Jag vill jobba med hästar i USA!!

D

Donna

Jag har alltid dagdrömt om att jobba på någon ranch i USA, finns det kanske någon som har gjort det här på buke?Eller det kanske finns någon mer där ute som delar samma dröm med mig?:) åååhh jag viiiiillll!!!

vill ta mitt dagdrömmande till nästa nivå & kålla upp hur man går tillväga om man kanske skulle ta & bestämma sig för att göra det en vacker dag :) Vill gärna ha tips på sidor om ni har några :bump::bump:

Sv: Jag vill jobba med hästar i USA!!

Jag var jätte nära att åka dit till ett svenskt stall som föder upp hopphästar. Men det blev inte så, jag hittade någon sida där fanns det massa annonser, tips och råd om man vill åka utomlands och jobba med hästar. Men jag minns inte alls adressen.

åh drömjobb :D!!!

Jag var jätte nära att åka dit till ett svenskt stall som föder upp hopphästar. Men det blev inte så, jag hittade någon sida där fanns det massa annonser, tips och råd om man vill åka utomlands och jobba med hästar. Men jag minns inte alls adressen.

Planerade att göra det efter gymnasiet, men det blev aldrig något av, kan jag tycka är synd såhär 10 år senare. Så vill du verkligen tycker jag att du ska göra det!

Jag med jag med!! :bump:

Jag har också ALLTID drömt om att få jobba på en ranch i USA! Vill så hilma gärna göra det efter gymnasiet!
Som du också säger så vill jag så gärna ta det till nästa nivå, och verkligen göra något seriöst av det hela, å inte bara gå och drömma vidare :p

Du tog orden ur min mun! :p Jag letar jobb för tillfället och är så himla sugen på att prova på nåt liknande! Förstå vilken social och språklig träning det skulle vara dessutom! :D Ska absolut kolla upp hemsidan som länkades i ett tidigare inlägg... Nu blev jag ännu mer peppad ;)

ett tips är att det oftast är SKITSVÅRT att få arbetstillstånd i USA, och blir du påkommen med att jobba svart så blir det inte så kul. Dessutom kan dom neka dig inträde i landet om dom misstänker att du ska jobba utan arbetstillstånd.

Ägaren till gården där min tränare håller till ville helst ha tyska beridarelever eftersom han själv är tysk från början och vill ha ett tyskt ridsätt på sina hästar, men han fick ge upp för han vägrade göra det svart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 797
Senast: Askur2017
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 615
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar