Du är så rolig och uppfriskande!Men alltså, längtan efter julpynt? Jag visste knappt att sådan längtan fanns.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är så rolig och uppfriskande!Men alltså, längtan efter julpynt? Jag visste knappt att sådan längtan fanns.
Jag har inte längtat efter julen sen jag var liten. Den kommer ju av sig själv varje år.Du är så rolig och uppfriskande!
Glögg började visst min mamma och familj dricka redan i September, själv började jag häromveckan när jag såg att matbutiken sålde den glöggen jag gillar.Jag hade gärna börjat pynta redan nu, men sambon håller inte riktigt med och låter mig inte börja förens 1.a advent..
Han tycker inte ens vi borde börja dricka glögg förens till den 1.a adventFunderar på om det är dags för byta av karl..
![]()
Inte rättvist, vill också ha glögg! Men affären är stängdGlögg började visst min mamma och familj dricka redan i September, själv började jag häromveckan när jag såg att matbutiken sålde den glöggen jag gillar.
Ska nog gå och värma mig lite glögg bara för att du nämnde det.![]()
Varsågod, du kan få här.Inte rättvist, vill också ha glögg! Men affären är stängd![]()
Jag har inte längtat efter julen sen jag var liten. Den kommer ju av sig själv varje år.
Nä, julen i sig själv är nog inte det jag längtar till, nog mer maten och gemenskapen, som man förvisso kan göra när som helst egentligen.jag längtar inte heller efter julen i sig. Däremot tycker jag det kan vara otroligt mysigt med pepparkaksdoft, glögg och julpynt (så länge det inte går till överdrift)
Hos mig kommer adventsstakarna upp första advent och övriga julsaker runt den 20-21december, oftast för att jag inte brukar vara hemma på själva julen. Sedan tas julpyntet ner direkt efter nyår medan stakarna får vara framme till tjugondag knut..
Brukar börja vid första advent men i år tänkte vi börja lite tidigare.När tycker du det är okej att börja julpynta?
Det kliar lite i mina fingrar och jag har "smygpyntat", typ ställt fram adventsljusstaken men inte tänt den, likaså en ljusslinga.
Funderade dock på att ta det sista kanske en vecka eller bara några dagar innan första advent.
Vad har ni för tankar om julpyntet?![]()
Ja, hade det bara vart lite snö ute hade jag lätt kunnat lugna mig, men det känns som om man måste fixa lite egen stämning när inte moder natur vill fixa det åt oss.Brukar börja vid första advent men i år tänkte vi börja lite tidigare.
Får se hur mycket tidigare dock
Precis när man vill! Dock tycker till och med jag att det ser lite skumt ut med adventsstakar mitt i sommaren...När tycker du det är okej att börja julpynta?
Jo, själv har jag väl sett 1 december/1:a advent som starten, men började fundera på ifall det finns dom som börjar tidigare osv. Nu har jag förstått att det är olika och en del pyntar det allra sista precis innan jul.Precis när man vill! Dock tycker till och med jag att det ser lite skumt ut med adventsstakar mitt i sommaren...![]()