Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger mer än 80 sidor efter och ingen plan att läsa ikapp, sunk internet så jag tror frusen sirap är bättre och smidigare. :crazy:
Allt fint här, tåget gick bra och även resan till Tallin.
Mat, folk, social och liv dygnet runt är jag inte van vid men jag ler och gömmer mig ibland.
Nyår är planerat med goda vänner och ett gäng barn, håll tummarna att jag fixar det med.
Hoppas allt är fint med er alla och tomten hittade rätt adresser.
Kram till dom som behöver/vill ha :)

Tredje koppen te för dagen är uppdrucken och nu funderar jag på att gå ut till köket och hämta en fjärde, mest bara för att sysselsätta mig. Låååångsam dag på jobbet idag.

Hur fasen får ni fram drakbilden? Webbläsaren tvingar mig att hämta appen, och när jag försöker använda appen hittar den inget :confused:

Jag ligger mer än 80 sidor efter och ingen plan att läsa ikapp, sunk internet så jag tror frusen sirap är bättre och smidigare. :crazy:
Allt fint här, tåget gick bra och även resan till Tallin.
Mat, folk, social och liv dygnet runt är jag inte van vid men jag ler och gömmer mig ibland.
Nyår är planerat med goda vänner och ett gäng barn, håll tummarna att jag fixar det med.
Hoppas allt är fint med er alla och tomten hittade rätt adresser.
Kram till dom som behöver/vill ha :)
Hah. Jag ligger flera trådar efter:D :o

Sitter och kollar på minneskort. Snacka om att det kan löna sig att jämföra priserna lite, för kollar jag vad precis samma modell på minneskort kostar i mina närmsta butiker så skiljer det ibland med hundralappar hit och dit. Ska man köpa flera minneskort eller kort med större prisskillnader så påverkar ju det totalpriset jättemycket!

Jag önskar att kunde ge av mitt CSN till dig :(

:heart

Det är ju inget pengaproblem så sätt, men lite sjukt att man måste vara "heltidsfrisk" för att få studera halvtid utan sin sjukersättning när man kan vara halvtidssjuk och arbeta halvtid med sjukersättning..
Rätt till ersättning men inte rätt att själv bestämma vad man gör med sin friska tid. Det finns alltid stolar att hamna emellan..

Sitter och kollar på minneskort. Snacka om att det kan löna sig att jämföra priserna lite, för kollar jag vad precis samma modell på minneskort kostar i mina närmsta butiker så skiljer det ibland med hundralappar hit och dit. Ska man köpa flera minneskort eller kort med större prisskillnader så påverkar ju det totalpriset jättemycket!

Det har jag oxå tänkt på, kan skilja galet mycket!

:heart

Det är ju inget pengaproblem så sätt, men lite sjukt att man måste vara "heltidsfrisk" för att få studera halvtid utan sin sjukersättning när man kan vara halvtidssjuk och arbeta halvtid med sjukersättning..
Rätt till ersättning men inte rätt att själv bestämma vad man gör med sin friska tid. Det finns alltid stolar att hamna emellan..

Hur många år är utbildningen (på heltid), kan du börja på 25% men utan CSN? Sen ta upp det till 50% när det liksom bara är tillräckligt med tid kvar för att du ska kunna behålla sjukersättningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka