Ploki
Trådstartare
Det finns goda orsaker i detta fallet.
Orsaker som du inte behöver vet.
Du får gärna berätta vem jag är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns goda orsaker i detta fallet.
Orsaker som du inte behöver vet.
Men det måste du ju ändå veta.Du får gärna berätta vem jag är.
Ja provocera.
Det är ju det du skriver.
Men det måste du ju ändå veta.
Eller?
Hur kan du veta det?Ja, men du vet det inte. Så anklaga inte din granne och bekant eller vem det nu tror att det är, för det är inte han.
Hur kan du veta det?
@Ploki
Men tycker du verkligen att du på något sätt utmanar vad som är norm?
Av det jag läst som du skrivit tycker jag snarare att du verkar tillhöra någon slags majoritet, eller norm, av (medelålders?) män som ser sig som guds gåva till kvinnor, som tycker "feminismen gått för långt", som inte vill kalla sig feminist, som gärna trycker till kvinnor (helst pga deras utseende) och som menar att kvinnor är irrationella och måste bemötas på ett annat sätt än andra män (alltså med "känsloargument"). Vart tänker du att du utmanar någon slags normativitet?
Jag tycker du liknar de flesta gubbar på krogen...?
En ska prata med bönder på bönders vis, och bildade män på bildade mäns vis...Ja, på krogen är det standard att män säger kommentarer som många här skulle uppfattas som sexistiska. Men det är ju på krogen. Samma män inkl mig själv för ett annat samtal i andra situationer. Det komiska är att så många kvinnor är så övertygade att just deras man är ett helgon.
Mitt sätt att uttrycka mig är inte norm här. Så jag utmanar normen här samtidigt som jag i andra sammanhang är norm. Det gör också att jag har större förståelse för andras reaktioner då jag är så van att befinna mig i normläge och attackera normbrytarna.
Ja, på krogen är det standard att män säger kommentarer som många här skulle uppfattas som sexistiska. Men det är ju på krogen. Samma män inkl mig själv för ett annat samtal i andra situationer. Det komiska är att så många kvinnor är så övertygade att just deras man är ett helgon.
Mitt sätt att uttrycka mig är inte norm här. Så jag utmanar normen här samtidigt som jag i andra sammanhang är norm. Det gör också att jag har större förståelse för andras reaktioner då jag är så van att befinna mig i normläge och attackera normbrytarna.
Krogen, baracken, ute i någon grop man grävt, hemmafester, i diskussioner i skrift, osv osv. Ser fortfarande inte hur du direkt skulle skilja dig från många andra män.
En poäng har du förvisso; sådana som du dyker kanske sällan upp här, tack gode gud för det, men att du överlag skulle vara någon normbrytare har jag väldigt svårt att se. Du sitter inne med en del läskiga åsikter som du gärna vädrar t ex på nätet där du inte behöver stå för det du säger - i andra situationer "för du ett annat samtal". Som så många andra!
Nej det tycker du inte.Jag förstår inte vad som skulle vara läskigt med mina åsikter? I den här tråden fortsätter jag att hävda att Sverige ska drivas utifrån att alla människor oberoende av kön ska ha samma rättigheter. Att inte någon hänsyn ska tas till om de drabbade är män eller kvinnor.
Ja, på krogen är det standard att män säger kommentarer som många här skulle uppfattas som sexistiska. Men det är ju på krogen. Samma män inkl mig själv för ett annat samtal i andra situationer. Det komiska är att så många kvinnor är så övertygade att just deras man är ett helgon.
Nej det tycker du inte.
I en annan tråd tyckte du att TS skulle sluta bry sig om en EU-migrant. Och nu vill du sätta upp skyltar att den som tar sig över Sveriges gräns ska skjutas.
Sluta framställa dig själv som någon med fina åsikter! Vi ser genom det!
Det är givetvis mindre frihet att inte familjerna får bestämma över föräldrarförsäkringen. Det är löjeväckande att påstå något annat.
Kommer du inte ens ihåg det du skrev.Nu var det inte det jag sa.
Ja, jag har fina åsikter och det är därför de i min omgivning mår bra.
Nu var det inte det jag sa.