Har du frågor om färdskrivaren så är ett område jag gillar lite extra.
Det lägger jag på minnet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du frågor om färdskrivaren så är ett område jag gillar lite extra.
Se på fan
Varför ändrades det? Gäller det alla treaxlade bilar?
Är det alltså en generell regel att på BK4 ska en bara räkna på ovanstående sätt, och inte kolla i bruttoviktstabellerna?
Kan bara kör- och vilotiderna i stora drag. Det blir ett senare bekymmer i YKB tänker jag
Jag skulle påstå att rätt få andra yrken tillåts ha såna svävande arbetstider. tänker på det jämt när jag är ute och praoar på åkeriet. Att börja kl 4 på morgonen och sedan sluta allt mellan 13 och 16 beroende på hur mkt väntetid det blir på dagarna... det är lite svårplanerat ihop med övrigt liv. Och kvällsskiftet är allt mellan 13-16 till 21-24....
Alla vägregler, ykbn, adr (om man tar det), lastsäkring, godsplacering, fordonskontroll, KoV (kör och vilotider), vägarbetidslagen, körningen, planering, fraktsedlar, bokningar osv osv.Ja minst sagt
Transportstyrelsen har en jättebra broschyr med kör och vilotiderna, brukar även komma ut en uppdaterad version med jämna mellanrum, men i stora drag håller det sig till samma regler om innan.Kan bara kör- och vilotiderna i stora drag. Det blir ett senare bekymmer i YKB tänker jag
Jag skulle påstå att rätt få andra yrken tillåts ha såna svävande arbetstider. tänker på det jämt när jag är ute och praoar på åkeriet. Att börja kl 4 på morgonen och sedan sluta allt mellan 13 och 16 beroende på hur mkt väntetid det blir på dagarna... det är lite svårplanerat ihop med övrigt liv. Och kvällsskiftet är allt mellan 13-16 till 21-24....
Vilka generösa tider ni har
Har kört mycket utomlands och då var det tvåveckors pass som gällde.
Så vad det gäller färdskrivaren och kör och vilotiden och diverse undantag att nyttja kan jag som rinnande vatten
Ja, vissa ställen har så mkt väntetid så det drar iväg. Har fått vänta 2 tim på lossning och 1 tim på lastning ett par ggr. Galet segt. blir ju långa dagar då men ändå inte så mkt körtid.
@TheRedLightning Låter helt ok att jobba 10 tim 4 dagar i veckan. Jobbar du bara dagtid?
Fick Trafikverkets KoV-folder med mitt förarkort. Prefekt nu inför nästa teoriprov tänker jag... ska studera den närmare.
Tack för dina uträkningar Min dagsplan sket sig dock totalt och jag kom hem alldeles för sent för att ens orka med att sätta mig med plugg. Hoppas det är lugnt på jobbet till veckan så jag hinner dra igenom detta nåt varv till i närtid (ja jag pluggar på arbetstid när det är lugnt )
Jag jobbar bara dagtid, börjar 06:30 slutar 17:30 med 1 timmes rast under dagen, som jag får disponera när jag vill inom kör och vilotider, samt vägarbetidslagen. Oftast blir det inte att jag kommer upp i körtiden och har jag då satt i kortet 06:30, måste jag ha minst 15 min rast innan 12:30, annars får jag en överträdelse och blir jag stoppad av polisen blir det böter, efter 28 dagar övergår det till åkeriet, som kommer få sanktionsavgift när transportstyrelsen synar åkeriet vilket inte är bra det heller.@TheRedLightning Låter helt ok att jobba 10 tim 4 dagar i veckan. Jobbar du bara dagtid?
Fick Trafikverkets KoV-folder med mitt förarkort. Prefekt nu inför nästa teoriprov tänker jag... ska studera den närmare.
Tack för dina uträkningar Min dagsplan sket sig dock totalt och jag kom hem alldeles för sent för att ens orka med att sätta mig med plugg. Hoppas det är lugnt på jobbet till veckan så jag hinner dra igenom detta nåt varv till i närtid (ja jag pluggar på arbetstid när det är lugnt )
Trött? Jag som ordnat ett nytt fall för dig att reda ut
Ja typ hjärndöd. Har varit borta 12 tim i stall och sen hundträning i grannlänet hos uppfödaren... men presentera gärna fallet så tar jag tag i det framöver
Sådär såg det fysiska regbeviset ut för mig också, står inget om främre överhäng på det regbeviset heller vad jag kan se.Det fixar du lätt! Körde ändå förbi jobbet tidigare och kikade på mina bilar. Denna är en enkel en.
(Tacksam om de som vet hur man gör håller sina siffror för sig själv så @_Taggis_ får möjlighet att träna)
Bilen.