Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Migrationen och integrationen är uppe till debatt väldigt ofta i samtliga 7 riksdagspartier (dvs utom SD som bara debatterar just den). Det är en av runt 10 riktigt viktiga områden att utveckla och arbeta med för samhället.

Skillnaden är att de andra partierna inte tycker att det är den enda frågan som är relevant att driva ideer och politik kring.

Nej men dom tar inte ens upp den frågan!! Det är det de handlar om!! Självklart är det inte enda frågan som är relevant i ett samhälle och det är ju inte enbart detta SD tar upp men många är fokuserade på just denna punkten när det gäller SD som parti för att det klassas som ett främlighetsfientligt parti i många ögon!!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ja exakt . Då lär etniskt ursprung vara totalt irrelevant .
Har du greppat konceptet äldreboDu är helt otrolig . Seriöst . Som jag redan kommenterat har jag sånorroligt svårt att ta dig på allvar . Hela din historik på buke är exakt som din framfart här . Du hoppar igång på ngt ämne dubförsöka extremt dåligt insatt i och sen argumenterar du dig blå . Har aldrig ngnsin sett dig ens ta till dig ngt nån öht skriver än mindre backat på ngt du bestämt sig för när du ungefär en gång i kvartalet väljer ett ämne .

Det är synd att du öht inte är mottaglig .ende och vad det innebär ? Är inte direkt käcka friska som hamnar där direkt . Är du öht insatt i hur långt det går innan folk placeras på äldreboende ?

Jag vet inte vad som hänt här ??? Mitt inlägg är helt galet och är på ngt sätt kopierat från en annan tråd i mitten och inte postat idag dessutom . Jag ber om ursäkt Det ska INTE vara såhär adresserat till dig .
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Jag säger att du har helt fel. Folkpartiet och miljöpartiet bedriver ett enormt arbete med migration och integration.

De gör det inte genom att svartmåla invandrare, om det är vad du menar egentligen.

Och SD är ett starkt främlingsfientligt, ultrakonservativt parti. Det är liksom ingen ide att påstå något annat. Vissa påstår att det är rasistiskt, där är jag mer tveksam. Jag tror att de samlar många rasister, men partiet som sådant tar avstånd - och det måste man respektera.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Jag säger att du har helt fel. Folkpartiet och miljöpartiet bedriver ett enormt arbete med migration och integration.

De gör det inte genom att svartmåla invandrare, om det är vad du menar egentligen.
FP har ju fått massa kritik de senaste dagarna då ett par av deras förtroendevalda visat sig vara väldigt rasistiska.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/732177-ny-fp-man-i-blasvader-mangkultur-gor-oss-sjuka

http://petterssonsblogg.se/2012/10/20/zoomalier-domda-for-piratdad/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15811840.ab


Det finns rasister överallt. Det är ju det jag försökt säga hela tiden! Det är inte bara SD som är rasister. Men det är SD som får all kritik.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det finns rasister överallt. Det är ju det jag försökt säga hela tiden! Det är inte bara SD som är rasister. Men det är SD som får all kritik.


FP och M är de partier som fram till 2010 haft många uttalanden som tveklöst kan kategoriseras som starkt främlingsfientliga - FP lyckades tom göra ett succéval 2006 genom att i sista minuten lägga fram ett förslag som innehöll flera hårdare krav mot nyanländande - det tilltalade uppenbarligen en del väljare.
Tidigare länk visade M med bla Tobias Billströms gamla ställningstagande 2009, lite svårt att inte lyfta på ögonbrynen.

Skillnaden är att SD är öppet profilerade - och blir givetvis lätta mål att rikta rasismstämpeln mot, men typiska SD-profiler finns det gott om inom M, sannolikt är de inte helt sällsynta bland de övriga partierna heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Idag går det heta vindar bland Aftonbladets ledare.
Karin Pettersson hymlar inte med sin avsky mot SD och är arg, riktigt förbannad rent ut sagt och Anders Lindberg är inte heller helt nöjd:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article15815509.ab

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article15815535.ab


Som grädde på moset skriver DN om att SD skall skicka ut islamkritisk tidning:
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-skickar-ut-islamkritisk-tidning
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nej men dom tar inte ens upp den frågan!! Det är det de handlar om!! Självklart är det inte enda frågan som är relevant i ett samhälle och det är ju inte enbart detta SD tar upp men många är fokuserade på just denna punkten när det gäller SD som parti för att det klassas som ett främlighetsfientligt parti i många ögon!!

Det där är inte ens i närheten av sant. Problemet är att SD anser att om man inte driver deras linje i invandrarfrågan så har man inte tagit upp den.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det där är inte ens i närheten av sant. Problemet är att SD anser att om man inte driver deras linje i invandrarfrågan så har man inte tagit upp den.

Jo det ligger en del sanning i det jag säger!

ALLA partier i Sveriges riksdag och utanför vill självklart driva sina frågor och detta gäller inte specifikt SD på något sätt!! Även SD är ute efter någon sorts av samarbete med resten av partierna för att "förbättra" invandringsfrågorna i deras ögon och även andra frågor, som äldreomsorg och förbättre deras levnadsvillor, ändra straff och lagar i samhället m.m.!!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Så de svenska på äldreboende som inte kan uttrycka sig vilket är rätt standard borde falla under ditt samma resonemang rent hård draget ?

Om du läser studien så ser du att det är ett ÖKAT problem eftersom man börjar nu se effekterna av att det blir fler äldre utlandsfödda och det är något som man inte kan sopa under mattan för det är ett stort problem när inte man kan göra sig förstådd.
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nu tog du i från tårna. Varför är Svensk trupp överhuvudtaget i Afghanistan?

Nu är du nog ute och cyklar. Mitt inlägg beskrev skillnaden i vad som skulle vara ett fullvärdigt liv. Jag menar att man kan leva ett fullvärdigt liv i ett land där man inte talar språket.

Det har ingen som helst koppling till att vi deltar i fredsbevarande operationer.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Menar du på allvar att man inte skall behöva lära sig svenska för att bli medborgare här?

Menar du att vissa skall få dispens att slippa lära sig språket vilket borde i allra högsta grad vara det allra viktigaste för att klara av att integreras i ett samhälle

Ja, absolut. För vems skull ska man ha ett sådant krav?

Integreras i samhället - på vems villkor? Om individen inte känner något behov av att kunna svenska så måste man utgå från att det är en bedömning grundad på individens krav på integration. Varför har du ett behov av att överpröva den bedömningen? Har du bättre kunskap om den individens behov än vad hen har själv?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nej men dom tar inte ens upp den frågan!! Det är det de handlar om!! Självklart är det inte enda frågan som är relevant i ett samhälle och det är ju inte enbart detta SD tar upp men många är fokuserade på just denna punkten när det gäller SD som parti för att det klassas som ett främlighetsfientligt parti i många ögon!!

Alltså, som aktiv miljöpartist blir jag lite ledsen att du inte alls uppmärksammat vår pågående samtalskampanj "Öppna fler dörrar till Sverige". Gå in på http://www.mp.se så ser du att den ligger högst upp på sidan, med en stor, klickbar banner. Du kan sedan klicka dig vidare och läsa MASSOR om vad MP vill göra i migrationsfrågan. Det är som sagt en pågående kampanj, och för närvarande partiets huvudkampanj.

Skillnaden mellan MP och SD ligger inte i om vi pratar om migration eller inte. Det handlar om vad vi säger. (Dessutom kör vi med språkrör, inte järnrör ... Förlåt, kunde inte låta bli ... ;) )
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ja, absolut. För vems skull ska man ha ett sådant krav?

Integreras i samhället - på vems villkor? Om individen inte känner något behov av att kunna svenska så måste man utgå från att det är en bedömning grundad på individens krav på integration. Varför har du ett behov av att överpröva den bedömningen? Har du bättre kunskap om den individens behov än vad hen har själv?

Men ingen människa är en ö,man måste på något sätt försöka leva och interagera med den omgivning man lever i?
Tycker du att man inte ska ställa några som helst krav på någon människa i vårt samhälle överhuvudtaget ,inte de som är svenskfödda heller?
Att bo och vara medborgare i ett land innebär både rättigheter och skyldigheter,alla efter sin förmåga oavsett om man är röd eller gul eller blå.
Och för mej spelar det faktiskt inte någon som helst roll hur folk ser ut ,jag dömer inte folk efter utseende utan handlingar.
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Men ingen människa är en ö,man måste på något sätt försöka leva och interagera med den omgivning man lever i?
Tycker du att man inte ska ställa några som helst krav på någon människa i vårt samhälle överhuvudtaget ?

jag håller med. Vi ställer ju krav på våra barn och ungdomar genom hela skoltiden. Går det inte att ställa krav på vuxna?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det är klart att det ställs krav på alla som vistas här. Till exempel att man ska följa landets lagar. Men att man skulle styra vilka språk en människa ska tala/skriva/läsa för att kunna vara medborgare är ett onödigt detaljkrav. Var och en måste ändå bäst kunna avgöra vilka språk man behöver för sitt liv. Jag tror att var och en själv är bäst på att avgöra vilka språk man behöver kunna.

@TomasN - visst kan man ställa krav. Frågan här är varför man skulle göra det? Vem skulle tjäna vad på ett sådant krav?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

@TomasN - visst kan man ställa krav. Frågan här är varför man skulle göra det? Vem skulle tjäna vad på ett sådant krav?

Faktiskt tror jag att de "tvingas" lära sig svenska tjänar mest på det. Jag menar inget hårt krav men vissa baskunskaper tycker jag är rimligt att kräva.

För barn och ungdomar finns ju egentligen redan det här kravet på att lära sig svenska även om det inte är kopplat till medborgarskap
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Kanske bättre att erbjuda vettig differentierad utbildning i svenska än att ytterligare utesluta de som inte fixar svenskan!
Min svärson (välutbildad) provade SFI, tyckte det var rena katastrofen.
PL
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Alltså, som aktiv miljöpartist blir jag lite ledsen att du inte alls uppmärksammat vår pågående samtalskampanj "Öppna fler dörrar till Sverige". Gå in på http://www.mp.se så ser du att den ligger högst upp på sidan, med en stor, klickbar banner. Du kan sedan klicka dig vidare och läsa MASSOR om vad MP vill göra i migrationsfrågan. Det är som sagt en pågående kampanj, och för närvarande partiets huvudkampanj.

Skillnaden mellan MP och SD ligger inte i om vi pratar om migration eller inte. Det handlar om vad vi säger. (Dessutom kör vi med språkrör, inte järnrör ... Förlåt, kunde inte låta bli ... ;) )



Dom där järnrören klarar vi oss utan:)

Ska checka in länken!!
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
16 021
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp