Jaktformat

Sv: Jaktformat

Jätte fin labrador! Kul o se en smal labbe... seriöst, en kompis till min familj har också en jaktlabbe men den e fet som tusan.

//Mimmi
 
Sv: Jaktformat

Kul! Har du många eller bara några?:idea:

Jag har fyra golden, tre tikar och en hanne... antar att det är "bara några":) PS! Fattar fortfarande inte hur man lägger in bilder:confused: I min avatar är det i alla fall min äldsta tik, hon har precis fyllt 7, de andra blir 2 år om ett par dagar:banana: Jag jagar inte med hundarna, men jakttränar och tävlar mkt lydnad.
 
Sv: Jaktformat

Han är underbar :love:
Älskar när vi hittar på lite sådana tokiga saker - blir alldeles sprallig efteråt :rofl:
Ena hästen kan han oxå sitta på barbacka..
 
Sv: Jaktformat

4649762.jpg


här är min welsh springer spaniel, Ludde 8 år
skitig och blöt, men han e ju i skogen!
 
Sv: Jaktformat

Kul att du tycker det :)

Det är nästan så han är lite väääl mager tycker jag, men hellre det än för fet som sagt! Ett tag när han var yngre och inte ville äta sin mat en period kunde vi till slut inte låta bli att blanda i en del annat gott i matskålen, och han gick upp 3 kg på en månad! Men sedan hittade vi ett annat foder som han gillade bättre och det funkar utmärkt att ge en del av detta som belöning vid träning så man inte behöver ge en massa extra godis!

Jätte fin labrador! Kul o se en smal labbe... seriöst, en kompis till min familj har också en jaktlabbe men den e fet som tusan.

//Mimmi
 
Sv: Jaktformat

Vilken underbar jaktspringer! Kan du inte berätta lite om henne? Skulle gärna vilja ha en eftersom jag älskar mentaliteten och energin hos spaniel o retriever av jakttyp, men jag jagar inte själv och jagantar att det kan bli svårt med träningsmöjligheter på en spaniel då. Vet du någon som kan tänka sig att sälja jaktspringer till jaktträning på "hemmanivå", bruks o lydnad?
Här är bilder på mina egna hundar, jaktgoldentikar allihop.
21maj_spurtenstar1.jpg


alla_tre_2005.jpg
 
Sv: Jaktformat

KL

Här är min agamla gubbskruttar. En west highland white terrier och en strävhårig dvärg/kanintax ...Vi viltspårar på kul bara.

hallaodoggi.jpg
 
Sv: Jaktformat

brukar inte gilla taxar, emn den där var riktigt fin
 
Sv: Jaktformat

Tack :) , han har dock fel på pälsen..den sk aju vara sträv och det är den då inte! Men han är en stilig herre ändå.
 
Sv: Jaktformat

:)
Vilken underbar jaktspringer! Kan du inte berätta lite om henne? Skulle gärna vilja ha en eftersom jag älskar mentaliteten och energin hos spaniel o retriever av jakttyp, men jag jagar inte själv och jagantar att det kan bli svårt med träningsmöjligheter på en spaniel då. Vet du någon som kan tänka sig att sälja jaktspringer till jaktträning på "hemmanivå", bruks o lydnad?
Här är bilder på mina egna hundar, jaktgoldentikar allihop.
21maj_spurtenstar1.jpg


alla_tre_2005.jpg

Oj! Snacka om att inte ha kollat tråden på länge..:o

Jo, denna raring (kan pm:a hemsida) kommer ifrån en kille som tränar spanilar och andra fågelhundar. En av hans tikar vann för nån vecka sen sm:et! Många fina hundar.

Jag är jätteförtjust i formatet, skulle inte kunna tänka mig att skaffa en "vanlig" springer efter att ha haft henne. Hon är också verkligen allround, tävlas och lyckas bra i både lydnad, viltspår, fågeljakt och agility.

Fina hundar du har. Ser verkligen trevliga ut alla 3:)

*Titta efter pm*
//Gilly

.
 
Sv: Jaktformat

Vi har en 4-årig Tysk Jaktterrier. Här finns några bilder som visar hans olika sidor. Han är en riktig gosare, måste undersöka allt som prasslar i löven och missar aldrig ett tillfälle att bada! Och så gillar han att visa upp sig! :love: http://www.familjeliv.se/krypin/timsetim/galleri.php

/Timsetim

Trimmar du din tysk? Pojkvännens bror har nämligen en tysktik, och hon ser ut som en jäkla ryamatta i jämförelse med din! ;) Ordentliga mustascher och ögonbryn, ibland brukar de senare trimmas lite men det är sällan. Andra tyskar, som jag sett på bild, brukar nästan se släthåriga ut i jämförelse med hennes ragg :D
 
Sv: Jaktformat

Trimmar du din tysk? Pojkvännens bror har nämligen en tysktik, och hon ser ut som en jäkla ryamatta i jämförelse med din! ;) Ordentliga mustascher och ögonbryn, ibland brukar de senare trimmas lite men det är sällan. Andra tyskar, som jag sett på bild, brukar nästan se släthåriga ut i jämförelse med hennes ragg :D

Vad jag har förstått så är det väldigt olika det där, hur de är i pälsen. En uppfödare sa en gång att vår var "tråkig" i pälsen. Han ville att de skulle vara mer raggiga.

Jag är glad att jag slipper trimma! :)

/Timsetim
 
Sv: Jaktformat

Vad jag har förstått så är det väldigt olika det där, hur de är i pälsen. En uppfödare sa en gång att vår var "tråkig" i pälsen. Han ville att de skulle vara mer raggiga.

Jag är glad att jag slipper trimma! :)

/Timsetim
Det kanske var Zentas uppfödare... :angel:
Hon om någon är väldigt raggig, iaf jämfört med de bilder jag sett på tyskar samt jämfört med de få exemplar av rasen jag mött irl. Hon trimmas inte heller som sagt, och jag vet inte heller om det behövs. Hon ser väldigt charmig ut om inte annat! :D Ska se när jag kommer hem om jag har någon bild jag kan lägga upp.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 440
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Ï
Hundavel & Ras Jag och min sambo ska hämta vår första gemensamma hund den 1 maj. När vi skulle bestämma oss för ras var jag mest inne på någon...
Svar
13
· Visningar
2 817
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 174
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp