Julkalendern 2014 - Piratskattens hemlighet

Kan läraren vara chefen? Jag tycker hon verkar väldigt mysko O_o Det vore ju logiskt också att hon vill hålla barnen sysselsatta så att Bert och Fatima kan leta skatten i lugn och ro?
Den där Johnny känns också skum.

Bert älskar jag för övrigt :D Bästa karaktären! Jag har väldigt svårt att tänka mig att han inte är på barnens sida när julkalendern slutar, han verkar ju vara en schysst kille med hjärtat på rätt ställe egentligen!

Gillar julkalendern väldigt mycket iår, men man jan ju undra om det var så här det gick till när dom bestämde vad julkalendern skulle handla om
:rofl::rofl:

Jag hade svårt för Bianca i början, men gillar henne mer och mer för varje avsnitt. Känns mer förståeligt att hon är som hon är när hennes mamma verkar så ointresserad av henne.

Undrar vad det är som har hänt med Sams och Minnas pappa? Jag börjar fundera på om hans dödsfall (för jag antar att han är död?) har någonting med att han har letat efter skatten att göra? Det verkar ju i alla fall ha varit en olycka, eftersom deras mamma är så rädd hela tiden?

Åh, jag älskar kalendern! Jätteklurig tycker jag och då är jag ändå "vuxen" ^^ haha.

Stefan misstänkte jag inte, men det verkar ju som om han är anställd av rivningsföretaget nu ju! Och lärarinnan, kan inte hon vara en av chefens anställda då? Så det är inte hon som är chefen, utan bara en bricka i spelet... Och jag undrar vart Biancas pappa är..?

Kanske hittar de ingen skatt, utan det visar sig att växten är det som gör att kusten inte kan rivas? =)

Okej! Då borde jag åtminstone ha sett farfarn i Beck, för dem har jag sett alla!

//r

Jag förstår inte grejen med varför de behövde den där kodnyckeln? Konturerna av den fanns ju på trätavla, vad gjorde metallskivan för skillnad?

Jag förstår inte grejen med varför de behövde den där kodnyckeln? Konturerna av den fanns ju på trätavla, vad gjorde metallskivan för skillnad?
Jag tänkte också på det!
Konturerna fanns väl på ena sidan och kodnyckeln "behövdes att ringa in ledtrådarna eftersom barnen tydligen inte hade förstått att kodnyckeln är halva Aqilas märke

En annan grej jag tänkte på. När de skulle upp och dyka klockan 5 på morgonen så är deras mamma i receptionen och målar, och så dyker dykinstruktören upp. Vad gör de uppe vid den tiden på morgonen?!

Åh, dagens avsnitt var jättebra tycker jag! Alla är ju helt skumma!! Och jag undrar hur det går för Bert och Fatima?!?

//r

Tycker också att dagens avsnitt var jättebra. Tror faktiskt inte att Stefan är inblandad längre, trots att han jobbar/jobbat för det där företaget, men Johnny slash dyknissen verkar bara mer och mer konstig. För att inte tala om den konstiga skolfröken som snokar runt? Misstänker att hon är anställd för att hålla koll på barnen, men att hon inte riktigt fattar hur hon ska göra, så att de har en chans att smita hela tiden. Bert och Fatima kommer säkert ringa till chefen och be om hjälp, och då har Bianca Johnnys telefon, så det är hon som svarar. :idea:

Jag tror Stefan är inblandad på nåt sätt, men att han har veknat nu när han fått en personlig relation till det hela, att det är Evas svärfars hus som ska rivas och så... Han skulle ju berätta nåt för henne...

Jo, precis nån kommer ju iallafall ringa till Johnnys telefon... men Bert och Fatima är väl fortfarande kvar ute i skogen?^^ Undrar hur/när de tar sig hem... stackars Bert som får släpa på Fatima^^

//r

Jo, precis nån kommer ju iallafall ringa till Johnnys telefon... men Bert och Fatima är väl fortfarande kvar ute i skogen?^^ Undrar hur/när de tar sig hem... stackars Bert som får släpa på Fatima^^

Men eller hur! Hur länge är det de borde ha irrat runt där i skogen nu egentligen? Undrar om Fatima har stuckit hål på sin blåsa än :D

Om det är Johnny som är chefen, varför snokar fröken isåfall på hans rum? Vad letar hon efter?
Eller de kanske inte ens samarbetar... Det skulle ju även kunna vara så att den ena av dem är "chefen", och den andra är där för att den på nåt vis fått nys om skatten också.

Klurigt är det iallafall!
Och jag börjar oroa mig ordentligt för Bert och Fatima nu, om de fortfarande ränner omkring i skogen. Stackars Bert isåfall!

Åh, vilket bra avsnitt det var idag (haha, känner mig liiite över-entusiastisk över julkalendern, jag är ändå snart 28...^^)!

Jag hade inte alls tänkt ut hur det var med Maggan/lärarinnnan! Där ser man! När man tänker efter var väl det iofs det som hände i dagens avsnitt typ ^^ förutom vad de hittade då =)

//r

Jag gillade hur läraren blev så helskärpt när hon släppte sitt cover! :D och kommer Johnny typ köra på Stefan och Eva nu eller? Spännande värre!

Jag blev positivt förvånad över Maggans nya roll. Men stör mig sjukligt mycket på Johnny, elaka människa. :mad: Tror nog att Eva och Stefan kommer komma fram och i alla fall hjälpa Bianca att ta loss Sam och Minna. Biancas mamma blev dessutom lite mer mänsklig idag när hon faktiskt verkade bry sig om att barnen var borta.

Däremot funderade jag lite över att vi fick reda på "redan nu" att Johnny är ond. Tänk om det är världens twist, så att det är någon helt annan som är chefen? (Eller så överanalyserar jag, och borde tänka på att julkalendern egentligen är avsedd för barn... :o)

Jag tänkte också på det, att Biancas mamma började bry sig mer! Och jag tror inte heller att det är Johnny som är chefen, utan antingen så är han på egen hand och så är det någon annan som basar över Bert och Fatima, eller så är Johnny chef över B&F, men någon är sen i sin tur chef över Johnny, tror jag... Blir spännande imorgon =)

//r

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 631
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 939
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka