Julkalendern 2014 - Piratskattens hemlighet

Jag kollar också, tillsammans med mina vuxna (förvisso fortfarande tonåringar) syskon. :o Tycker den tar sig mer och mer, och kommer troligtvis titta på hela.

Brukar alltid kolla på julkalendern varje år, även fast den inte är särskilt bra. Men detta året har jag inte hunnit se något avsnitt. Skolan som tar för mycket tid. :down:

Jag kämpar med SRs julkalender. Men det går trögt. Det är rörigt, väldigt rörigt. Eller så är jag för gammal för att hinna med i svängarna.

Jag kämpar med SRs julkalender. Men det går trögt. Det är rörigt, väldigt rörigt. Eller så är jag för gammal för att hinna med i svängarna.
Den gav jag upp dag två. Tror storyn hade gjort sig bättre på tv, det är för rörigt att lyssna på!

Jag lyssnar inte på radiokalendern, men har sett alla avsnitt av tv-kalendern och jag tycker den blir bättre och bättre =) =).

//r

Åååhhh i år har jag bestämt mig för att hägna med i julkalendern, men än är jag inte imponerad :meh: Storyn är väl helt okej och man får ju ha i åtanke att den faktiskt främst riktar sig till barn, men vaaaaaar är julkänslan? Enda julpyntet som finns är grannen i "lobbyn" och det enda som ens nästan pekat på jul var när de åt lussebullar i första avsnittet. :wtf:

När det kommer till skådespelarna och karaktärerna så håller jag inte alls med er om Buster/Sam! Jag tycker att Sam är bästa karaktären och Buster är inte alls så himla illa! :) Gillar även Bianca och Farfarn, som jag ej kommer på namnet på just nu, men jag stör mig onödigt mycket på både Minna och Sam/Minnas mamma.

Hoppas det blir lite julfeeling (eller händer något väldigt spännande) snart! Annars finns risk att den börjar bli allt för långrandig och grå!

Radiokalendern har jag inte lyssnat på sen jag var riktigt liten, men tvkalendern kollar jag fortfarande på, och tycker den tar sig mer och mer för varje avsnitt.

Vad lustigt :D
Scenen i dagens avsnitt, den där Bianca står framför spegeln och övar på juldikten, tallriken med hästhuvudet som hänger på väggen bredvid spegeln är likadan som en jag har här hemma. :D Lite kul ju

Jag vill veta varför inte Kenneth pratar :p

Vi spekulerar vilt här hemma om vem som är chefen, Stefan eller dyknissen står för tillfället högst på listan över misstänkta.

Jag gillar också farfarn. Den skådespelaren brukar dessutom vara bra i de flesta roller. Bert är skitrolig, det händer alltid något (dumt) när han är med. :D

Bert är ju en sån där klassiskt dråplig karaktär som man förstår kommer hamna på barnens sida. Ja, tjejen kommer ju också det såklart ;) Jag gissar nämligen att chefen vill ha tag i skatten för att dölja den, hen har nog med de som vill riva allt att göra.

Är det någon som förstår vad de där konstiga systrarna har för roll? Är de seriösa eller bara flummar dem på skoj?

Jag har aldrig sett farfarn i nåt annat, tror jag, fast jag tycker han påminner om Paolo Roberto =P haha. Vart har han med varit med?

Jag tror dyknissen är chefen... Först gillade jag honom, men inte nu längre..
De där systrarna har jag också funderat på, men vet inte.. den där privatläraren verkar skum också! Hon kan ju inte va nån riktig lärare..?

//r

Han var med i en tvserie som gick för kanske tio år sen med Kjell Bergkvist som hette Graven, och sen har han spelat i någon Beck-film och säkert någon mer film/tvserie som jag inte kommer på nu. :)

Privatläraren är skitskum, men rätt rolig. Någon riktig lärare kan hon ju i alla fall inte vara, hon verkar ju ha noll koll egentligen. Frågan är bara vad hon gör där? Systrarna är också konstiga. Ett tag funderade jag på om de har något med saken att göra, men det känns som att "chefen" bara är en person, och de där två verkar nästan sitta ihop? Har också dyknissen väldigt högt upp på listan över misstänkta.

Jag gillar den. :) Hade svårt för Bianca först men förstår hennes beteende nu. Tycker inte om Minna, så sur unge!

Jag tror att insider figuren på "skurkarnas" sida antingen är lärarinnan eller han som målade med barnen (Skäggiga som joggade i dagens avsnitt). Jag tror han den blyga försöker rädda kusten. Jag tror även att barnen kan vara släkt med Akillas :)

Jag gillar den. :) Hade svårt för Bianca först men förstår hennes beteende nu. Tycker inte om Minna, så sur unge!

Jag tror att insider figuren på "skurkarnas" sida antingen är lärarinnan eller han som målade med barnen (Skäggiga som joggade i dagens avsnitt). Jag tror han den blyga försöker rädda kusten. Jag tror även att barnen kan vara släkt med Akillas :)
Tror också de är släkt, men jag undrar hur deras pappa fått kodnyckeln.
Lärarinnan är ju jätteskum, hon verkar ju inte ens vilja vara där

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 631
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 939
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka