Genom diskriminering?
Jag tycker inte att det är diskriminering eftersom män idag kvoteras in enbart på grund av kön.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Genom diskriminering?
En person som ska anställas är en resurs på samma sätt som en maskin. Cyniskt, men så är det.Men vad menar du då att det beror på att Lisa inte får ett lika välbetalt jobb som Kalle trots att hon har bättre betyg och en bättre utbildning?
Var hittar du det regelverket?Jag tycker inte att det är diskriminering eftersom män idag kvoteras in enbart på grund av kön.
En person som ska anställas är en resurs på samma sätt som en maskin. Cyniskt, men så är det.
Den resursen ska prestera så att kostnaden lönar sig.
Och både du och jag vet ju att idag, så har kvinnor en högre frekvens av frånvaro.
Beroende på biologi, beroende på vem som vabbar etc etc. Som företagare så ser man till dessa osäkerheter.
Alltså måste kvinnan vara betydligt bättre än de män de konkurrerar emot om ett attraktivt jobb.
Jag tycker inte att det är diskriminering eftersom män idag kvoteras in enbart på grund av kön.
Därför att män väljer andra män att arbeta med.Hur då?
Tyvärr så är det inte så.Det underliga är, att Lisa har bättre betyg än Kalle, alltså borde hon ha lättare att komma in på högre o mer meriterande utbildning, vilket i sin tur ger möjlighet till bättre jobb.
Stödjer inte påståendet att män kvoteras in enbart p.g.a kön.
Jag vet vad vi har, men jag vet inte vad vi får, eftersom ingen förklarat hur man med demokratiska medel ska ändra systemet.Och tycker du att det ska fortsätta vara så?
Och hur ser ägarförhållandena ut? 50/50 eller har ett kön majoritet?
Det är faktiskt ännu värre.Män kvoteras in av andra män på grund av att det är manliga chefer som rekryterar bland sina manliga nätverk.
Män äger mera.Och hur ser ägarförhållandena ut? 50/50 eller har ett kön majoritet?
För styrelseposterna ska väl avspegla ägarförhållandena...
ad markerade. Män kvoteras in av andra män på grund av att det är manliga chefer som rekryterar bland sina manliga nätverkMän kvoteras in av andra män på grund av att det är manliga chefer som rekryterar bland sina manliga nätverk.
Och i ett aktiebolag så är och ska det vara ägarmajoriteten som har makten eller hur?Män äger mera.
Vilket också visar vilka som har makten.
Däremot så kan man ställa sig lite frågande till varför män dominerar i politiken så fort man börjar komma lite högre upp.Och i ett aktiebolag så är och ska det vara ägarmajoriteten som har makten eller hur?
Vilket är ett resultat av att kvinnor fram tills helt nyligen inte var myndiga till att förvalta sin egen egendom.Och i ett aktiebolag så är och ska det vara ägarmajoriteten som har makten eller hur?