Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3
kl
Så.
Jag vet att någon kommer att rota fram det här inlägget om fem månader, när jag vägrar gå utanför dörren och är grinig, arg och ledsen 24/7 för att det är snö, halt och kallt, när jag förbannar livet, världen, mänskligheten och att mina föräldrar inte hade den goda smaken att emigrera till typ Sicilien när jag var barn.
Jag vet att någon kommer att peka finger när jag tvingas gå ut i -25 och då, med en dåres envishet, gör det barbent, i 14 centimeter höga klackar, kjol och en ofodrad trenchcoat, eftersom jag faktiskt inte orkar ta på mig vinterkläder och dessutom inte vill se fetare ut.
Jag vet att folk kommer håna mig när jag ligger i en snödriva vid stallet och lipar för att snön gör att jag inte orkar köra skottkärran till dyngstacken.
Jag vet det.
Men jag tänker ändå säga det.
Jag är så jävla irriterad på den här äckliga sommarvärmen och den stekande solen som gör att jag inte vistats ute på fler veckor eftersom det är FÖR VARMT. Så medan alla andra badar, solar, rider, dricker och njuter av solen ligger jag inomhus på soffan hela dagarna. Vilket också är FÖR VARMT.
Ge mig bara kyligare väder, ge mig regn och blåst och svalka. Snäääällaaaaa.