Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Citat Björklund: Vi har även stora integrationsproblem här hemma (nähä när kände politiker av att vi hade det i Sverige? I höstas eller?) Vidare säger han: Det finns en ganska stor konflikt kring värderingar, och det handlar väldigt mycket om jämställdhet mellan kvinnor och män. (som om det skulle vara något nytt under solen? Vi har i det här landet fört en jämställdhetsdebatt och en jämställdhets kamp i 100 år från det att rösträtten infördes för kvinnor, och sen är det reform efter reform under 1900-talet. Men här kommer det människor (män menar han) från länder som är uppfostrade och uppväxta med attityder som vi hade här på 1800 talet. -Vad vill du göra åt det. Ja det första är att man ska prata om det. (men vi har ju förfan fått lära oss att vi INTE ska prata om det. Ända sen 90 talet. Vad har fått dig att ändra dig Björklund? Blev du upplyst i höstas eller??)För när man pratar om det blir man ofta anklagad för att vara islamofob:nailbiting:. Näää......:meh: Han förutspår att detta kommer att vara 2000-talets största utmaning.
Men alltså... När började Björklund sitta hemma på kammaren och känna oro över detta? I höstas? Det är nästan.....men bara nästan så jag undrar om inte Björklund äntligen kan lätta sitt hjärta och säga det han velat säga i många år..fast inte vågat för risken att få rassekortet viftat i ansiktet.
Vill minnas att Folkpartiet/Liberalerna hade en mer kritisk flyktingpolitik än många av dr andra etablerade partierna redan under förra mandatperioden. Och blev kritiserade för det. Bland annat ville de införa svenskaprov för att bli svensk medborgare. Då blev det ramaskri. Så jag ser inte detta som något nytt.

Vill minnas att Folkpartiet/Liberalerna hade en mer kritisk flyktingpolitik än många av dr andra etablerade partierna redan under förra mandatperioden. Och blev kritiserade för det. Bland annat ville de införa svenskaprov för att bli svensk medborgare. Då blev det ramaskri. Så jag ser inte detta som något nytt.
Året var 2006 dvs. för 10 år sedan, och krav på svenskaprov var det som journalister typ klarade av att höra utan att dra fram rasistkortet. Det fanns gått om stenkastande ungar och taskig människosyn (läs kvinno) redan då att oroa sig över. Men det snappade tydligen inte politiker upp då.....

Det tycker inte din partiledare (enligt egen uppgift är du Folkpartist (numera ( L)iberal)
Så du borde nog tänka över din partitillhörighet.

Jag är inte medlem i något parti och även om jag vore det så sympatiserar man inte med allt ett parti eller en partiledare står för.

I Valkompasser från forskningshåll hamnar toppen på 60 %, typ L, och botten på typ 15%, typ SD och KD.

Sedan att du och andra här gör egna felaktiga tolkningar av det som framförs kan inte ens Björklund lastas för.

Jag är inte medlem i något parti och även om jag vore det så sympatiserar man inte med allt ett parti eller en partiledare står för.

I Valkompasser från forskningshåll hamnar toppen på 60 %, typ L, och botten på typ 15%, typ SD och KD.

Sedan att du och andra här gör egna felaktiga tolkningar av det som framförs kan inte ens Björklund lastas för.
Av 162 000 asylsökande som kom förra året var det 494 som fick jobb eller ville jobba. Resten går omkring och kostar oss enorma pengar. Ska jag skratta och säga att det var vi som hade rätt eller ska jag säga att det inte finns några jobb åt dom när vi själva har arbetslöshet...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22916048.ab

Det är märkligt när normalt intelligenta människor raljerar om vad andra tyckt, framfört och hur de ändrat sig, helt utan koppling till verkligheten.

Inget parti har påstått att integrationen är problemfri. Ingen gör det nu heller.

Många partier har påstått att rätt lösning är att fortsätta försöka lösa problemen, utan att säga nej till medmänniskor i nöd. Det gör de fortfarande.

Ett parti tycker att rätt lösning är att skita i problemet och slippa jobba med det genom att stoppa mottagandet. Det är fortfarande det partiet ensamt om. Inget annat parti accepterar den rasistiska värdegrund som ligger bakom det ställningstagandet.

Av 162 000 asylsökande som kom förra året var det 494 som fick jobb eller ville jobba. Resten går omkring och kostar oss enorma pengar. Ska jag skratta och säga att det var vi som hade rätt eller ska jag säga att det inte finns några jobb åt dom när vi själva har arbetslöshet...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22916048.ab

Rätt? Om vad?

Det viktigaste för en krigsflykting är skydd. Att de inte kan få jobb är inte ett argument för att inte erbjuda skydd.

Det är märkligt när normalt intelligenta människor raljerar om vad andra tyckt, framfört och hur de ändrat sig, helt utan koppling till verkligheten.

Inget parti har påstått att integrationen är problemfri. Ingen gör det nu heller.

Många partier har påstått att rätt lösning är att fortsätta försöka lösa problemen, utan att säga nej till medmänniskor i nöd. Det gör de fortfarande.

Ett parti tycker att rätt lösning är att skita i problemet och slippa jobba med det genom att stoppa mottagandet. Det är fortfarande det partiet ensamt om. Inget annat parti accepterar den rasistiska värdegrund som ligger bakom det ställningstagandet.
Från och med imorgon kommer vi att ha gott om bostäder igen. Då är det slut på både bidrag och tak över huvudet. Polisen ska börja utvisa på allvar.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22916224.ab

Rätt? Om vad?

Det viktigaste för en krigsflykting är skydd. Att de inte kan få jobb är inte ett argument för att inte erbjuda skydd.

Aha, så det är enbart därför krigsflyktingar passerar bl.a Tyskland och Danmark på sin färd hit? Där är det nämligen krig (fast ingen har rapporterat det än, grattis du är först) :banghead:

Jamen alltså nu går skam på torra land :meh:. Jag tänker inte igen gräva upp dina egna ord och stoppa i halsen på dig. Lbb postade ju alldeles för någon månad sen från SD tråden där du säger att du är Folkpartist. :banghead:.

Jahaja nu är Valkompasser det viktiga?. Du har ju tjatat om att valresultatet är det enda säkra.
Jag håller med. Hur gick det för SD i valet? Hur gick det för FP?

Jamen alltså nu går skam på torra land :meh:. Jag tänker inte igen gräva upp dina egna ord och stoppa i halsen på dig. Lbb postade ju alldeles för någon månad sen från SD tråden där du säger att du är Folkpartist. :banghead:.

Vad är att vara folkpartist enligt din mening? Att man är medlem i partiet? Att man röstat på dem i mer än ett val? Räcker det med ett val? Då kan jag kalla mig betydligt fler saker, vilket gör det ganska konstigt att definiera mig som endast folkpartist.

Vad är att vara folkpartist enligt din mening? Att man är medlem i partiet? Att man röstat på dem i mer än ett val? Räcker det med ett val? Då kan jag kalla mig betydligt fler saker, vilket gör det ganska konstigt att definiera mig som endast folkpartist.

Det är ju inte jag som definierat dig som Folkpartist, det är ju du själv :mad:.

Gällande partibok kan jag säga att jag nog varit Moderat jämt, men stödröstade 2010 på C och Maud Olofsson. M har alltid stått för ett starkt försvar och ordning och reda men när Reinfeldt kallade försvaret " ett särintresse" började jag dra öronen åt mig. (Jo jag har gjort 2 vändor i FN-tjänst under Grek-Cypriotiska kriget, det känns trist att bli kallad skit efter att ha gjort det inte många här i alla fall gjort) Och "öppna era plånböcker var spiken i kistan. SD har tagit det mesta av Ms gamla politik och det passar mig utmärkt.

Senast ändrad:
Det är ju inte jag som definierat dig som Folkpartist, det är ju du själv :mad:.

Gällande partibok kan jag säga att jag nog varit Moderat jämt, men stödröstade 2010 på C och Maud Olofsson. M har alltid stått för ett starkt försvar och ordning och reda men när Reinfeldt kallade försvaret " ett särintresse" började jag dra öronen åt mig. (Jo jag har gjort 2 vändor i FN-tjänst under Grek-Cypriotiska kriget, det känns trist att bli kallad skit efter att ha gjort det inte många här i alla fall gjort) Och "öppna era plånböcker var spiken i kistan. SD har tagit det mesta av Ms gamla politik och det passar mig utmärkt.

Fast det var bara en liten klick av moderaterna som ställde upp på rasismen och främlingsfientligheten. De har ju fått en resonansbotten i ett rasistiskt parti numer som passar dem väl.

Moderaterna är ett av de 4 riksdagspartier jag aldrig skulle få för mig att rösta på. Så är jag då antimoderat? Eller antisverigedemokrat? Eller antivänsterpartist? Eller antikristdemokrat?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka