K
Kristofer
Så brukar min ridlärare säga. Hästen stannar ju gärna upp när den ska bajsa, av förståeliga skäl. Men då säger hon att jag ska fortsätta driva på i traven eftersom den ju kan bajsa samtidigt som den travar. Och det tror jag också att den kan, men är det verkligen rätt att göra så? Antar att det handlar om vikten av att Jag ska bestämma och att hästen inte ska få köra med mig.
Men är det inte bättre då att kommendera en halt och sedan fortsätta när hästen bajsat färdigt? Jag menar då får man ju ändå bestämma men det känns då också lite trevligare mot hästen.
Vad säger ni?
PS. Min ridlärare är jättebra, jag tvivlar inte på hennes kunskap. Ville bara skriva detta ifall hon skulle läsa här och förstå att det är jag. DS.
Men är det inte bättre då att kommendera en halt och sedan fortsätta när hästen bajsat färdigt? Jag menar då får man ju ändå bestämma men det känns då också lite trevligare mot hästen.
Vad säger ni?
PS. Min ridlärare är jättebra, jag tvivlar inte på hennes kunskap. Ville bara skriva detta ifall hon skulle läsa här och förstå att det är jag. DS.