Jobbighetsfaktor på småbarn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
En kanske underlig fråga, men iaf... Ni som är småbarnsföräldrar och INTE lider av en sjukdom/handikapp, hur jobbigt är det? Hur jobbigt är det att ha pigga små barn som susar runt i huset om man faktiskt har ork att jaga efter dem?

Jenny
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Det är jobbigt! Speciellt när de börjar röra på sig men ännu inte har något som helst vett... Fredrik kryper i hög fart numera, men tror att det går utmärkt att ta sig ner för en trapp med huvudet före... Och vi har en tillbyggnad där det först är ett trappsteg ner, som han tar sig ner för ganska så bra, men sedan är det tre trappsteg ner till tvrummet och de klarar han inte alls... Är det bara han och jag hemma så stänger jag dörren dit, men när storsyster är hemma så rör ju hon sig runt i huset och öppnar dörrar och lillebror efter... :crazy:

Jag kan visserligen erkänna att jag tyckte att det var lite jobbigt när Elin var liten, men inser nu att det var en renbarnlek...;)

Så ja det är jobbigt med småbarn trots att man är fullt frisk, eller ja fullt frisk är man nog inte när man sätter sig med två småbarn och tror att man ska kunna jobba oxå... :angel: :D
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

skitjobbigt:D
Vi har jagat en springandes Tobias sedan han var 8 månader:eek: Lillebror kröp tack o lov tills han blev 11 månader men springer desstu mera nu.
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Moahhaaahaaaha
Jobbigt - att ha barn är inte jobbigt - det är alldeles, alldeles ASJOBBIGT. Fast väldigt kul också naturligtvis.

Jag har sällan fått springa efter mina dock - bara väntat o väntat o väntat o väntat och tillslut burit iväg dom.
Sen är mina listiga också - varför springa iväg o busa - då hörs man ju. Nä man smyger iväg o knycker sig en bulle eller något annat man inte fick ha - sax tex
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Varför springa efter dem?
Barnsäkra huset istället!! :banana:
Har en son som varit underbart snäll i of men vi har "säkrat" så att vi inte behöver oroa oss om eller när rättare sagt, numer är han ju stora killen :) , han rumlade iväg så jag tycker inte att det varit superjobbigt.. få se om lillan är ett par snäpp värre så att jag får äta upp mina ord :crazy: :D
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Jag måste säja att det är väldigt olika med varje barn...
Visst finns det barn smo man inte behöver rusa efter, men det finns också barn man måste hålla koll på varenda minut :eek: Mitt minsta monster är en klättrare, som jag hämtat såväl uppe på toaletten (det är ju kul att dra i spaken :p) som uppe på matbordet... :smirk: PÅ öppna förskolan brukar jag få plocka ner honom från såväl fönsterbrädor (låga fönster) som ribbstol. Och han är bara 13 månader än, har inte ens börjat gå....
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Det är jobbigt,är ensam med min son och han har precis börjat ställa sig mot precis allt han hittar,väggen,dörren,dammsugaren osv,sedan släpper han taget och PANG:( ,han hasar runt fort som bara den till nästa ställe för att resa sig och sedan trilla baklänges,som tur är har han en snäll mamma att landa på.Du kan ju tänka dig själv hur mycket man får gjort här hemma :angel:

Vill inte ens tänka på hur det blir när han börjar springa runt

Dock är det lika roligt att se hur han utvecklas som jobbigt att han inte är den där snälla babyn som låg still och nöjt pillade med sina leksaker.
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

ameo skrev:
Mitt minsta monster är en klättrare, som jag hämtat såväl uppe på toaletten (det är ju kul att dra i spaken :p) som uppe på matbordet... :smirk:

:D Men det är väl normalt? (säger jag med endast två jämförelseobjekt)

När man däremot trots all upptänklig barnsäkring hittar en snart ett-åring uppflugen på högsta hyllan i överskåpet i köket när man bara vänt ryggen till i sju sekunder, då kallar jag det klättra :cool:
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Jag börjar inse att det är där jag kommer att vara med Fredrik snart... Puh i går kom han på att om man vänder leksaklådan uppåner så kan man använda den till att klättra på... Han är 9 mån!!! På tok för smart att hitta på tok... Och trappor är allt för intressanta... Och för att vara ärlig, det har hänt att jag har satt upp honom på ryggen med sjalen bara för att få laga mat utan att jaga efter honom...
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Du, det finns jättepraktiska - men ofta strykfula - textilhjälmar för ramlande busar - vi hade en på våran äldste då han tillbringade en period på farmors kaklade köksgolv med att stå, ramla o klättra.
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Silverkedjan skrev:
:D Men det är väl normalt? (säger jag med endast två jämförelseobjekt)

När man däremot trots all upptänklig barnsäkring hittar en snart ett-åring uppflugen på högsta hyllan i överskåpet i köket när man bara vänt ryggen till i sju sekunder, då kallar jag det klättra :cool:
Ehh.. Har du repstege upp i skåpet då?

Mina två tjejer har inte klättrat alls. Jag tyckte att jag barnsäkrat huset ganska okej i alla fall, men med lillmonstret i farten får jag revidera den uppfattningen. Bortplockning av ALLT är vad som gäller... Stängda dörrar överallt, vända dörrhandtag uppåt, VÄL låsta lådor och skåp mm, mm... Han var väl runt 7-8 månader när han klättrade upp i barnvagnen (sittvagn, vår extra "stallvagn") som stod härinne. :eek: Jag borde ha begripit redan då...
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

nä ingen repstege ! Jag kan ju bara gissa hur han kom upp, dragit fram stol till bänken och sen vidare upp på micron och öppnat överskåpet och klättrat på hyllorna...

Och slängt ut en flaska rödvin som man trodde låg säkert i översta överskåpshyllan :eek:

"Barnsäkert" är helt klart ett relativt begrepp!
 
Sv: Jobbighetsfaktor på småbarn

Japp jag är på G att köpa en sådan,han är ju snabb den lille så det är inte alltid man hänger med...fast jag håller med om att de inte är granna :crazy:

Mvh Zaria
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, Jag undrar hur ni med småbarn utan möjlighet till barnvakt/avlastning någon gång tänker/överlever? 🤔 Jag har själv två små barn...
2
Svar
34
· Visningar
4 770
Senast: Mois
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 747
Senast: Praefatio
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 388
Senast: Ramona
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 027
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp