Jag vill prova...

A

Athina

...på Western ridning. Ok, jag tror att denna tråd kan ligga här eller?

Jaja, jag har alltid velat prova på western ridning sen jag kom i kontakt med min förra häst som var Nh-tränad.

Men.. jag vet inte hur jag skall bära mig åt? just nu har jag ingen häst och har inga planer på att skaffa någon ny förän jag pluggat färdigt.

Hemma på gotland är western lika stort som den engelska ridningen, så uppfattar jag det. Men... hur skall jag göra, skall jag bara ta upp telefonen och ringa någon i tex. tournamentum gruppen, som alla är med i WRG (Western Ridiers Gotland) och säga "jo tjena jag vill pröva på att rida lite western" eller vad skall jag göra?

Jag känner verkligen att detta kan vara min grej !

Varför inte?
Så gjorde iallafall jag när jag började.

MVH/ Stefan

varför inte, ta kontakt med klubben och fråga vart du kan vända dig, kanske nån är tränare eller nån som är snäll och låter dig prova på western med deras hästar.....det är alltid en början.
håller tummarna för dig :banana:

Tack, fasen jag tänkte alldrig på att jag kanske inte behöver ringa dom direkt utan ta kontakt med klubben.. Ibland tänker man inte längre än vad näsan räcker...

Åh, jag satt och tittade på annonser på W-hästar... Åh ! Vill ha, jag funderar på att skaffa en iaf. Jag kommer ju att plugga hemma i visby och där vet jag att det inte är några problem att ha hästen. Sen är ju hela familjen bakom mig i ett sådant beslut..

Måste bara visa vad jag hittade för sötisar !

2724130_16042004223442.jpg
Quarter sto f. -97 (dyr)

2669887.jpg
hingst 2 år, kan man få kastrerad (bilden är tagen på honom som 1 åring) Säljes omgående för 20000kr (visst man skall inte börja med unghäst när man tar en ny gren, men han var ju så fin, vilken otrolig färg, jag har ju erfarenhet av andra unghästar men endå. sandra smälter)

Å många många fler hittade jag ! Hittade även en som var tillsalu hemma på ön, av en hingst jag känner till oxå, Baltic Parade, min kompis mammas hingst !

Jag hoppas verkligen jag kan få börja nångånstans, även om jag inte har en egen häst.

:D :bump:

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 905
Senast: Lycan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 697
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 770
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 156
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar