Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Jag har väl ingenstans sagt att rashygien inte skulle vara rasism, eller hur? Idag ses det alldeles korrekt som rasistiskt. Då gjorde det inte det. Nej, rasism är fortfarande inte en världsomspännande norm som då. Inte heller kan SDs rasism bortförklaras med att sossar och moderater "minsann var rasister förr också!!". Bara ge upp jämförelsen.
Bra jag var inte helt säker på att du inte tyckte att rashygien=rasism.
Inte bortförklaras bara förklara att samma attityd mot vad som är rasism har accepterats, då som nu.

Bra jag var inte helt säker på att du inte tyckte att rashygien=rasism.
Inte bortförklaras bara förklara att samma attityd mot vad som är rasism har accepterats, då som nu.

Men det finns väl ingen som förnekat att rasism fortfarande till stor del genomsyrar samhället idag?
Jo, bortförklaras. Det är vad du gör när du legitimerar SD's rasism med argument som "sossarna var också rasister". Då bortförklarar man ett fel med ett annat.

Men det finns väl ingen som förnekat att rasism fortfarande till stor del genomsyrar samhället idag?
Jo, bortförklaras. Det är vad du gör när du legitimerar SD's rasism med argument som "sossarna var också rasister". Då bortförklarar man ett fel med ett annat.
Nej det gör jag inte, tänk på reglerna nu, http://www.bukefalos.com/threads/moderatorn-informerar.1282259/

Ja det genomsyrar, precis som rasimen genomsyrade tex under rashygienen.

Nej, precis som att alla som röstar V inte är kommunister. Världen är inte så enkel.

Däremot tror jag att en SD-väljare har minst en och förmodligen flera av dessa egenskaper:
* Rasistisk värdegrund
* Trångsynt
* Främlingsrädsla
* Intolerans
* Framtidsrädsla
* Egoism
* Kass människosyn
* Ignorans (i meningen kunskap är inte viktigt för vi vet ändå vad som är sant)

Det är bland dessa strömningar som SD samlat väljare.
Nu har Sverige skickat ut en rejäl signal till flyktingarna utomlands, förlängt id kontrollerna till november :up:. Den här gången tog man till ordentligt, hela säsongen på engång för att inte sitta i samma ohållbara skit som förra året :laugh:

Vart vill du komma? Det fanns rasism förr och det finns rasism nu, det är nog alla överens om? Däremot var det en annan tid på 20-30-talet så att jämföra socialdemokraternas rasism på den tiden med SDs idag blir ju lite konstigt.
Jag vill inte komma någonstans bara påtalade faktumet med jämförelsen då som nu.

Ni som inte gillar SD vems fel är det att SD växer? Det kan snart bli största partiet.
De som röstar på det bär det ansvaret.
Orsaken till att de röstar så är att de är människor som tycker om tanken på att vara värda mer än andra.
De vill vara Vi som är de framgångsrika och kunna peka på De Andra som är förlorare.
Bästa sättet att motverka sådant är att arbeta på människors självkänsla så att de inte behöver en hackordning för att känna sig värdefulla.
Skolan behöver mer resurser för det.

Orsaken till att de röstar så är att de är människor som tycker om tanken på att vara värda mer än andra.
De vill vara Vi som är de framgångsrika och kunna peka på De Andra som är förlorare.
Bästa sättet att motverka sådant är att arbeta på människors självkänsla så att de inte behöver en hackordning för att känna sig värdefulla.

Oj :eek:. Tack för analysen så jag vet precis hur jag är som människa.
Det har jag längtat efter länge :p, nu känner jag inte mig alls som den. Men det hjälper mig att analysera mitt egentliga jag. Kristaller och Tarotkort verkar vara bortkastat alltså :laugh:.
Synd att det kom så sent i livet, för 50 år sedan hade det säkert vart nyttigt ....

Jisses, vilket normativt och fördomsfullt inlägg. Kan du verkligen inte bättre än de mediala flosklerna?

Har inte SD några poänger alls i det dem säger då?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka