Jämställdhet, feminism och maskulinism

En allmän fråga-
Är såna personer bara på forumet för att provocera?
För de är ju inte intresserade av att höra andras åsikter eller omvärdera sina!

Är såna personer bara på forumet för att provocera? För de är ju inte intresserade av att höra andras åsikter eller omvärdera sina!
Citerar Hjalmar Söderberg

"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst." ur Doktor Glas, 1905

Så tror jag. Man vill ha uppmärksamhet till varje pris. Nån måste se mig.
Och ju fler som ser mig desto bättre. Det spelar ingen roll varför.

En allmän fråga-

Vi ifrågasatte vad ts fick ut av att skriva fruktansvärt nedsättande kommentarer om folk i bonde-tråden också, men vi fick aldrig något svar. Att skapa en användare på ett Internetforum för att gå till personangrepp på människor man aldrig träffat måste ju bottna i någon obehaglig vilja att provocera och få folk att bli arga? Idén med den här tråden föddes ju ur den, för att inte kapa sönder den med feminismprat, men i och med att @sjoberga redan skapat en ny tråd som ts bara valde att strunta i förbättrades väl inte direkt bilden jag och många andra säkert redan hade av ts.

Eftersom I_U inte delat med sig av sina insikter/funderingar så har hen inte brutit mot någon regel.
Nej men det är jäkligt ofint. Jag tycker inte att man behöver hålla på att hinta om "ledtrådar" eller dylikt för det är så onödigt bara. Vi ska ju inte outa folk, hur pinsamt de än beter sig.

En allmän fråga-

Nej, jag är inte här för att provocera. Som jag sagt ogillar jag normativitet och tycker det är fascinerande hur normativiteten i regel är viktigare än fakta. Sedan är det bra att testa på nätet hur ärlig man kan vara och var gränserna går för vad som är socialt acceptabelt i olika grupperingar.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 390
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt