Du ska då alltid vara värst!Det har hänt i Dentakus släkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ska då alltid vara värst!Det har hänt i Dentakus släkt.
Här i hosor stake saknas
Ej vid blygden klockor klinga
Skall så jag i snörliv snaras?
Blott i brudsäng värde bringa?
Sådan dom jag sveper undan
Vred jag under klacken krossar
Svärd och slända kan jag välja
Gamla grindar böjs och lossar
Forn-Dentaku
Varför behövs det kvinnoyrken respektive mansyrken?Feminismen i Sverige är likhetsfeminism. Målet är inte att ex s.k. kvinnoarbeten ska få samma status som mansjobb utan att kvinnor ska utföra mansjobb, och män ska utföra s.k. kvinnojobb i samma utsträckning. Så att det tillslut inte finns några kvinno och mansyrken eller hemmaarbeten för den delen heller.
Något som jag påmindes om nu.......Det finns grupper anser att en persons kön är så viktigt att det avgör vilka uppgifter den personen är bäst lämpad till, vilka kläder personen ska ha på sig och vilka denne ska umgås med snarare än vilka egenskaper och förmågor hen besitter.
Här för vi en teoretisk diskussion men vi ska inte glömma att frågan hela tiden även ställs på sin spets rent praktiskt. Och det är alltid lika glädjande när förnuftet segrar över fördomarna.
Daesh-anhängare tillfångatagen av två soldater tillhörande YPG/YPJ.
Jag ser inget egenintresse i att behålla könskodade yrken. Fast jag föredrar det framför att kvotera in folk på arbetsplatser där de egentligen vill jobba.
Forskning har visat att könsuppdelningen är större i rikare länder, där slutsatsen är att människan väljer känsstereotypt om den får välja fritt utan oro för ekonomi.
Du ska då alltid vara värst!
Så länge ni etiketterar era relationer och det inte förekommer inslag av homosexualitet så ska vi nog kunna se mellan fingrarna, för den här gången"It's complicated" har kanske lite väl ofta varit en passande relationsstatus i min släkthistoria.
Så länge ni etiketterar era relationer och det inte förekommer inslag av homosexualitet så ska vi nog kunna se mellan fingrarna, för den här gången
Nej, du missförstår.Det finns ett samband mellan hjärnstorlek och kön. Därför så är det du skriver fel.
Kåt var kuk-karl när han vaknade och hammaren sin saknade
Han vred sitt skägg och riste sitt hår.
Kåt karl satt och trevade.
Nej, du missförstår.
Homo Sapiens har en viss könsdiformism.
Honorna är genomsnittligt mindre än hanarna.
Det innebär t.ex. att honorna har mindre fötter, och mindre skallar, och därmed mindre hjärnor...
Men ett stort huvud är inte ett tecken på högre fattningsförmåga eller bildning.
Många år senare, inför exekutionsplutonen, skulle överste Aureliano Buendìa påminna sig den avlägsna eftermiddag då hans far tog honom med för att visa honom hur man fäller ner locket.
Stora fötter är inte heller tecken på något annat än ett behov av stora skor, även om man hela tiden får höra annat.
*besviken*
Då stryker vi fotfetishism från din släkthistoria och väntar med spänning på nästa kapitel.
100 år av iskallt kakel.
Ett styvt jobb att skriva om världsliteraturen i feminsitsik anda, men någon måste ta på sig de tunga uppgiften.
Jag måste fråga lite saker på nästa släktträff först, så ni får vänta tills det har varit fullmåne.
Nej, du missförstår.
Homo Sapiens har en viss könsdiformism.
Honorna är genomsnittligt mindre än hanarna.
Det innebär t.ex. att honorna har mindre fötter, och mindre skallar, och därmed mindre hjärnor...
Men ett stort huvud är inte ett tecken på högre fattningsförmåga eller bildning.
Nu tappade du nog ett "inte". Visst menar du "där de egentligen INTE vill jobba?"
Ett jämställt samhälle handlar ju om att få välja yrke fritt! Och att få bemötas med samma respekt oavsett om man är kvinna eller man på sin post.
Det handlar inte om att tvinga folk att jobba med något de inte vill eller är lämpade för. Snarare att förändra attityder så att det inte (som idag) är sjukt stereotypt på många arbetsplatser och kräver att man "tål" rätt mycket för att orka bli kvar. Fråga bara kvinnliga byggnadsingeniörer, poliser och snickare, eller manliga förskolelärare, florister och sjuksköterskor. Det gäller inte bara bemötandet av kollegor utan även privat. Och fördomarna finns hos både män och kvinnor.