Juni - Juli Mammor..

B

babyfoal

Ja.. nu tycker jag att det är dax för en tråd för oss, eller? :laugh:

Jag väntar och längtar och väntar och längtar...... :love:
Frågor och funderingar, och ibland inget annat än att vara oändligt uttråkad.

Hur mår ni, blivande Juni - Juli Mammor?

Hur många finns det där ute?
:bump:

Sv: Juni - Juli Mammor..

Jag finns jag finns:bump:

Vad roligt, jag funderade just på om det inte snart var dags för en tråd för oss :)

Jag mår rätt bra måste jag säga, vecka 37 nu...sover oförskämt gott på natten, och känner mig hyffsat pigg faktiskt!
Sen har jag enorma humörsvängningar, otroligt massa förvärkar som dessutom börjar kännas rätt rejält, galet ont i rygg och fogar, men överlag känns det bra ändå!

Jobbar bara tre dagar till nästa vecka, sen går min sjukskrivning upp på 100%..tycker det är jättetråkigt, då jag älskar mitt jobb och inte alls vill sluta!
Men kroppen behöver nog vila...

Hur mår du då babyfoal? Och alla andra blivande Juni/Juli-mammor?

Jag hoppar in här, efter en lång tid av bara snokande omkring,:angel:
med 5v kvar!
Så hej! ;)
Jag mår bra, börjar oxå dock få väldigt ont i ryggen å fogarna! Men det känns att det är nära nu!:love:

Hej hej :)

Jo visst är det nära nu...känns så overkligt att det ligger en så gott som färdig liten människa i magen och väntar på att komma ut :love:

Vet du om det är en flicka eller pojke? Vi har valt att vänta med att ta reda på det tills Liten föds!

Jag finns jag finns:bump:

Vad roligt, jag funderade just på om det inte snart var dags för en tråd för oss :)

Jag mår rätt bra måste jag säga, vecka 37 nu...sover oförskämt gott på natten, och känner mig hyffsat pigg faktiskt!
Sen har jag enorma humörsvängningar, otroligt massa förvärkar som dessutom börjar kännas rätt rejält, galet ont i rygg och fogar, men överlag känns det bra ändå!

Jobbar bara tre dagar till nästa vecka, sen går min sjukskrivning upp på 100%..tycker det är jättetråkigt, då jag älskar mitt jobb och inte alls vill sluta!
Men kroppen behöver nog vila...

Hur mår du då babyfoal? Och alla andra blivande Juni/Juli-mammor?

Jag grät floder när jag blev sjukskriven från jobb- i DECEMBER :eek:
då jag också älskar mitt jobb :love:
Men som läkaren sa, man är inte gravid så ofta, så man får ta hand om sig när man väl är det :)

Jag mår också oförskämt bra (trots min sjukdom) de enda 'besvär' jag har är sammandragningarna- kan inte gå längre sträckor och det känns rejält när jag går med vatten till hästarna och kollar stängslet runt betet dagligen.
Sover jättegott och kissar som en elefant! :o
Och så att jag då är fruuuuuuuktansvärt uttråkad och bara lääääääääängtar tills vi får träffa vår lilla ögonsten :love:

Jag hoppar in här, efter en lång tid av bara snokande omkring,:angel:
med 5v kvar!
Så hej! ;)
Jag mår bra, börjar oxå dock få väldigt ont i ryggen å fogarna! Men det känns att det är nära nu!:love:

Hej hej och välkommen! :bump:

Visst är det en underlig och härlig känsla, att nu är det INTE LÅNGT KVAR??
även om de här veckorna framöver känns som MÅNADER :D

Fick ett mail från Libero där dom påminde om att kanske börja packa väskan :eek: Det känns ju som en evighet innan jag behöver göra det... Men det kanske det inte behöver vara? Jag går ju och förväntar mig att gå över tiden, men man kan ju också föda på/runt BF dagen eller tom tidigare- har inte ens tänkt tanken!! :o

Har ni packat era väskor? :D

Jag hoppar också in i tråden =)... är beräknad till den 5 juli.
Är också sjkskriven sedan december, men tycker att tiden har gått förvånansvärt fort ändå.
Jag börjar bli nervös inför vad komma ska men ser framemot att snart få träffa lilla/e knodden i magen :love:

Jaa alla säger ju att man ska ta hand om sig, och njuta av graviditeten, och visst gör jag ju det..men jag älskar verkligen mitt jobb!
Stackare som varit sjukskriven sen December, det är bra länge det! Förstår att du är otålig :p

Jag har börjat plocka fram grejer till BB-väskan, och tar lite varje dag...kul faktiskt att gå och pyssla med!
Skötväskan är dock redan klar, jag gjorde så att jag packade den med saker till barnet, blöjor, kläder och sånt, och så packar jag en stor väska till mig och min sambo!
Jag kommer säkert ha med på tok för mycket grejer, men det är sån jag är :D

Minamigo: Hej på dig! Ja nervös som tusan det jag med! Gaah, en hel unge ska man klämma ut bara sådär :crazy: :p
Men det ska bli otroligt spännande med :love:

Hur mår du annars då?

Jag är beräknad till den 3 juni så jag har förhoppningsvis inte så långt kvar... :laugh:
Förutom att jag har haft karpaltunnelsyndrom i flera månader så har jag mått ganska bra men nu är jag trött på det. Fogarna har börjat bråka, i morse kom jag knappt upp ur sängen... övervägde att väcka sambon och be honom knuffa ur mig :D

Har lite förvärkar och ont neråt men annars inga tecken på att det skulle sätta igång...

Dom ringde igår och sa att vagnen med tillbehör och skötväska har kommit :love:
Så när den väl är hemma, kommer jag nog också att packa skötväskan till den lille och en annan väska åt mig och min sambo.

Det känns så overkligt. Eftersom att jag känner mig som 'vanligt', men helt plötsligt kan det bara vända och så är hela äventyret igång! :bump::love:

Jag är fortfarande verken rädd eller nervös inför det som komma skall, tvärtom, ser fram emot förlossningen- hur konstigt det än må låta :)
Det måste vara mitt jobb som gör mig så lugn :angel:
Ut ska den ju, oavsett, och visst- det kommer att göra ofattbart ont- men det är ju förhoppningsvis inget som varar i all oändlighet :p

Minamigo : då är jag bara beräknad till 3 dagar före dig :laugh:

Vad beställde ni för vagn? Kul att den kommit! :)

Till alla: Vet ni vilket kön era små har, eller har ni annars en känsla av vad det blir?
Tycker det är så spännande...Vi har ingen aning, men de flesta tror på pojke, även min sambo. Jag har ju en så kallad pojk-mage :p
Men jag är inte så säker, ibland tror jag också pojke, men ibland flicka! Har drömt om en flicka ganska många gånger, och bara några gånger om en pojke..
Hoooo ska bli så spännande :bump:
Namn har vi klart också, eller vi har ett av varje vi gillar! Sen får vi se om dom passar såklart ;) Emil eller Josefina har vi tänkt :love:
Har ni andra funderat på namn?

*KL*

Ni är alla förstagångs-föderskor? Själv väntar jag andra den 19 juli. Jobbar till den 10:e (skulle jobbat längre om inte dagis stängt då) - jag gick nämligen över knappt 2 veckor förra gången, samt att ta ledigt och få hem dottern från dagis är mycket värre än att jobba (har kontorsjobb).

Har inga större problem än stor viktuppgång (hittills 15 kg) och foglossning (blir inte bättre över att jag bär dottern på drygt 2 år mycket...).

Hinner annars inte tänka mycket på det som komma skall - har fullt ös på jobbet och fullt ös hemma. Ska snart ta mig i kragen och läsa på/repetera profylaxandning som jag använda vid förra förlossningen.

Vi vet att vi väntar en tjej (har gjort moderkaksprov), namn är inte bestämt då min man och jag inte är överens. Får se hur det går med den saken...

jaa.. de e helt otroligt :love: längtar som bara den!
Nej, vi vet inte heller om de e en flicka eller pojke.. mycket mer spännande att vänta och se :D

Babyfoal; joo det kommer garanterat kännas som månader även fast det bara är ngr veckor hehe. Men snaaart så :angel:

*lånar av mig själv*

Jag har börjat packa BB väskan lite grann, bebis saker e klara å ilagda. Men måste packa en åt mig å sambon oxå.. den går det liiite segare med haha.

Vi vet inte om det är en pojke eller flicka, det spelar ingen roll - dessutom så har jag något att fundera på under dom här oändligt låååååååååååånga dagarna ;)
Pojkmage säger dom flesta, då min mage står rakt ut och inte syns bakifrån.

Jag försöker storstäda ladan då det eventuellt kommer ett lass med hö på måndag- och sambon är iväg och jobbar.

'Fixar jag lätt' säger jag- :eek: flämtar och kämpar efter andan, sammandragningar och energin är lika med noll.
Men det ska ju göras :laugh: Och släpet är fullt av småbalar som också ska lastas in i stallet.

Slita i tio minuter- vila en timme- slit i tio minuter- vila en timme... :cool:

Varför har jag så svårt att acceptera att jag inte kan göra allt som vanligt i v.35? :angel:

Jag finns oxå, är beräknad till 30 juli :bump: Kan väl hända att man går över och blir en augusti mamma, men den kan ju komma tidigare oxå!

Jag börjar äntligen må bra :banana: har mått oförskämt bra fysiskt hela tiden, haft en del sammandragningar senaste veckorna (troligen stressrelaterat), men det har lugnat ner sig! Jag har dock mått dåligt psykiskt (säkert även det stress- och ångest relaterat).
Jag jobbar min sista dag imorgon :banana: tjohoo är väldigt nöjd med detta då jag är skittrött på mitt jobb!

Jag vet inte vilket kön mitt barn har, men de flesta gissar på pojke då även jag har så kallad pojkmage. Själv tror jag på flicka eftersom jag har drömt det flera gånger och för jag vill ha en pojke (ja, jag är så hemsk så att jag har önskat :angel:)

Namn börjar jag bli stressad över eftersom vi inte har kommit på ett enda...

Jag finns oxå, är beräknad till 30 juli :bump: Kan väl hända att man går över och blir en augusti mamma, men den kan ju komma tidigare oxå!

Jag börjar äntligen må bra :banana: har mått oförskämt bra fysiskt hela tiden, haft en del sammandragningar senaste veckorna (troligen stressrelaterat), men det har lugnat ner sig! Jag har dock mått dåligt psykiskt (säkert även det stress- och ångest relaterat).
Jag jobbar min sista dag imorgon :banana: tjohoo är väldigt nöjd med detta då jag är skittrött på mitt jobb!

Jag vet inte vilket kön mitt barn har, men de flesta gissar på pojke då även jag har så kallad pojkmage. Själv tror jag på flicka eftersom jag har drömt det flera gånger och för jag vill ha en pojke (ja, jag är så hemsk så att jag har önskat :angel:)

Namn börjar jag bli stressad över eftersom vi inte har kommit på ett enda...

Hej och Välkommen till dig med :bump:

Namn har vi inte heller riktigt bestämt, har ju några som vi tycker om, men vi får se tills vi träffar vår darling- det är nog först då som vi riktigt 'vet' :love:

Skönt för dig att äntligen få ta det lugnt. Här är det ju tvärtom, har varit lugnt länge pga min sjukdom, så jag börjar klättra på väggarna!

Ska bege mig ut i ladan igen och försöka mig på städandet......!

Visst är det hopplöst!!! Det ligger inte i min natur att sitta stilla och vila... Herregud, jag har inte tid med att vila :p

Sanslöst Hopplöst! :eek:

Men snart är ju lill*n ute, och då blir det förmodligen fullt upp :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka