Jobbar du med det du älskar/brinner för?

Vad betyder jobbet för dig?

  • Jag gör det jag älskar/brinner för

    Röster: 41 36,6%
  • Jag är nöjd men har inte drömjobbet

    Röster: 47 42,0%
  • Jobbet är enbart för att försörja mig

    Röster: 24 21,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    112

Authorsandraselling

Trådstartare
Jobbar du med det du älskar/brinner för eller är det bara för brödfödan eller seglar det in lite någonstans mittemellan?

Jag känner tacksamt att jag nu när jag närmar mig 50 gör precis det som jag älskar och brinner för.
Det tog ett tag innan jag insåg vad jag faktiskt är kapabel till och idag lever jag mina drömmar💖

Dela gärna med dig hur det ser ut för dig
 
Jag utbildade mig i sex år till min stora passion, men det blev tillslut en hobby ändå av många skäl. Just nu utbildar jag mig till ett yrke som jag faktiskt kommer kunna försörja mig på.
Kan du kanske jobba sida vid sida med detta och på sikt försörja dig på det du älskar?

Eller är du nöjd med att passionen är hobby
 
Jag gjorde. Numera har jag ett jobb som är helt OK, men som fullständigt sliter ut mig både mentalt och fysiskt på både kort och lång sikt. Jag skulle sluta imorgon om jag hade ett rimligt alternativ.
Vad är det som gör att du inte har rimliga alternativ?

Om du vill svara alltså 💖
 
Jag trivs med det jag gör och trivs väldigt bra på min arbetsplats. Jag har inga planer på att byta i framtiden, om inte något ändras. Älskar jag det/brinner för det - njae? Jag tycker definitivt det är intressant, men det är inte något jag sitter och gör på fritiden för skojs skull utan att få betalt. Men jag vet inte heller om det finns något som jag verkligen brinner för - jag har för många olika intressen för att kunna ha bara ett som jag älskar mer än något annat :angel: Så jag trivs väldigt bra med jobbet, och sedan lite olika hobbysar på fritiden (som jag då har råd med via jobbet).
 
Jag är lärare. Det är väl egentligen inte drömjobbet, och det gäller att inte se det som något man BRINNER för (som mitt fackliga ombud brukar säga; "Det är ett jobb inte ett kall"), men samtidigt tycker jag verkligen om det. Jag är liksom mer än nöjd med mitt jobb, för det är viktigt och jag trivs väldigt bra och det är roligt nästan varenda dag. Men det kanske är att ta i att säga att det är ett DRÖMjobb. Jag skulle gärna forska, men det är inte riktigt förenligt med själva verkligheten. Dessutom vill jag gärna fortsätta hänga med tonåringar också, och det kan vara svårt att kombinera.
 
Det beror helt på vad som hänt mötet innan du frågar mig...
Mitt jobb har de djupaste dalarna och de högsta topparna. Ibland gömmer man sig i arkivet för att gråta en skvätt och ibland gör man happy dances i kontorslandskapet.

Men det är det enda jobb jag någonsin haft som jag inte tröttnat på inom ett par veckor...
 
Ja, jag vill nog påstå att jag älskar mitt yrke ändå. Hade jag varit ekonomiskt oberoende så kanske jag hade arbetat fullt ut med någon form av skapande. Men det jag gör nu trivs jag väldigt bra med och det ger mig möjligheter rent ekonomiskt att göra saker som jag älskar utanför jobbet. Som att ha ett hus, exempelvis, och att kunna hitta på mycket tillsammans med barnen. Så att enbart leva ut sina drömmar genom arbetet skulle jag nog säga är lite överskattat, man ska ju kunna leva efter att arbetsdagen är slut också. En balans är ju fint, tycker jag.
 
Det beror helt på vad som hänt mötet innan du frågar mig...
Mitt jobb har de djupaste dalarna och de högsta topparna. Ibland gömmer man sig i arkivet för att gråta en skvätt och ibland gör man happy dances i kontorslandskapet.

Men det är det enda jobb jag någonsin haft som jag inte tröttnat på inom ett par veckor...
Hade jag varit ekonomisk oberoende hade jag faktiskt volontärarbetat lite grann i något närliggande område, för att ändå ha en fot i den här världen och rutin på livet.
 
Jag tror att de flesta motiverar sig att gå till jobbet och därför också motiverar sig själva att de trivs på jobbet. Alternativet är ju för tråkigt för att orka med annars.

Jag trivs på mitt jobb, men nu står vi inför stora omställningar och jag är inte alls med på det tåget känslomässigt. Jag vill inte byta inriktning på mitt jobb, så jag söker andra jobb. Tycker dock att det inte finns så mycket att söka.

Hade jag haft tillräckligt med pengar hade jag aldrig jobbat. Förstår inte alls människor som vill jobba kvar även om de inte behöver. Jag har tillräckligt att göra på min fritid så jag behöver inte jobbet för sysselsättning eller det sociala.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 060
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
11
· Visningar
1 414
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 490
Senast: iNTOHiMO
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp