Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag joinar bristen på motivation, tyvärr gäller det min hunds träning utöver den "vanliga" motionen han får :( Dessutom är jag irriterad på usla GE moneybank som först sänker sparräntan från 2,6 till 2.4% i april och nu ner till 2,15 en månad senare.

På att jag inte deklarerat och tappat bort deklarationspapperen. Suck. Hoppas Skatteverket är snälla nog att ha överseende med att skicka nya papper och att det blir försenat som fan utan att lägga på någon dum avgift. Och på att jag förmodligen inte tar mig iväg på konserten jag så jävla gärna ville se.

kl

Irriterad på att jag mår skit, sovit hela eftermiddagen och förmodligen inte kommer ha det så lätt att somna inatt, smart. Jag är godissugen men orkar inte gå ner och handla och det är dumt att lägga pengar på sånt just nu, fast än att jag vill... blir att tappa upp ett bad med badsalt och grejer sedan, något bra med dagen, har ju faktiskt städat så det får jag väl vara värd. Nya tag imorgon.

Men man ska ju ha någon kod, och det har ju inte jag. Och min dator vägrar BankID av någon anledning (om det nu går att köra utan kod).

Ingen såndär bankdosa heller? =/

Irriterad på att jag igår efter spelningen prompt skulle kravla upp på en häst. En häststaty. Sisådär 2m hög. Det gick inte så bra och nu har jag ont i hela kroppen. Men varför ramla av LEVANDE hästar...

Jaja. Jag har iaf sjukt mycket mat och en bra bok.

kl
Snarare mer ledsen över att mina sk bästa vänner inte verkar bry sig ett smack om mig mer än när det gagnar dem..

Det går inte via bankdosa, så vitt jag vet. Men äsch, jag har varit typ två veckor sen med den tidigare utan att få straffavgift, så jag hoppas att de är chill med det den här gången med.

kl

Irriterad på att jag är så missnöjd med mitt liv. Jag vill ha en snygg, intelligent, välutbildad, trogen pojkvän att ha ett liv ihop med. Precis så självständig är jag, men vad fan. (Sedan vet jag inte varför jag skulle kunna ställa sådana krav när jag själv är ful, korkad, lågutbildad och mindre bra på att vara trogen, men hyckleri är det nya svarta!)

Är även irriterad på att folk i min omgivning inte tar mig på allvar när jag säger något om min kunskapsnivå. "Jag är ingen bra ryttare, så jag vill ha en läromästare att träna på". "Nääää du är mycket bättre än du tror och du kan visst". Håll KÄFTEN. Jag tror att hela skälet till att jag aldrig lär mig något och bara står och stampar och har mått dåligt av prestationsångest sedan typ 13 års ålder, är att alla har så förbannat höga förväntningar på mig och sätter ribban mycket högre än jag klarar, för "du kan mer än du tror". Nej. När jag säger att jag inte vet hur jag ska göra för att rida en häst i form, då menar jag det. När jag säger att jag inte har en aning om hur det känns när en häst arbetar med ryggen, då menar jag det. När jag säger att jag inte vet hur jag känner att min sits är bra eller inte, då menar jag det. Sluta förminska min upplevelse för helvete och HJÄLP MIG.

Är slutligen irriterad på att alla hotell i Fredrikstad är pissdyra. Men visst, 5000:- + öl och mat för en ynka konsert är HELT OKEJ.
Ursäkta medan jag går och gråter och hoppas att saker känns bättre sedan.

*KL*

Att man tydligen inte kan bara umgås med en person man tycker om - nej lite meningslösa, ologiska "spel" och skit måste vi ju ha. SUUUUUUUUUUUUUCK

kl

På att jag sover så jävla mycket. Å andra sidan har det kanske gjort något bra idag känner jag mig ju faktiskt utvilad. Efter 11timmars sömn...

Nej vad trist! Är det snubben som ska iväg i sommar?

Ja :banghead: Håller han på såhär så kommer ju inte det vara ngt problem i alla fall... :crazy:

Och jag förstår mig verkligen inte på sånt här. Jag förstår mig på att ha ett liv, inte ha tid att umgås hela tiden osv. Jag har också ett, ganska fullproppat, liv. Jag kräver liksom inte att vi ska sitta ihop. Jag fattar också att han är blyg. Och jag fattar att det kan bli obekvämt ibland när man inte riktigt känner någon och gillar den personen. Jag blir också blyg och obekväm ibland. Det ingår liksom. Men jag fattar verkligen inte vitsen med att låtsas som att man är helt ointresserad ena stunden och sedan vara väldigt, väldigt på nästa. Inte heller fattar jag vitsen med att INTE höra av sig till den man vill prata med. Jag fattar verkligen inte. Jag blir bara förvirrad. Och trött. Och sur.

kl

På att jag inte tog bort hästen när jag kunde.
Sitter åter och störtgrinar åt att alla jävlar på FB uppdaterar om svårklasshästarna de ridit och tävlingarna de ställer upp i och jag, jag har en häst som jag inte kan göra ett skvatt med för att hon dels galopperar från mig i hagen, dels för att jag inte kan rida henne i form på banan, dels för att hon blir så rädd för allt utomhus att hon nästan går omkull.
Det kan inte vara hälsosamt att gråta i fyra timmar för att man har insläpp till kvällen och verkligen inte vill.
Jag. Orkar. Inte.

kl

Jag är irriterad på vården och deras sätt att behandla patienter på. Det är inte lika för alla och man borde få en individuell behandlingsplan men icke!
Här måste alla gå exakt enligt deras modell trots att man kanske måste göra något annorlunda med något av det som är enligt deras bibel.

Nu står jag inför ett livsavgörande val och det kommer nog bara bli pannkaka av det hela.
Känner mig sviken och upptryckt i ett hörn där jag tvingas göra som dom säger trots att det inte är det bästa för mig :(

kl

Irriterad på att personen man frågar om den har lust att ses ikväll bara iiinte svarar. Svara nej om du inte vill, så svårt är det inte.

Och på att mitt ansikte håller på att klia sönder.

Så skönt om det hade gjort det!

KL
På att det kostar 800 kronor att flyga Torsby-Arlanda, andra vägen kostar det 425.. Så den resan kostar över 1200 kronor medans Arlanda-Luleå går på 700 kr tur och retur, tack för utsugningen!

kl

På att allt i Sverige just nu kretsar runt saker jag totalt skiter i och inte skulle gråta över om de försvann från jordens yta, dvs. Bruce Springsteen, ishockey och fotboll. Dööööööö.

KL

På att jag är bakis, omotiverad och längtar "hem".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 962
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama