Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....
Nu är detta något som SD är noga med att dissa helt och hållet. Inavel, svenskhet och traditioner är ultrakonservatismens ständiga visa. Men de har helt enkelt gravt fel i hur det påverkar ett samhälles ekonomi och utveckling.
Och nej då här "tar vi inte i från tårna" som vanligt när motsatsen ska bevisas... I ena tråden får man inte bunta ihop och "gruppera" områden/intressen/fakta... Men helt plötsligt menar du att SD vill att vi ska bedriva inavel ? Wow snacka om att nån vakna på fel sida om verkligheten...
Tycker även att det är kul att om någon tar till ex SDs parti och visar källa osv så är "partiska" men det är aldrig motparten, de som förespråkar "friare" invandring ? De är möjligtvis inte lika partiska ?
Det är det som gör såna här "platta" diskussioner lite "jobbiga" för bägge sidor kan argumentera ihjäl sej bakom siffror som stöder BÄGGES sidor..
Det är ju här som den PERSONLIGA åsikten kommer in...
Och då är det inte ok helt plötsligt att gilla "olika" för att gilla "olika" ska ju bara vara på ett sätt... Annars är man rasist, okunnig, outbildad, dum, korkad.
Det är det jag även menar på med att åsikter väger lika tungt, hos varenda människa.. Om någon är rasist väger deras åsikt lika mkt som en icke rasist. Åsiktsfriheten går inte bara åt ETT håll... ÄVEN om det inte är polistiskt korrekt att va rasist. Man "får inte" säga negerboll, Tintin är rasist osv... "jag är inte rasist men" = jag är rasist enligt alla, men NEJ man är inte rasist om man säger "jag är inte rasist men"... Det innebär bara att man fortfarande kan ha åsikter/fördommar.
Jag är inte rasist MEN jag har fördommar om folk som startar upplopp i Ronna, hovsjö, Tensta, Rinkeby mm... Jag kan nog gå så långt som att säga att jag har fördommar mot hela "befolkningen" i de ovan nämnda stadselarna/förorterna. Skulle själv ALDRIG bosätta mej där. Skulle inte känna mej trygg där (min största fördom gentemot ovan nämnda tex att det för mej som "svensk" inte är tryggt där)
Jag har fördommar mot Egyptien, har känner flera kvinnliga kompisar som åkt dit med eller utan pojkvän som berättar att de aldrig får va ifred, egypterna "tallar på" dom, tom om de går hand i hand med sina pojkvänner. Och nej jag tänker inte åka dit själv för att se om de verkligen är så eller inte, jag missar chansen att se ett rikt kulturland pga att skulle det bara visa sej det MINSTA att de ryktena stämmer att de "tallar" på en så skulle jag bli TOKIG ! Osv ..
Jag åker inte till Turkiet av samma anledning som Egypten, HATAR den säljkulturen som man hör om där med. Du kan knappt på gatan fram utan att bli indragen i en butik, vissa stänger dörren efter dej när du kommit in så du känner dej trängd, DETTA trots pojkvänner som även där går med dem... (uppenbarligen inte håller handen dock
) Jag är emot att bli behandlad som "boskap" ... Jag skiter i hur många kameler jag är värd... Det är förnedrande och en enligt mej kvinnoförnedrande syn att förhandla om hur mkt jag är värd... Vi hade så i sverige med förut. Vi har som tur e "utvecklats" ifrån det !