Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Om det vore så, varför har både S och M tagit deras politik och gjort den sin?
Analysen är bristfällig.

Det har jag inte sett något av alls. Vare sig S eller M driver en politik från de utgångspunkter som SD använder. Särskilt inte på migrationsområdet (om det var vad som specifikt avsågs) där ideerna är diametralt olika.

Typ vända kappan efter vinden

Mitt fråga var ställd med en gnutta ironi. För om det handlar om att inspireras av varandra i de frågor som verkar vara störst för tillfället så är det så politik alltid har fungerat, och förmodligen också kommer att fungera. Men att "ta någons politik" ser jag som lite väl magstarkt att kalla det för.

SDs största problem är att de inte kan räkna.
De kan inte få ihop helheten.
FI har samma problem samt att de tycker att bränna pengar (med eld) är en bra idé.
Jag anser också att alkoholister och spelmissbrukare inte skall ha ansvar i politiken.
Missbrukare riskerar alltid att bli opålitliga.

Nu tyckte jag att Åkesson gjorde ett stabilt intryck i debatten och gav raka svar, men du kanske inte såg den?

Västvärlden är som alltid starkt avig till att sopa upp sin egen skit.
Man borde dra upp vapenexporten lika ofta som man drar upp övriga siffror för att locka röster med sitt siffersnack :wtf:

"
Räknat per person är Sverige ett av de länder som säljer mest vapen i världen. 2011 toppade vi listan och 2012-2013 låg vi på tredje plats, efter Israel och Ryssland. 2014 hamnade Sverige på fjärde plats på listan över de stater som säljer mest större konventionella vapensystem per person. Ser man till det totala värdet på vapenexporten så placerar vi oss på åttonde plats mellan åren 2000-2010.

(Källa: Svenska Freds beräkningar, baserade på Sipri:s siffror kring global vapenhandel och FN:s befolkningsstatistik)

Det har jag inte sett något av alls. Vare sig S eller M driver en politik från de utgångspunkter som SD använder. Särskilt inte på migrationsområdet (om det var vad som specifikt avsågs) där ideerna är diametralt olika.

Pfffffttt, BS. Idéerna kan väl inte vara olika när de ger exakt samma resultat, nu yrar du igen.
Hade S gjort det dom nu gör för ett år sedan så hade vi inte haft 163.000 immigranter i landet varav 60-80 tusen av dom inte har rätt att vara här och ska utvisas.

Mitt fråga var ställd med en gnutta ironi. För om det handlar om att inspireras av varandra i de frågor som verkar vara störst för tillfället så är det så politik alltid har fungerat, och förmodligen också kommer att fungera. Men att "ta någons politik" ser jag som lite väl magstarkt att kalla det för.

Det blir ju dock väldigt märkligt när man ena dagen påstår att massa förslag är rasistiska och nästa dag genomför förslagen själv. Det visar ju hur mycket den mediala konflikten mellan SD och de andra partierna som är ren retorik. De etablerade partierna är i maktposition i Sverige. En position de inte kommer lämna utan strid. Att stigmatisera uppstickarpartier är givetvis en effektiv metod att behålla makten.

Ja detta är verkligen skamligt, verkar öka tom med Socialdemokraterna.
Vet inte om det ökar.
2011 toppade vi listan och 2012-2013 låg vi på tredje plats, efter Israel och Ryssland. 2014 hamnade Sverige på fjärde plats på listan över de stater som säljer mest större konventionella vapensystem per person. Ser man till det totala värdet på vapenexporten så placerar vi oss på åttonde plats mellan åren 2000-2010.

(Källa: Svenska Freds beräkningar, baserade på Sipri:s siffror kring global vapenhandel och FN:s befolkningsstatistik)

Vet inte om det ökar.
2011 toppade vi listan och 2012-2013 låg vi på tredje plats, efter Israel och Ryssland. 2014 hamnade Sverige på fjärde plats på listan över de stater som säljer mest större konventionella vapensystem per person. Ser man till det totala värdet på vapenexporten så placerar vi oss på åttonde plats mellan åren 2000-2010.

Tack för infon, Otroligt att vi ligger så högt upp!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka