Julkalendern 2014 - Piratskattens hemlighet

strawberrysylt

Trådstartare
=D Ja, nu har ju julkalendern börjat, någon som tittat? =) Vad tycker ni?

Jag tycker den verkar lovande! Kul att Buster Isitt (Ingo i Hotell Gyllene Knorren) är med och att Dioda från Greveholm är med! Kommer följa!

//r

Jag är inte övertygad. Om det varit en vanlig serie hade jag varit lite mer positiv. Tycker det verkar vara för lite julkänsla för att vara julkalender.
Skådisinsatsen imponerar inte. Iofs inte så konstigt, Buster var ju kass även i Gyllene knorren.

Haha, jo jag kan hålla med dig om både julkänslan och Buster såhär efter första avsnittet.. men det var ju bara de första vad blir det 12-13 minuterna.. jag tror det blir bättre... Buster/Sam sa väl typ fem ord i detta avsnittet så^^...

I Knorren hade jag också lite svårt för Ingo och även Isadora första gången jag såg den, men nu gillar jag dem. Vi såg om den förra året jag o pv o tittar på den i år med, är på avsnitt tio nu^^ haha.

//r

Jag har sett första avsnittet, och är väl fortfarande lite skeptisk till det här med att de är på en solig ö och att det inte är någon traditionell julkänsla. Störde dessutom halvt ihjäl mig både på Bianca och hennes mamma, jag hade dött av att ha såna människor i livet på riktigt. Men den var heller inte så kass att jag inte tänker ge den en chans. Kommer i alla fall titta ett par avsnitt till innan jag dömer ut den.

Min pojkväns kommentar i morse: "Är det här för barn? Jag tycker att det är skitläskigt!"

Personligen ser jag mer fram emot nästa års julkalender som enligt uppgift ska vara en variant på mitt favoritprogram Historieätarna. Årets verkar dock inte totalt ointressant så jag kommer nog att fortsätta se den.

@snow jag trodde att det var årets kalender som skulle vara en variant av Historieätarna, typ "barnens historia" eller liknande, blev sjukt besviken när jag insåg att det inte var denna "säsong"..

Är inte speciellt impad alls av dagens avsnitt.. Ingen julkänsla alls, men förhoppningsvis ändrar det sig snart!

Jag gillar mamman (den söta lockiga) såg henne i "Liv Strömqvist tänker på dig" och hon var lysande. Jag tror det blir bra!

kiwifrukt: Jo, fast det blir kanske mer julkänsla längre fram. Här hemma (iaf inte här) är ju heller ingen julkänsla, här är ju ingen snö =(. Att Bianca och hennes mamma är störiga är väl för att man ska störa sig på dem, hade väl blivit trist om alla vart trevliga =).

snow: Haha, så tycker jag ofta det är, det är läskigare när man är äldre.. Jag såg t ex Bröderna Lejonhjärta nyss och den är ju jätteläskig!

Ninnurur: Kul att din dotter gillade den! Det är den första barn-åsikten jag hört!

Hyacinth: Ja, henne gillar jag också =)

//r

Jag tyckte att första avsnittet var okej! I trailern verkade det finnas en del likheter med Goonies, så det kan säkert bli kul.

LadyCovergirl: Vad kul att din dotter gillar den!

Efter att ha sett dagens avsnitt är jag fortfarande positiv, jag tror detta kan bli en bra kalender, jag gillar barnens farfar =).

//r

Jag håller med @LadyCovergirl, den hade varit riktigt trevlig som vanlig serie, men just julkalender känns lite tveksamt. Men jag tittar fortfarande, och kommer nog fortsätta göra det, så jag har definitivt sett värre kalendrar än den här. Jag vet att jag var mycket skeptisk även till förra årets kalender, men den blev ju riktigt bra till slut, så än ska jag väl inte ge upp hoppet om mer julstämning även här.

Tycker också den känns lite tveksam som julkalender, men helt ok som serie. Undrar varför deras mamma är så orolig hela tiden :p

Deras mamma är väl orolig för att deras pappa har dött, han dog väl i en olycka, antar jag =(.

Hoppas på en spännande fortsättning imorgon =).

//r

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 631
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 939
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka