Prova att prata med människor istället för till så kanske responsen blir en annan.Tvärtom. Jag utgår likt Carl Bildt från att de jag talar till kan det svenska språket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prova att prata med människor istället för till så kanske responsen blir en annan.Tvärtom. Jag utgår likt Carl Bildt från att de jag talar till kan det svenska språket.
Det är mest rasister som inte vill kallas rasister som hävdar det.
Vilken tänker du på?Det är bra att vi river familjerna och inte asyllagen. Det är så Sverige skickar signalen utåt när vi snart får ännu en ny lag ikraft
Hårdare regler i lagen om mottagande av asylsökande. Nya tillfälliga lagen om tidsbegränsade uppehållstillstånd som kommer att röstas igenom den 21 juni. Den som flytt till Sverige kommer att få vänta i flera år på att få återförenas med sina barn, make eller maka. Vissa grupper kommer inte att kunna återförenas med sina familjer överhuvudtaget.Vilken tänker du på?
Ja att folk får stanna här utan att motta asyl i flera månader - år, är inte ok, hörde en flykting på p1 igår han sa att de kändes om man sverige "dödade flyktingarnas själ" det är så stor stress och påverkan på flyktingarna att vänta.Hårdare regler i lagen om mottagande av asylsökande. Nya tillfälliga lagen om tidsbegränsade uppehållstillstånd som kommer att röstas igenom den 21 juni. Den som flytt till Sverige kommer att få vänta i flera år på att få återförenas med sina barn, make eller maka. Vissa grupper kommer inte att kunna återförenas med sina familjer överhuvudtaget.
Därför river vi familjerna men INTE asyllagen.
http://www.metro.se/metro-debatt/roda-korset-riv-nya-asyllagen-inte-familjer/EVHpfc!NffcUvfV3D9II/
Det finns ju andra länder där väntan är betydligt kortare...Ja att folk får stanna här utan att motta asyl i flera månader - år, är inte ok, hörde en flykting på p1 igår han sa att de kändes om man sverige "dödade flyktingarnas själ" det är så stor stress och påverkan på flyktingarna att vänta.
Vilka länder tänker du på?Det finns ju andra länder där väntan är betydligt kortare...
Tex övriga länder inom EUVilka länder tänker du på?
Vilka exakt har kortade tid än Sverige då?Tex övriga länder inom EU
Den tiden kan ju ibland räcka för att de akuta oroligheterna som är farliga skall gå över.Ja att folk får stanna här utan att motta asyl i flera månader - år, är inte ok, hörde en flykting på p1 igår han sa att de kändes om man sverige "dödade flyktingarnas själ" det är så stor stress och påverkan på flyktingarna att vänta.
De var en syrier tror jag som intervjuades och där kommer nog kriget pågå flera år till.Den tiden kan ju ibland räcka för att de akuta oroligheterna som är farliga skall gå över.
Och då så kan de ju åka hem.
Levande.
Dit kan man inte åka på ett bra tag.De var en syrier tror jag som intervjuades och där kommer nog kriget pågå flera år till.
Ras och etnicitet är i praktiken samma ord. Den utvidgning av rasism som du anser bör gälla finns det ingen konsensus om.