Jobbar du med det du älskar/brinner för?

Vad betyder jobbet för dig?

  • Jag gör det jag älskar/brinner för

    Röster: 41 36,6%
  • Jag är nöjd men har inte drömjobbet

    Röster: 47 42,0%
  • Jobbet är enbart för att försörja mig

    Röster: 24 21,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    112
Jobbar du med det du älskar/brinner för eller är det bara för brödfödan eller seglar det in lite någonstans mittemellan?

Jag känner tacksamt att jag nu när jag närmar mig 50 gör precis det som jag älskar och brinner för.
Det tog ett tag innan jag insåg vad jag faktiskt är kapabel till och idag lever jag mina drömmar💖

Dela gärna med dig hur det ser ut för dig
Jag gör det jag trivs med och tycker om, brinner för det gör jag nog kanske inte, och hade jag haft ekonomisk möjlighet hade jag definitivt gått ner i tid för att orka och inte helt slita ut mig i förtid.
 
Är egenföretagare inom lantbruk (föder upp lamm) och jobbar på f-skatt på mitt gamla jobb (dssk, främst med narkos och akut) så ja, jag jobbar med det jag älskar och brinner för! Älskar att vara egen, borta-jobbet som kändes som en plåga innan jag sa upp mig är roligt igen och min vardag är rolig och varierande. Självklart är det slitigt också men så värt det. Om jag inte behövde jobba pga ekonomin hade jag nog gjort det ändå :D
 
Jag har funderat mycket på hur det skulle vara att jobba med något av mina stora intressen men landar hela tiden i att jag inte skulle vilja det just ny. Det skulle nog snabbt göra att det går från något lustfyllt till något kravfyllt (att tjäna pengar på det).

Nu har jag precis bytt jobb men hittills trivs jag med mitt jobb och mina nya kollegor. Jag väljer att göra mitt bästa på jobbet utan att bli stressad över det och uppskattar att ha en bra inkomst. Jobbet ger mig bra erfarenheter om jag skulle vilja byta jobb inom samma bransch i framtiden.

Däremot så skulle jag väldigt gärna jobba mer professionellt med mina hobbys närmare pensionen eller som en del av sysselsättningen när jag är pensionär. När kravet på att tjäna pengar på det förhoppningsvis är mindre än det hade varit nu.
 
Jag gillar verkligen mitt jobb och trivs bra, men brinner inte för det. Det gjorde jag för mitt tidigare yrke, men arbetsvillkoren där är mindre kul och dessutom är jobbet rätt fysiskt tungt så det kändes inte hållbart i längden.
 
Jag älskar mitt jobb, när jag (som nu) arbetar 75%. Hög lön som gör det fullt rimligt att arbeta deltid även på lång sikt, samt möjligheten att arbeta mycket hemifrån, är förutsättningar för att jag ska kunna ha den berömda balansen mellan jobb och fritid. De korta perioder i livet då jag jobbat heltid har jag inte alls haft samma positiva syn på mitt arbete, trots att jag varit på samma arbetsplats under många år nu. Så ja, jag brinner för mitt jobb, men jag hade inte velat arbeta med det 40 timmar i veckan.
 
Jag tycker inte svarsalternativen är så tydliga. Jag jobbar inte med det jag brinner för, jag jobbar för att jag måste men jag är nöjd med själva jobbet och har inget drömjobb. Så för min del är det oklart om jag ska svara alternativ 2 eller 3.

Jag har ett kvalificerat tjänstemannajobb, väldigt roligt, men ingen dröm. Tjänar bra vilket är viktigt för mig och sliter inte ihjäl mig. Har dock heller aldrig drömt om att jobba med min hobby.
Ditt svar är till 100 % giltigt för mig också :D
 
Jag tycker inte svarsalternativen är så tydliga. Jag jobbar inte med det jag brinner för, jag jobbar för att jag måste men jag är nöjd med själva jobbet och har inget drömjobb. Så för min del är det oklart om jag ska svara alternativ 2 eller 3.


Ditt svar är till 100 % giltigt för mig också :D
Låter som alternativ 2
 
Jag brinner definitivt för mitt jobb och det är dessutom enormt samhällsviktigt (utan min bransch skulle vår tillvaro som den ser ut idag inte existera eller fungera).

Jag jobbar absolut ohälsosamt mycket periodvis men har ingen familj som det går ut över (kisse får alltid mycket uppmärksamhet!). Sedan jobbar jag ofta med galet skickliga människor som får mig att lyfta mig själv till en ytterligare nivå. Jag får alltid lära mig något nytt så det är väldigt stimulerande på det sättet också.

Många inom mitt yrke har det lite som kall, det är inte något standardjobb som en "bara" jobbar 8 timmar per dag med och sedan släpper.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 103
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
11
· Visningar
1 529
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: iNTOHiMO
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp