobbigt

Stör mig på att jag inte duschade tidigare, nu borde jag verkligen men är aaaastrött och orkar inte. Orkar knappt hålla ögonen öppna ju, så duscha eller inte duscha :p

kl

På precis alla italienare, britter, spanjorer och fransmän som någonsin existerat. Otrevligare as att spela online mot får man leta länge efter, och man kommer inte lyckas. När till och med ryssarna och danskarna är trevligare (som i alla fall har vett nog att bara kalla en "jävla svensk" och inte "äckliga slappa fitta" eller någon jämbördig variant), då är det illa.

Mvh möjligen lite grinig efter att hela kvällen ha fått misogyna obsceniteter vrålade i örat och skickade på PM från folk av nämnda nationaliteter.

Fyfan.

Kl
På min icke-existerande motivation. Fan.
Måste få NÅGOT jävla plugg gjort idag... På något sätt.
I övrigt... Mer pizza, glass, bröd och ostbågar.

AAAAAHHHHHHRRGGRGEJSGFDVFH svampinfektion herregud vad det kliar och svider synd om mig aaaaahhhhh :rage: :arghh:

knapp

På att när jag nu, efter många om och men, fått mitt arbetsintyg från jobbet så är står det fel namn i det och dessutom är det på tyska. Skulle kanske bett specifikt om att få det på engelska men samtidigt så vet chefen mycket väl om att jag flyttar till Sverige och dessutom är företaget internationellt - de kunde ju tänkt ett steg längre kan man tycka...

kl

På att jag sitter på travbanan och gråter hysteriskt av samma mensvärk som jag just kräkts av smärta av. Hade verkligen sett fram emot tävlingarna ikväll och så blir det så här. Jävla fittläkare som säger att jag inte kan operera bort livmodern borde känna den här smärtan och ha den varje månad i 20 år till. Förbannade jävla as.

Är därtill fetare än någonsin, kan pga. av det inte åka till GBG nästa helg eller fira bästa vännens födelsedag imorgon. Dessutom är jag tydligen totalt jävla värdelös på att rita. Också.

Kul sommar. Bästa någonsin.

Edit: Och nu har någon fet brud med de största vaderna jag någonsin sett och alldeles för kort kjol till de benen tagit min plats vid staketet. TACK. Jag sitter gärna här precis bakom och njuter av din röv i ansiktet.

Edit 2: Och nu känner jag hur det rinner blod längs benet. Har inga mer tamponger och kan inte åka hem förrän om tre timmar. FANTASTISKT. Förbannade jävla skitsjukvård som inte kan göra något för det hör ju tiiiiiilllll att ha det såhär när man är tjej.

Senast ändrad:

Edit: Och nu har någon fet brud med de största vaderna jag någonsin sett och alldeles för kort kjol tagit min plats vid staketet. TACK.
Så fantastiskt sympatiskt.

Fy tusan, mensvärk är vidrigt.
Cyklo-f har hjälpt mig, det minskar mängden också. (och psm:n, var faktiskt mest därför jag började med det, mamma påpekade att det vore ju trevligt om jag var snäll varje vecka :o )

Men det är ju galet att inte sjukvården kan göra något, något borde ju finnas och göra för att lindra värken alla fall.

Har just tittat på ponnyakuten och har sådan hästabstinens att jag bara vill ligga i en hög på golvet och gråta eller nåt :(
Fan. Längtar tom efter att mocka hagar, helt sjukt egentligen. Stör mig på att jag tittar på programmet också, vet ju hur deppad jag blir av att göra det. Och vad gör man då? Jo går in på hästnet såklart bara för och se alla fina hästar man inte kan köpa. :banghead: Det blir man ju verkligen gladare av :meh: :(

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama