Jaktradio vilka använder ni?

Sandrahorse99

Trådstartare
Jag ska köpa mig två jaktradios måste vara 31mhz så jag kan prata med dom andra i min SAR-grupp. Har ingen som helst erfarenhet av vilka som är bra men den måste fungera bra så priset spelar ingen roll. Utan vikten är att den faktiskt fungerar ute i terrängen och även helst vid dåligt väder.

Vilka använder ni och hur tycker ni dom fungerat?

Jag har ingen 31:a, vi kör bara 155, men min Icom är jag väldigt nöjd med. Bra räckvidd, bra batteritid, bra hörbarhet, vattentät.

Du får ju i regel sämre räckvidd med en 31:a, men den kanske inte behöver nå så långt?

Jag har ingen 31:a, vi kör bara 155, men min Icom är jag väldigt nöjd med. Bra räckvidd, bra batteritid, bra hörbarhet, vattentät.

Du får ju i regel sämre räckvidd med en 31:a, men den kanske inte behöver nå så långt?

Som jag förstått det som fungerar 31mhz bättre i kuperad terräng, men att man får sätta dit en längre antenn för att få mer räckvidd. Behöver ha samma som dom andra har för att kunna prata med dom, så det behöver vara 31, Vilket verkat fungera bra för dom andra.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 285
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 647
Senast: Nota
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
816
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka