Jämställdhet, feminism och maskulinism

Det är lätt att påverka hur människor "vill" leva med propaganda och destruktiva normer.
Vad menar du?
Ibland kan en skilsmässa vara bästa alternativet.
Själv bad jag mina föräldrar att skilja sig i tidiga tonåren då jag tyckte de alltid gnällde, var olyckliga och himlade med ögonen åt varandra.

Ja för skilsmässorna som följt i kölvattnet av feminismen är ju så bra för barnen.

Barn klarar oftast separationer mellan föräldrarna väldigt väl om föräldrarna klarar att komma överens kring saker som rör barnen och kan samarbeta, vilket de allra flesta föräldrar kan. Barn mår bättre med två lyckliga föräldrar som bor på varsitt håll än med två sammanboende föräldrar där en eller båda är olyckliga.

Och sedan i nästa inlägg påstår du dig just göra det. Hyckleri som sagt.
Jag strider för alla människors bästa.
Men jag är inte heller feminist utan humanist.

Hyckleri är också ett ord som de där människorna i mitt liv använder ofta.
Du känns märkvärdigt bekant.
Som att argumentationen har flyttat ut ur min mailbox.

Det är lätt att påverka hur människor "vill" leva med propaganda och destruktiva normer.
Javisst, där har du rätt.
Med riktad reklam, med media-inflytande så bygger man upp normer och värderingar hos människor.
Se bara på hur fotomodeller ser ut och sedan på hur unga flickor försöker ändra sitt utseende för att passa den normen.

Sedan har vi en norm, den om villa , vovve och Volvo. Den innebär att familjen ska, nästan till varje pris, uppnå en viss standard.
Och man ser nästan snett på dem som med avsikt väljer att avvika.

Det gäller även de värderinger som ska anses ok.

Självklart ökar skilsmässorna när den nya normen, den att man ska känna efter och själv ta beslut om sitt liv slår igenom. Detta då kombinerat med ett regelverk som ger betydligt större ekonomisk trygghet än tidigare.

Bra eller dåligt? Tja det bror ju på vem du frågar.
Frågar du kvinnan som efter tio år i ett dåligt äktenskap bryter upp och kan börja leva igen eller frågar du hennes man som får sitt liv totalt förändrat mot sin vilja..

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama