Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Är den enda som är vaken, surar över massa trassel och annat skit och är helvetiskt uttråkad men för pigg för att sova :meh::cautious:

En ny morgon med kaffe och cigg.
Sambon mår något bättre men som någon förutspådde: finns inget att göra mot ryggproblem förutom att försöka motverka det INNAN det går såhär långt.

Så nu är det vila som gäller och när han är bra nog finns det övningar/träning att göra för att bygga upp bålen.
Och sen måste han lära sig att säga nej i tid om han känner att det är på väg utför...

Well well. För mig går det bra på jobbet, jag får fler och fler timmar varje vecka!
Från att ha börjat på 20 till 24 till 26 och nästa vecka har jag 30 tror jag!
Lönen är helt ok med, timlön än så länge men anställning på kontralt lär ske i början på nästa år :)

Har han fått ordinerat vila? Det enda som hjälpte mig var att vara i rörelse. Såklart inte belasta men röra på sig. Nu vet jag ju inte vad han råkat ut för men jag tror att man ska undvika att vara för stilla (sitta och ligga för länge) rent generellt!
Vet verkligen hur det känns, det sjuka är att man tillslut blir typ van/immun att ha ont i ryggen jämt :(

Jag tänkte börja med yoga eller pilates. Det var den träning min sjukgymnast rekommenderade mig. Måste bara få tummen ur :cautious:

Fyra timmar tills jag börjar jobba, har sovit exakt 0 sekunder hittills :cautious: vila är bättre än inget har alltid varit min sömnfilosifi men det är ju så jädrans tråkigt att ligga och glo :arghh:

Har han fått ordinerat vila? Det enda som hjälpte mig var att vara i rörelse. Såklart inte belasta men röra på sig. Nu vet jag ju inte vad han råkat ut för men jag tror att man ska undvika att vara för stilla (sitta och ligga för länge) rent generellt!
Vet verkligen hur det känns, det sjuka är att man tillslut blir typ van/immun att ha ont i ryggen jämt :(

Jag tänkte börja med yoga eller pilates. Det var den träning min sjukgymnast rekommenderade mig. Måste bara få tummen ur :cautious:

Nja, ordinerat att inte jobba. Han är uppe och rör på sig men han kan knappt gå.. det gör ont i mitt hjärta att se honom såhär men men

Alla i min familj är eller har varit sjuka i influensa sedan fredagen före julafton..så kul har jag det. Så nu tröstar jag mig för tillfället med ett marsvin som prompt ska krypa in i mitt öra, typ. Snart är barnen friska, snart är barnen friska, snart är...är liksom mantrat här just nu i grav tristess.

Rörelse är i regel ordinationen vid ryggont ja-man får smärtlindring vid behov för att kunna röra sig primärt, inte "bara" för att minska smärtan.

Jag började med yoga och FICK ryggont för första gången i mitt liv, har en disk som inte alls gillar det. Snyft. Mentalt gillar jag det skarpt. Fast jag är ovigast i stan och inte knappt nått mina tår sen jag fyllde två :angel:

Vet inte varför men det verkar inte gå några campus bussar idag :( Höften är super glad över att få promenera hela vägen in (brukar gå i vanliga fall dock).

Sen var fiket stängt så ingen morgon muffins :rage:

Har haft konstiga drömmar involverat snygging advokaten jag dejtade tidigare i år :cautious:

Fy, jag vaknade just av en mardröm :( Jag körde på en älg som fick in en klöv genom framrutan och sparkade... jag klarade mig genom att kasta mig ner åt sidan och liksom halvt under ratten (en dröm som sagt, jag tror inte man hinner det). Har lite puls nu kan jag säga (och en kurrande katt på magen som utnyttjade att matte vände sig på rygg när hon vaknade :love:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
47 458
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30