Janssons frestelse till julbord hur beräkna?

nickan1

Trådstartare
Vad ska man beräkna per person ungefär på ett julbord vad gäller Janssons frestelse. Blir runt 30 personer tror jag men tänker att varje person inte äter så mycket av den men har ingen aning om hur mycket som kan gå åt? Nån som jobbat inom restaurang/catering eller bara har erfarnenhet av att göra Janssons till många som kan hjälpa till med en ungefärlig uppskattning?

Jag har anordnat grillfest för ett större antal personer (30+ som mest) flera år i rad och ett råd jag kan ge är att göra ett Excel-dokument med hur mycket som går åt per person och sedan bara fylla i hur många det blir. Det har underlättat mitt liv betydligt och är alltid bra att kunna ta fram. Jag har allt där; dryck, kött, sallad osv.

Jag har anordnat grillfest för ett större antal personer (30+ som mest) flera år i rad och ett råd jag kan ge är att göra ett Excel-dokument med hur mycket som går åt per person och sedan bara fylla i hur många det blir. Det har underlättat mitt liv betydligt och är alltid bra att kunna ta fram. Jag har allt där; dryck, kött, sallad osv.

Tack för tipset, den här gången är det dock knyt på julbord så det är lite svårt att ha koll på exakt vad som kommer finnas även om vi har försökt dela upp det så att det inte blir 5 personer som kommer med samma rätt.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 021
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat