Jämställdhet, feminism och maskulinism

Men vad menar du då att det beror på att Lisa inte får ett lika välbetalt jobb som Kalle trots att hon har bättre betyg och en bättre utbildning?
En person som ska anställas är en resurs på samma sätt som en maskin. Cyniskt, men så är det.
Den resursen ska prestera så att kostnaden lönar sig.
Och både du och jag vet ju att idag, så har kvinnor en högre frekvens av frånvaro.
Beroende på biologi, beroende på vem som vabbar etc etc. Som företagare så ser man till dessa osäkerheter.
Alltså måste kvinnan vara betydligt bättre än de män de konkurrerar emot om ett attraktivt jobb.

En person som ska anställas är en resurs på samma sätt som en maskin. Cyniskt, men så är det.
Den resursen ska prestera så att kostnaden lönar sig.
Och både du och jag vet ju att idag, så har kvinnor en högre frekvens av frånvaro.
Beroende på biologi, beroende på vem som vabbar etc etc. Som företagare så ser man till dessa osäkerheter.
Alltså måste kvinnan vara betydligt bättre än de män de konkurrerar emot om ett attraktivt jobb.

Och tycker du att det ska fortsätta vara så?

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 391
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt