Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Fast det var bara en liten klick av moderaterna som ställde upp på rasismen och främlingsfientligheten. De har ju fått en resonansbotten i ett rasistiskt parti numer som passar dem väl.

Moderaterna är ett av de 4 riksdagspartier jag aldrig skulle få för mig att rösta på. Så är jag då antimoderat? Eller antisverigedemokrat? Eller antivänsterpartist? Eller antikristdemokrat?

Vill du jag ska svara :cool:?
Du får identifiera dig med och rösta på Kalle Anka partiet om du vill (de brukar ju få åtminstone några röster i varje val) :D
Men sålänge du inte röstar på skrikhalspartiet har du mitt fulla stöd i allt, du är ju trots allt vuxen. :up:
Skrikhalspartiet ......

Av 162 000 asylsökande som kom förra året var det 494 som fick jobb eller ville jobba. Resten går omkring och kostar oss enorma pengar. Ska jag skratta och säga att det var vi som hade rätt eller ska jag säga att det inte finns några jobb åt dom när vi själva har arbetslöshet...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22916048.ab

Skratta är svårymet på något sätt är det bra att det kom en chockvåg så att politikerna blev tvugna att ändra sig.

S fick välja mellan svenska modellen och fri invandring och har valt det förstnämnda. Även tyst stöd från MP. Bara V vill ha kvar fri invandring.

Skratta är svårymet på något sätt är det bra att det kom en chockvåg så att politikerna blev tvugna att ändra sig.

S fick välja mellan svenska modellen och fri invandring och har valt det förstnämnda. Även tyst stöd från MP. Bara V vill ha kvar fri invandring.

Vän av ordning noterar att inget parti utom Centerpartiet och Miljöpartiet har aviserat att de på sikt vill ha en fri migration (det är en vision och inte realpolitik idag).

Din beskrivning är med andra ord inte alls korrekt på flera olika sätt.

https://www.vansterpartiet.se/jonas-sjostedt-om-asylratt-och-flyktingmottagande
https://www.centerpartiet.se/var-politik/alla-fragor/migration-och-integration/migration/

Vi har aldrig haft fri invandring till Sverige.

SD har växt stadigt de senaste åren att de går upp och ner är en annan sak (det gör alla partier), har du verkligen missat detta, kan du svara på frågan vems fel är detta?

Om det nu är någons fel så är det ansvariga för Sveriges invandringspolitik på senare år, huvudsakligen Fredrik Reinfeldt.

SD har växt stadigt de senaste åren att de går upp och ner är en annan sak (det gör alla partier), har du verkligen missat detta, kan du svara på frågan vems fel är detta?

Fel? Hur kan det vara fel i en demokrati att ett parti får röster? Frågan är lite märkligt formulerad.

Jag anser att det är ett stort problem att rasismen, främlingsfientligheten och egoismen växer i vårt samhälle. Vems fel? De som driver opinion i sådana åsikter? De som bifaller? De som tyst ser på när det händer? De som skrattar med när rasistskämten haglar? De som inte protesterar tillräckligt?

Alla är vi ansvariga för det samhälle vi lever i. Genom att delta och engagera oss, kan vi driva förändring.

Nej, varför skulle jag ha missat det bara för att jag påpekar att det är det parti som backar mest just nu? Jag är överhuvudtaget inte intresserad att delta i någon form av pseudodiskussion om "vems fel det är", eftersom det ändå måste vara en högst subjektiv åsikt, mao utan egentligt svar. Vill du lägga fram en teori är du fri att göra det.

Fel? Hur kan det vara fel i en demokrati att ett parti får röster? Frågan är lite märkligt formulerad.

Jag anser att det är ett stort problem att rasismen, främlingsfientligheten och egoismen växer i vårt samhälle. Vems fel? De som driver opinion i sådana åsikter? De som bifaller? De som tyst ser på när det händer? De som skrattar med när rasistskämten haglar? De som inte protesterar tillräckligt?

Alla är vi ansvariga för det samhälle vi lever i. Genom att delta och engagera oss, kan vi driva förändring.
Ja om de är ett rasistiskt parti som du påstår är de väl ingen förnuftig människa som röstar på ett sådant parti, därför undrade jag hur folk som motsätter sig SD kan förklara varför de växer så starkt.

För att de lyckats fånga upp och normalisera den rasism, egoism, trångsynthet och andra mörka otäcka strömningar som finns i samhället.

Fast i så fall skulle de ju växt som mest efter det att deras förslag genomförts. Deras politik har nästan helt normaliserats Istället ser vi omvänd utveckling vilket dock är fullt naturligt.

SD växte för att de var ensamma om att föra en restriktiv flyktingpolitik vilket folket vill ha. De fick monopol på frågan. Nu sjunker de eftersom framförallt S och M tvärvänt i frågan och nu i mångt och mycket för SDs tidigare flyktingpolitik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka