Jaktformat

Sv: Jaktformat

Tänk om vi kunde locka över dina föräldrar hit till Buke också ;) Båda skriver ju mycket bra saker på Birddog!!
 
Sv: Jaktformat

:eek: Mina föräldrar på ett hundforum! Min mammas internetkunskaper sträcker sig typ till att kolla mailen :smirk:
Men jag tror du tänker på de som har Rospigans sida, de är inte mina föräldrar utan har köpt valp av oss en gång i tiden och så är de bekanta till min pappa. Men jag håller med om att de är duktiga, det står många intressanta saker på deras hemsida.
 
Sv: Jaktformat

Jag har 2 weimaranerflickor, en långhårig och en korthårig. Det är ju dock inte en så segregerad ras, men vill man hårddra det så är den långhåriga jag har mer jakttyp.

Har dock inga bilder, är inte så haj på det :angel:

//E
 
Sv: Jaktformat

Nej nu fattar jag ingenting... Du skrev nämligen att ni hade fött upp hundar och så var det en länk till Rospigans ;) Ni har alltså köpt hund från dem, eller hur gick det ihop?

Eller aha... Nu fattar jag... Nu såg jag att du länkat till en sida på deras sida... Synd *ha ha*
 
Sv: Jaktformat

Här är våra jakthundar.Hamilton stövare.
Lek.jpg

Tik 1år till vänster. Hanen 3år till höger.
Sen har vi blandistiken 4år.
flisan_ram.jpg
 
Sv: Jaktformat

Precis :) Deras stamtik kommer från oss och Maud tyckte väl att det behövdes en sida om Skedoms-kenneln och därför gjorde hon en på deras sida. De har också setteruppfödning, men det är alltså inte Skedoms. Blev kanske lite invecklat :p
 
Sv: Jaktformat

Jag har inte jaktvarianten, men jag envisas med att mina kan jaga ändå ;) Den röda har för övrigt jaktmeriterade anfäder hela vägen bakåt - även om hon också funkar på utställning. Den blå damen har haft en längre träning fram till jagande hund eftersom hon saknat stopp på avståndet till skytten. Nu när hon greppat det funkar hon fint att jaga över.

Korten är tagna i slutet på sept förra året. Vi hade en helt underbar träningshelg i fjällen, där jag mot slutet kunde släppa dem i parsläpp utan att de förbröt sig i viltkontakt. Underbara hundar:love: :love:

På språng
Mamma på G
Välbehövlig vila
 
Sv: Jaktformat

Vad många fina hundbilder ni lagt in! :bump:

Jag har en stående fågelhund av rasen Breton som är en riktig "jaktmaskin" :D Vi jagar både på fjäll och i skog!

Jag är tyvärr inte så hajj på detta med att lägga in bilder annars hade jag lagt in en fin bild i fjällmiljö. För fjällbilderna verkar vara uppskattade;) Finns inget underbarare än att vara ute på fjället en riktigt fin höstdag! Har varit 2dagar på fjället (jaktprov) nu i helgen i kanonväder och man bara myser där man går och ser hundarna jobba! Helt underbart!
 
Sv: Jaktformat

*kl*

Ska se om detta funkar med bilderna.
Detta är iaf familjens nuvarande pointer, eller rättare sagt min morfar. Men han tillhör ju familjen och så bor vi ju nästintill granne ;)
Dizze

dscn0367_orig_SE.jpg


dscn0402_orig_SE.jpg


Pappan är spansk.
Keligare storhund får man leta efter :o
Jaktfronten ligger dock nere av diverse anledningar, kanske att jag ställer ut honom någon gång bara för skojs skull :D han är ingen rastyspisk pointer direkt, men det skulle vara kul att testa.
 
Sv: Jaktformat

SATAN då, bilderna visades ju efter att jag postat inlägget :confused: Nåja, den som vill kan gå in på sidan och kolla, heter apocalypz där!
 
Sv: Jaktformat

Uppdaterar tråden med nya bilder!

Morsans jacktcocker, Vilda 4månader:
4453037.jpg

Älskar denna med Malte och hatten i bakgrunden..
4453038.jpg


:love: :love: :love:
//Mimmi
 
Sv: Jaktformat

Min strävhåriga tax Stina i somras, ganska precis 1 år när bilden togs. Vi ska jaga rådjur tillsammans och hade även tänkt prova i konstgryt till våren.

I64129W640H480V20060805T174659Z.jpg
 
Sv: Jaktformat

Såg ingen bild på någon jaktlabrador, så här kommer bild på min vid namn Hermes, ålder 3 år. Har tyvärr ingen exteriörbild i den här datorn.

Vi gick valpkurs och lydnadskurser och apporteringskurser och var på gång att gå jaktprov, men det har inte blivit av...

Picture016.jpg
 
Sv: Jaktformat

Här kommer vår hund Rasmus - Jämthund på snart 5 år :smirk:
Rasmuspmotorcykel_1.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 440
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Ï
Hundavel & Ras Jag och min sambo ska hämta vår första gemensamma hund den 1 maj. När vi skulle bestämma oss för ras var jag mest inne på någon...
Svar
13
· Visningar
2 817
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 174
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp