Jaktformat

G

Gilly

Hej.
Jag är nyfiken på att se bilder på era hundar i jaktformat, tex Eng. Springer, cockerspaniel, golden, labrador, setter osv.
Skriv och berätta gärna om dem!

Själv så har vi bla en jaktspaniel, (eng. springer) som heter Sparven. (Fågeljägarens Snösparv)

(För er som ingte har så pli på detta så är det hundar som är lika renrasiga som utställningsexemplaren, men helt enkelt avlade för att jaga bra/ha en bra kropp osv, utan att tänka på utseende och exteriör)

Här har vi lilla Sparven! Hon är 1 år och 3 mån. Har tyvärr ingen bra exteriörbild..
augusti_06_vindalso032.jpg


Maj-Juni2006123.jpg


augusti_06139.jpg


augusti_06_vindalso034.jpg


//Gilly
 
Sv: Jaktformat

Å vilken mysig hund!

Min familj har fött upp engelsk setter:
Sida om kenneln
Kvar i familjen finns Goz på 11 år och så har vi en omplaceringstik från en annan uppfödare som är 9 år.
 
Sv: Jaktformat

Va snygg hon va, jätte söt! :)

Malte 6årig Engelsk setter... är för övrigt uppe i fjällen med mor och far och jagar nu.

2019166.jpg


2019173.jpg


Min mor har precis köpt en jacktcocker med! Den är så fräck. Ska fixa bilder på henne med. Vid 5 månaders ålder presenterade hon en fasantupp för oss som hon stötte upp från ett buskage. Hon gick heller inte efter utan rota runt en stund i busken sen kom hon till oss!! :love: :love:

//Mimmi
 
Sv: Jaktformat

Tack! Va snällt sagt. Faktiskt den vackraste hund jag och min familj ägt... Han är mycket bra på jakt med, men apporten går inge bra... men men.

Har denna bild me kom jag på:
1silkeomalte.jpg


Silke och Malte. Silke är en hanhund på 1år, från en kompis uppfödning.

//Mimmi
 
Sv: Jaktformat

Haha, samma tanke tänkte jag, men jag har ju fjällvandrat och jag vill minnas att det var h-es massa mygg o knott då...:eek:
 
Sv: Jaktformat

Då har du inte fjällvandrat :angel: Är du tillräckligt högt uppe så blåser de bara bort eftersom att det inte finns någon vegitation ;)
 
Sv: Jaktformat

Tack! Det är taget i blåvik ungefär samma datum som nu fast förra året då.

Grana: Tack så mycket! :)

//Mimmi
 
Sv: Jaktformat

Va snygg hon va, jätte söt! :)

Malte 6årig Engelsk setter... är för övrigt uppe i fjällen med mor och far och jagar nu.

2019166.jpg


2019173.jpg


Min mor har precis köpt en jacktcocker med! Den är så fräck. Ska fixa bilder på henne med. Vid 5 månaders ålder presenterade hon en fasantupp för oss som hon stötte upp från ett buskage. Hon gick heller inte efter utan rota runt en stund i busken sen kom hon till oss!! :love: :love:

//Mimmi

Tack, det tycker jag med;)

Villken otroligt vacker hund du har:eek: Vacker täckning. Har nästan bara träffat "röda" setters, så detta var härligt.
 
Sv: Jaktformat

Mmm... settrar är för underbara :love: Sitter o längtar tills jag läst färdigt så att jag nån gång kan fortsätta med uppfödningen som för tillfället ligger nere...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 440
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Ï
Hundavel & Ras Jag och min sambo ska hämta vår första gemensamma hund den 1 maj. När vi skulle bestämma oss för ras var jag mest inne på någon...
Svar
13
· Visningar
2 817
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 174
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp