Julkalendern 2014 - Piratskattens hemlighet

Kollar på dagens avsnitt nu.
Hur kan ungarna lita så blint på Johnny? De har ju varit så försiktiga hitills.

Det jag idag störde mig på var att Sam och Minna först lyckades slita loss svärdet från Johnny. Alltså nej, det händer inte.
Dessutom borde Sam och Minna ställa sig upp och trippa/hoppa jämfota upp ur grottan. Det såg inte ut som de var fastbundna i något förutom varandra.

Det tänkte jag inte heller på, haha, vilken miss, då borde de ju kunna ta sig nånstans själva... nu ska jag titta på dagens avsnitt =D

//r

Oj, ja sådär trodde inte jag det låg till... där ser man.. och ja, det kan man ju undra!

Haha, idag tyckte jag de va lite sämre faktiskt, i grottan, först står de o babblar jättelänge o sen blir de plötsligt jättebrådis... Och hur kom Bert o Fatima ut ur skogen? I vilket fall verkar det lilla äventyret ha fört dem närmare varann o Bert verkar ha fått mer skinn på näsan =) =).
O Eva o Stefan, kom de till grottan, fast alldeles för sent? Eller?

Hmm...

//r

gud vad obehaglig Johnny blev i gårdagens avsnitt :nailbiting: (som om han inte redan var det... :banana:)

Jag tror dock inte att han är chefen, men då blir det svårt att förklara varför barnen har hans mobiltelefon nu, det måste de ju ha av en anledning :confused:
(har inte sett dagens avsnitt än)

Johnny är alltså chefen. Jag tycker frågetecknen hopar sig mer och mer. Nu känns det som att det finns två "problem", Johnny, Fatima och Bert som vill sno skatten, och det där företaget som vill riva hela Orkidékusten. Och där kommer Stefan in i bilden också, jag misstänker att han är en avhoppare från det företaget och är där på någon hemlig räddningsaktion, men han kanske är där för att riva alltihop?

Jag är tveksam till om de kommer hitta någon skatt... Jag tror att växten kan visa sig vara fridlyst eller nåt och måste skyddas, så inte kusten kan rivas... men jag vet inte...

Stefan tror jag jobbar för Fontex och ska riva, men nu kan/vill han inte det längre när han träffat Eva...

Spännande imorrn!

//r

Såg just dagens avsnitt... men asså, Bianca såg ju Stefans Holtex-ID-kort, men svalde hon verkligen det han sa till henne om det?? Det verkar konstigt, men hon sa väl aldrig ngt om det till Sam o Minna... konstigt.
O dumma Bert, monopol-pengar^^...

//r

Vill fortfarande veta varför Kenneth inte pratar.
Hur ska de ta sig in på Holtex område egentligen?
Stör mig så grymt på systrarna som bor på hotellet. Så otrevliga

Stör mig också på systrarna. Hur svårt kan det vara att vara trevliga, liksom. Tror att Stefan till slut kommer vara till hjälp när det gäller Holtex.

Jag tror att skatten är en blomma eller en person. Kanske kennet är släkt med piraten (Om inte barnen själva är det)? och försöker hjälpa på olika vis (Typ lägga tillbaka skäran i ryggsäcken efter att den försvann).

Men nej!
De blev upptäckta på Holtex och nu ska de åka hem. Gav dock upp och kolla nu, de små här hemma är alldeles för vilda för att jag ska höra nåt :p Får kolla på datorn sedan istället

Nu har jag sett hela avsnittet :D
Vad förvånad Bianca kommer bli när de kommer tillbaka igen. Tror barnen hittar skatten (eller ja, blomman ) först, med hjälp av deras farfar/morfar.

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 631
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 939
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka