Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

De är verkligen förjävliga. Och det har gått så många veckor nu... Man får inte precis mer energi ju längre tiden går. Men, imorgon är iallafall en ny dag!
Tog en atarax imorse också för att kunna sova vidare i några timmar.. Kanske inte det absolut mest genomtänkta, har i princip sovit tills nu. Men rätt skönt är det ju trots allt.

*kl*

Att jag fått bihåleinflammation i alla bihålorna, mitt huvud gör jätteont!

Någon som har ett bra tips på hur man lindrar ömheten? Tar ibumentin men det är hjälper ungefär lika mycket som en fjärt i rymden, med andra ord den hjälpen är väldigt liten och ganska obefintlig.

kl

För att jag inte får ihop något. Mitt liv är ett kaos.

Jag kan inte se konserten jag verkligen hängt upp hela mitt liv, det som skulle hålla mig uppe, rädda den här sommaren. på för att det helt enkelt inte går ihop praktiskt, det är midsommardagen och jag kan inte ta mig till Arlanda i tid, tåg går inte, bussar går inte, ingenting går. Och jag har redan lovat en väninna att åka, hon har bokat hotell och köpt biljetter från Tyskland, men det går ju inte, jag har inte tid, inte råd, inte ork. Mitt gamla jag hade löst det ändå, mitt gamla jag hade åkt dit dagen innan och gått ute hela natten, men dagens jag fixar det inte, dagens jag skulle få ett bryt och sluta under ytan under natten.

Jag orkar inte ta tag i något, inte slutföra något, inte planera något, jag tröstshoppar slut på varje öre jag har och struntar i att jag förstör alla sommarens och höstens konsertplaner, min räddning från vardagen, för jag orkar inte planera, jag skiter i det, jag vill bara ha något som dämpar all jävla smärta och ångest här och nu. Och varje gång jag klickar på köp-knappen är jag övertygad om att det ska kännas bättre den här gången, bara lite, men det gör aldrig det, och jag bara upprepar samma misstag gång på gång trots att det aldrig blir bra.

Jag orkar inte med min häst och jag hatar att hon bara är en plåga i mitt liv, något som tar tid, pengar och energi och något som inte ger mig någonting tillbaka. Jag vill ha tillbaka det vi hade tidigare, när ridturerna var en energikälla, när tävlingarna lyfte mig till skyarna och när hennes kliande mule på min axel fyllde mig med värme, men jag känner ingenting, jag ser henne inte som en levande varelse längre, kan inte älska henne, det är bara tomhet och likgiltighet kvar.

Jag vill inte träffa mannen som kanske tycker om mig och som jag förmodligen skulle kunna bli kär i, för att... därför, jag har inte energi och jag vill dessutom ändå inte ha sex, jag har tappat all lust för kärlek och sex och känslor och relationer, även de vänskapliga. Jag vill inte ha med människor att göra mer, jag bara förstör, gör ingen nytta, stjäl energi, är inte värd att tycka om.

Jag vill inte ägna mig åt min normala verklighetsflykt, mina TV-spel, för att de gör mig ledsen, jag blir ledsen av att spela som karaktärer vars liv ändå har en mening mitt i alla miserabla och blodiga historier, och jag blir ledsen av att tänka på människorna som jobbat med spelen, producerat, animerat, skapat, allt sådant som jag vill viga mitt liv åt men aldrig kommer lyckas med.

Ingenting fungerar bara och jag är så trött på att varje jävla kväll slutar i hysteriska tårar och den här djävulska panikslagna smärtan i bröstet, att varje dag vilja springa ut ur min kropp och ut ur min hjärna, men inte finner en lösning, att jag är fast och att det inte hjälper att skrika, gråta, springa eller fly. Jag är fast i det här, för alltid. Fan.

Senast ändrad:

Du, jag tycker det låter som att du har trampat dig in en riktig, ordentlig depression. Får du någon hjälp för det här eller trampar du bara på i dina onda cirklar? Du behöver hjälp! Kram

Nej. Eller jo, jag har fått en miljard olika mediciner utskrivna som inte orsakat något annat än biverkningar och en trötthet som stjäl allt vad energi heter. Jag tror inte att det finns hjälp. Cyniskt och pessimistiskt nog.

Tack snälla för omtanken. <3

kl

Irriterad på typ allt, är så där jobbigt överkänslig i kombination med att jag är så trött att jag skulle vilja gå och lägga mig för tre timmar sen. Blä.

kl

Irriterad på att jag ska gå en heldag på stan med en vän om någon dag... i nya skor, de enda skor jag har faktiskt med för den delen och som jag redan fått skoskav utav. Undrar hur många plåster jag kan få på mina fötter?

Det är drygt. Vet hur det är, stod ju själv där och trampade och hjälpen jag fick var medicin. Som tog bort allt vad sömn och aptit heter, gav mig en sjuk muntorrhet och gav mig panikattacker utan dess like. Så jag slutade med dom och det blev bättre. Jag hoppas du hittar nåt vis att ta dig ur det här! Och du, även om du verkligen verkligen vill - isolera dig INTE. Var inte ensam hela tiden. Sitt inte inne. Man tappar sig själv mer då, tyvärr. Jag vet, för jag är där själv. Jag sitter hemma själv nästan dygnet runt och det är rena helvetet för humöret! Ingen mår bra av att vara ensam. Sköt om dig <3

Vad LV skrev <3
Inte för att jag föregår med ett vidare gott exempel... Men målet är att börja komma utanför dörren iallafall, även om det inte nödvändigtvis innefattar att hänga med folk.

Just nu är jag irriterad på att jag inte lyckats äta upp all skräpmat hemma ännu. Men... working on it.

Så förbannat irriterad. Ena maskinen tvätt inga problem, andra maskinen hade visst avbrutit mitt i pga något fel = kläderna jag skulle ha imorgon är inte rena... men blöta... och utöver det så missfärgades min nya fina t-shirt. :(

Allt hänger på tork nu i alla fall så får jag väl tvätta om det när jag kommer hem igen. Mindre roligt.

kl

På mig själv, som alltid tar fel beslut oavsett vad jag väljer :(
Kan inte livet bli lite lättare snart..?

kl

Irriterad på att "mellan 13-14" verkar innebära klockan 15 för vissa... eller senare... dålig stil.

kl

När jag läste Stormkast inlägg kändes mitt problem som värsta fjuttproblemet... Men jag är irriterad på att jag känner mig tjock i alla fall.. :(

+ Lightzone

Jag förstår helt vad ni menar, men tycker samtidigt det är en sådan otroligt svår balansgång. När man står där med en handfull energi som försvinner om man öppnar handen - vågar man lägga den på något annat eller några andra, eller ska man se till att behålla den åt sig själv? Det är så svårt. Jag har både varit i situationer där den där halvtimmen utanför dörren och i sällskap av någon nära gjort under, men också i situationer där det tagit knäcken på mig och jag till och med varit mer modlös än innan.

Men jag ska försöka hitta en balansgång så fort jag återfår lite energi.
<3

kl

Är irriterad på mitt illamående jag haft sedan jag vaknade idag.

Jag har ätit en grötfrukost och jag är verkligen inte gravid så det beror inte på det.

Stör mig som fan för kan ju knappt koncentrera mig på jobbet.

Har rast nu och dricker Pepsi max i hopp om att kroppen får lite ner energi om så bara för en stund.

Och det här jävla regnet!
Det var så fint igår, 20 grader varmt och alldeles underbart. Så möts man av spöregn när man vaknar :(

kl

Irriterad på min kropp och hjärna som bara JAAA en skitnatt! Så att du inte kommer upp ur sängen förrän efter 13,5timmar!! Skitbra!

Irriterande, och även lite fascinerande, är folk som hasar/släpar fötterna när de går. Ljudet av *has has has* när de kommer i sina flip flop/träskor/sandaler/gummistövlar etc får mig att vilja jaga dem med eldkastare.
Varför? För att has-has-has-folket i regel är sengångare dvs totalt saknar högre växel - vilket även det är irriterande.

Favorit-irritation-i-repris:
Parkeringar.
Alldeles för många människor har inte respekt nog att förstå att när de öppnar sin bildörr så ska den inte nudda grannbilen, av uppenbar orsak.
Av denna anledning "tvingas" jag leta efter parkeringsplatser där grannarna är nya dyrare bilar, bilar som saknar bilbarnstol/Pocahontas solskydd samt fräschare bilar utan lister - för att övht kunna parkera med någorlunda sinnesro.

Jag älskar TEMPO!!!

kl

På att det ska vara så jävla svårt att få tag på en stallplats när man bor på landet. Jag ser mängder av annonser. I Stockholm, Göteborg och Malmö. Och det hade ju varit skitbra om det inte vore för att jag bodde 25, 45 respektive 80 mil därifrån.

Leta stallplats suger.

Är less på allt och alla idag.
Först säger sambon att man ser ut som ett överkast bara för att jag hade en poncho med fransar. Sedan slänger min bror ur sig en spydig kommentar om att man bara vräker i sig. Tog en liten extra tårtbit idag, fanns då en kvar och min styvfar tyckte jag skulle ta den med. Jag svarade då att man vill ju inte vräka i sig hur mycket som helst. Min bror slänger då ur sig "ha! Sedan när då?"
Tack för det, nu känner man sig fet och glupsk också.

Som att man inte gjorde det nog innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 967
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?

Hund, Katt, Andra Djur