Jaha vänner

shady

Trådstartare
Hur många av er är det nu som dyker upp i morgon till Udden? Själv står jag i fiket när ni kommer, om det inte blir efter 21 för då har jag nog pyst hem för att sova några timmar. Kom jätte gärna upp och säg hej när ni dyker upp.

Sv: Jaha vänner

Vi dyker nog upp ganska prick 21 skulle jag tro, om du ser en klump folk komma vid den tiden så skulle du bara våga åka hem utan att komma bort och säga hej :devil: Agda har väl redan åkt men skulle inte ha uppstallning där så hon dyker väl upp på lördag morgon.
Idag har jag utnyttjat vår praktikant flitigt :angel: Alla mina saker glänser, vi skrubbade allt och fettade in det efteråt. Det går väldigt fort när man är två och har radion på på full volym, jag tackar inte nej till en praktikant innan varje tävling :D

Jag ska komma å hälsa..vet iofs inte hur du ser ut men jag får väl stå och skrika "shady"!! Så lär jag väl hitta dej ;)

Åhh..jag hade också behövt en praktikant, jag tog med mej mina 2 sadlar och 3 träns in i huset och putsade dem framför tv.n, det var ganska bekvämt iofs. :D Svor över att jag inte bara rider dressyr, går snabbare att bara behöva putsa 1 sadel och 1 träns! :angel:

Ses förmodligen i morgon då!

Jag skulle ha tävlat där men sen blev det vinslöv nästa helg och sen flyinge. Blev för mkt med udden också.

Jag måste TYVÄRR avböja :cry:
Eftersom jag har jobbat idag, ska jobba imöra (fredag)...
Sen vill inte sambon åka så jag skulle få ta tåget till Kalmar... Smidigt att ta sig ut till Udden sen... Nej :crazy:

Typiskt. Jag som ville ha en rundvandring! :D

Det är bara att ta ditt pick och pack och ta genvägen förbi ön, praktikanten är kvar till 15 idag :D Idag ska vi (hon) tvätta (läs SKRUBBA) häst :angel:
Hennes kommentar var också att hon bara ska rida dressyr. Hon trodde jag var tokig när jag plockade fram 2 sadlar, 2 träns, senskydd, maringal och brösta som skulle putsas :D
Hur dags startar du?

Haha kan tänka mig det.. :p
Jag ska också upp och tvätta min vita (för nuvarande svarta) ponny nu..får väl se hur det går med de partier som inte är klippta, lär ju bli omöjligt att få dem rena. :(

Jag startar dressyren vid 20 i 9, inget och se iofs. ligger efter i dressyrträningen och jag kommer förmodligen ha en häst med överskottsenergi. Han gillar inte riktigt Lätt programmet, det är ju i stort sett bara "rakt fram, volt, rakt fram halt osv." och av någon anledning brukar han hitta på egna moment där emellan typ "capriole-språng" och "stegring innan halten" hmm..får väl se om han kan hålla alla fyra fötterna på jorden den här gången! :crazy:

Ha ha, ja min pålle lyckades ju med att vara i fel gångart nästan hela tiden på udden i fjol. vi får väl hoppas att han gått en aning framåt i alla fall :D
Du har i alla fall klippt ponny. Jag har ett lurvigt fullblod som fäller som bäst, han har gått otäckt på lösdrift i vinter så han har en del päls som ska bort :crazy: Jag hoppas på att kunna duscha bort lite :D Jag hinner inte se din dressyr för jag hoppar nog ganska exakt då!

Lånar din knapp. Kan tala om att jag kommer nog att se ut som 90 år när ni kommer ikväll. En kompis har brutit fingern och är gipsad, så jag har lovat att rida hennes häst i 6 veckor med start idag. Och jag som inte ridit ordentligt på 3 år :eek: . Så ni lär garanterat se mig, men bara för er skull så tar vi på kepsarna ikväll också. Blir det bra?

Nelle ta det lungt på båten för det BLÅSER här. Visst stannar jag till ni kommit lovar.

Cronis

Vi tar rundvandringen till SM istället.

Ja igårkväll blåste det riktigt ordentligt här så började bli lite nervösa, men nu är det mycket lugnare. hoppas det lugnar av ytterligare till kvällen...
Jag slutar jobbet snart så då ska jag ta med praktikanten och skrubba pållen, sen bär det av :)
Jag pm:ar dig!

Fick PM. Skall bli så kul att dagen D äntligen är här. Längatr efter att få träffa er.

Samma här! Ni skulle bara våga att inte ge er tillkänna. i så fall lyckas nog jag och Shady att spåra upp er!

Håller med. Tant Agda kan inte smita i alla fall, tror jag har en liten hum om vem smulan är också. Fast om det är fler sedan som inte gett sig tillkänna här vet jag ju inte, men det är bara att hoppas på att dom inte är för fega ut kommer fram till oss.

Lycka till allihopa! :D Skönt att hemmasäsongen äntligen kommer igång, det är på tiden!! :bump:

ja ska dit :idea:

Skulle hjälpt till men lovat stallkompisen att vara moraliskt stöd åt henne ;)

Själv så hade jag gärna varit med också bara jag vågat! :idea:

Jag kommer till udden fast inte förren på lördag morgon

Fegis, du har då inte tagit kontakt i dag, även att både jag sonen och Mysko sprungit runt med våra kepsar.

Inte heller du har tagit kontakt, såg vi så arga och hemsak ut så ni inte vågade eller?

hehe nä då tror jag för jag såg er inte.... hade fuult upp hela dagewn att rida och hjälpa mina elever:P

Hur gick det för alla på udden då?? Resultaten är ju inte utlagda än...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 708
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 126
Senast: Badger
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 146
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka