Jerseykon...

-Catherine-

Trådstartare
...måste väl ändå vara den vackraste av kor? Jag gillar alla sorters kor, men just jersey´n är speciell tycker jag :)

Möt Majvor:

majvor.jpg

Är hon inte bara helt bedårande? :love:

Sv: Jerseykon...

Älskar Jerseykor med sina vackra rådjursögon.:love:

Jag nöjer mig med att beundra dem för deras utseende för de jag mjölkade när jag jobbade som avbytare var lite luriga i benen.
Helt plötsligt small det bara. De är kvicka som sjutton och jag tyckte de var lite luriga.

Den ena bonden fick jag övertalat att skaffa in Jersey för att få upp fetthalten i mjölken.
En dag ringde han mig och gastade i telefonen att skulle 'di deringa kua va kvar så fick je komme själv o mjölka na':D

Hon lugnade sig efter ett tag men det gällde att vara på sin vakt för när man minst anade det så small det.

Hahaha! Jag antar att du fick höra länge om vad du "lurat på" honom för lömsk liten kossa :D

Underbar :love:

Jag förälskade mig i jerseykorna i gymnasiet, men min make skrattar åt mig och säger att de ser ut som missbildade rådjur :mad:

Här har ni en till som bara älskar Jersey :love:.

Jag håller på att försöka övertala min gubbe om att vi ska skaffa 2st jersey och ha gå med hästarna. Han är dock inte lika glad över den tanken :mad:.

Hahaha! Jag antar att du fick höra länge om vad du "lurat på" honom för lömsk liten kossa :D

Jodå, nog fick jag höra det alltid.:D

Han gjorde sig av med henne efter ett tag. Jag tyckte hon kunde gå som amko istället men icke, nu fick jag inte hitta på mer dumheter. Det räckte att jag fått honom att införskaffa henne. Hon skulle inte bli kvar.

Hade jag haft plats hemma hade jag nog fått hem henne, men just då var stallet fullt.:grin:

Jag såg en svart jersey i höstas, görhäftig! men den enfaldiga kvinnan (en mycket duktig mjölkbonde) som ägde den var besviken för att den inte var gul :eek:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
5 050
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
34 35 36
Svar
703
· Visningar
31 715
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 740
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar