Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för infoEgentligen varar julen till kyndelsmässodagen, som rätteligen infaller 2.2 men i Sverige numera är en rörlig helgdag. Att julen anses sluta på Knutsdagen beror nog på att det var lämpligt att slänga ut granen då.
Jag har inte så mycket julprydnader, men 24.12 - 2.2 lyser julljusstakarna i mina fönster.
Åh, jag är för granris och slinga, ville fixat det själv här hemma runt mitt veranda räcke, men det får bli utan granris istället.Mitt nya hus är begåvat med balkong, ska man ha granris o slinga runt räcket eller gran på balkongen??
var har du köpt din lååånga ljusslinga? En vän letar efter en typ 14-15 meter lång, hon trodde hon hade hittat en, men då var själva ljusslingan 4 meter och sladden 10 meterÅh, jag är för granris och slinga, ville fixat det själv här hemma runt mitt veranda räcke, men det får bli utan granris istället.
Den kommer från Konstsmide, ska kolla lite närmare på den...denna:var har du köpt din lååånga ljusslinga? En vän letar efter en typ 14-15 meter lång, hon trodde hon hade hittat en, men då var själva ljusslingan 4 meter och sladden 10 meter
Men alltså, längtan efter julpynt? Jag visste knappt att sådan längtan fanns.
Ack! Jag är en onaturlig kvinna! Jag tänkte inte på BARN när jag skrev, bara på vuxna.Jodå. Fråga BARNET. Hen har precis släpat fram och klätt vår vackra röda gran. Tack och lov endast 50 cm hög, men ändå.
Ack! Jag är en onaturlig kvinna! Jag tänkte inte på BARN när jag skrev, bara på vuxna.
Är det riktigt kallt så har jag upplevt att riktigt granris inte tappar barr på samma sätt som när det är plusgrader, men det går ju att köpa "fejk", fast personligen gillar jag nog det naturliga, även om jag själv inte kommer ha det i år (mest bara för att jag inte hittar något som är lämpligt att ta).Ni som pratar om granris; menar ni riktigt granris då? Jag brukar ha granris som dörrmatta utomhus, men barren lossnar ju i ett huj. Det känns inte mödan värt att sno runt exempelvis ett balkongräcke om en måste byta stup i kvarten. Hur gör ni?
Då ska jag vänta tills det blir kallt. Jag gillar också det riktiga granriset.Är det riktigt kallt så har jag upplevt att riktigt granris inte tappar barr på samma sätt som när det är plusgrader, men det går ju att köpa "fejk", fast personligen gillar jag nog det naturliga, även om jag själv inte kommer ha det i år (mest bara för att jag inte hittar något som är lämpligt att ta).
Om det nu blir kallt, än så länge verkar det ligga på plus och vi går snart in i December...Då ska jag vänta tills det blir kallt. Jag gillar också det riktiga granriset.
Jag klämde ur mig 29.90kr för en till stake så nu har jag två och en julstjärna.Kunde inte låta bli att köpa en ny adventsljusstake idag (trots att jag har för många redan...). Men jag har faktiskt inte satt upp den än - sa hon med stolt stämma
Vilka barn? jag ser inga här hemmaVilkas högtid är det egentligen? BARNENS.
Samma här, fast kanske är ett "barn" själv trots att åldern säger något annat, vad vet jag.Vilka barn? jag ser inga här hemma