Jaktradio vilka använder ni?

Sandrahorse99

Trådstartare
Jag ska köpa mig två jaktradios måste vara 31mhz så jag kan prata med dom andra i min SAR-grupp. Har ingen som helst erfarenhet av vilka som är bra men den måste fungera bra så priset spelar ingen roll. Utan vikten är att den faktiskt fungerar ute i terrängen och även helst vid dåligt väder.

Vilka använder ni och hur tycker ni dom fungerat?

Jag har ingen 31:a, vi kör bara 155, men min Icom är jag väldigt nöjd med. Bra räckvidd, bra batteritid, bra hörbarhet, vattentät.

Du får ju i regel sämre räckvidd med en 31:a, men den kanske inte behöver nå så långt?

Jag har ingen 31:a, vi kör bara 155, men min Icom är jag väldigt nöjd med. Bra räckvidd, bra batteritid, bra hörbarhet, vattentät.

Du får ju i regel sämre räckvidd med en 31:a, men den kanske inte behöver nå så långt?

Som jag förstått det som fungerar 31mhz bättre i kuperad terräng, men att man får sätta dit en längre antenn för att få mer räckvidd. Behöver ha samma som dom andra har för att kunna prata med dom, så det behöver vara 31, Vilket verkat fungera bra för dom andra.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka