Svenska mästaren i distansritt

SM-mästaren Sara Henriksson och hennes vinnarhäst Woo Boo Doo håller till i småländska Agunnaryd. Här tränar ekipaget hårt för att att klara den uthållighet som krävs för sporten.
– Det gäller att ha en häst som i träning kan köra 4 mil galopp, säger Henriksson
 
SM-mästaren Sara Henriksson och hennes vinnarhäst Woo Boo Doo håller till i småländska Agunnaryd. Här tränar ekipaget hårt för att att klara den uthållighet som krävs för sporten.
– Det gäller att ha en häst som i träning kan köra 4 mil galopp, säger Henriksson
1988 hade jag min häst i Bibbi Ljosdals stall. Hon tränade distans med araben Turbo och året efter så vann dom SM. Hon hade en vanlig, normaltung sadel med ett renskinn under. Vad jag minns så hade han inte speciella skor heller. Jag köpte ett renskinn och det är toppen!
 
1988 hade jag min häst i Bibbi Ljosdals stall. Hon tränade distans med araben Turbo och året efter så vann dom SM. Hon hade en vanlig, normaltung sadel med ett renskinn under. Vad jag minns så hade han inte speciella skor heller. Jag köpte ett renskinn och det är toppen!
Det har hänt lite på 36 år. Framförallt går det på gott och ont fortare på mästerskap
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter 2022 korades Sara Henriksson till svensk mästare i distansritt. I helgen var det dags igen, när hon red hem SM-titeln med sin Woo Boo...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För tre år sedan tog hon initiativ till att hennes Växjö Distansryttare skulle arrangera SM i hembyn Agunnaryd. Hon har drivit projektet...
Svar
0
· Visningar
131
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen avgjordes Folksam SM i distansritt under Simlångsritten utanför Halmstad. Rutinerade mästerskapsekipaget Sara Henriksson och...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp